15 van de 23
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1980 van bx-cannes; APK!
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 06 mei 2012 04:45 PM
  [ # 211 ]

Gister begonnen met strippen van de wagen. Met MiGS de voorruit eruit gewurmd, zat er toch een mooie verassing in de raamsponning. Even de staalborstel erop en het verdween als sneeuw voor de zon. Het staal bedoel ik dan… Binnenkort dus even zo’n reparatiedeel erin lassen.


Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 mei 2012 05:36 PM
  [ # 212 ]

oei oei….

ruim het krokante plaatwerk er uit zagen denk ik dan.
Aan dat standaard herstel plaatwerk voor dat hoekje zal je wellicht niet genoeg hebben…..
Suc6 er mee

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 06 mei 2012 09:13 PM
  [ # 213 ]

Ja balen he. Dat reparatiedeel dekt in ieder geval de bocht. Wat daar buiten valt kan ik zelf nog wel fixen. Die hoek is nauwelijks goed na te bootsen. We gaan het zien.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 mei 2012 05:51 PM
  [ # 214 ]

Het reparatiestuk is binnen. Het is groter dan ik dacht en dekt de beschadigde zone wel af. Ik ga eerst het gare deel losboren en wegflexen, en vervolgens het nieuwe deel plaatsen. De naden met innotec afkitten en dan zit het voorlopig weer goed.

Profiel  
 
Gepost: 15 mei 2012 09:35 PM
  [ # 215 ]

Succes bij deze nobele klus! Maak je foto’s? Altijd interessant.
Innotec maakt prima spul om af te werken inderdaad.


*maakt ondertussen alvast een bladwijzer voor deze pagina voor als er binnenkort weer iemand over onverklaarbare lekkage bij de voetenbak(ken) begint*  Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 17 mei 2012 09:57 AM
  [ # 216 ]

Bedankt. Ik ga vandaag aan de slag. Kan ik de sier daklijst eigenlijk verwijderen zonder te slopen, of is die afgeschreven?

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 mei 2012 10:28 AM
  [ # 217 ]

Ik had begrepen dat dat wel kan, maar voorzichtigheid is geboden! Ben helaas (nog) geen ervaringsdeskundige, maar dat kon ik mij herinneren…

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 mei 2012 10:32 AM
  [ # 218 ]

Zorg ervoor dat die lijst niet te koud is.
Liefst effe voorverwarmen met een föhn .
Anders grote kans dat hij breekt/ barst.
Succes vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 18 mei 2012 12:01 PM
  [ # 219 ]

De raamstijlhoek zit er weer in gebakken. De truck met de fohn hielp erg goed. De lijst kwam er redeljk ongeschonden vanaf.

Vervolgens met de puntlasboor de puntlassen uitgeboord. Daarna met de platte bijtel en gepast geweld de boel wat losgetikt. Daarna grote stukken eruit geslepen en vervolgens steeds fijner tot ik het goed genoeg vond. Volgens mij zat er origineel nog een stuk plaat onder, wat dus al compleet verdwenen was. Het is te zien aan de naad, waar je duidelijk 3 lagen ziet zitten. Dat zijn er nu dus nog 2…

Het reparatiedeel heb ik wat afgeslepen, en stuikend gelegd tegen de A-stijl Daarna bakken en braden en uiteindelijk ook de rand iets bij geslepen want die stak 4 mm verder uit dan de oorspronkelijke rand. Het rubber valt niet mooi dan en zal wel gaan lekken. Uiteindelijk via een gaatje in de A-stijl waar de binnenbekleding tegenaan zit een slangetje van de RX5 bus doorheen geprutst en alles volgeblubberd.

Hier wat plaatjes van de operatie.








Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 mei 2012 12:05 PM
  [ # 220 ]

Strak werk.
Ziet er weer degelijk en goed uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 juli 2012 11:35 PM
  [ # 221 ]

Dank!
Dit weekend weer even wat uurtjes in de cx gestoken. Bij Buitelaar in Moordrecht een heel fijne schuurmachine gehaald op lucht. Ik moest nog wat afwerking doen aan de schermen. Her en der wat rare deukjes en bij het loshalen van een sierstrip kwam er wat meer los dan nodig was. Ook moest de lasnaad van de d-stijl naar het achterscherm afgewerkt worden. Eerst met alu-plamuur, en daarna afgewerkt met normale plamuur. Tot aan korrel 320 geschuurd met de tool en het is superglad. Primer erop en het ziet er weer strak uit.

Alle deuren staan ernaast, klep en kofferdeksel ook. Eerst de body weer lichtblauw maken, en vervolgens check ik de deuren af de rest af.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 03 augustus 2012 07:56 PM
  [ # 222 ]

mooi babyblauw is niet lelijk yeah

beetje jammer dat ik geen sneak-preview foto’s heb gemaakt, mag Peter zelf plaatsen Smile

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 augustus 2012 08:04 PM
  [ # 223 ]

Laat je de cx spuiten of zelf spuiten?
Of ?..........

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 06 augustus 2012 01:03 PM
  [ # 224 ]

optie 3. met een rolletje
Het komt er behoorlijk uit. Body is nu klaar. De achterklep is geschuurd en geplamuurd en weer geschuurd. De oude klep was in ontbinding dus ik heb een vervangende klep gehaald met een nette onderrand. Wel wat butsen maar geen roest. Met m’n excentrische lucht-schuurtool en pads met 220 en 320 korrel wordt het superglad. Zit nu in de primer. Ik ga de omgeslagen rand aan de binnenkant/onderzijde kitten met Innotec, en intern volsproeien met RX5. Hopelijk voorkom ik daarmee dat er vocht in die rand komt met de bekende gevolgen. De afwatergaten blijven uiteraard open.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 augustus 2012 01:37 PM
  [ # 225 ]

Kunt er beter ml of lijn olie in laten lopen.
rx5 houdt het niet lang.
Spreek uit ervaring.
Succes met rollen de rol…..

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
15 van de 23
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook