Klepgeleiderrubbers vervangen zonder kop te demonteren
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 03 juni 2007 08:20 PM

Is er iemand die dit al eens bij de ds gedaan heeft ?
Dit is mogelijk door perslucht te gebruiken.
Ik wil het binnenkort eens gaan proberen. Zijn er mensen met bruikbare tips tav het gereedschap dat je nodig hebt ? Klep omlaag duwen etc..

Groeten,
Martin

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 juni 2007 08:57 PM
  [ # 1 ]

wellicht heb je hier wat aan:

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 juni 2007 09:00 PM
  [ # 2 ]

Re: Klepgeleiderrubbers vervangen zonder kop te demonteren

maxcitro schreef:

Is er iemand die dit al eens bij de ds gedaan heeft ?
Dit is mogelijk door perslucht te gebruiken.
Ik wil het binnenkort eens gaan proberen. Zijn er mensen met bruikbare tips tav het gereedschap dat je nodig hebt ? Klep omlaag duwen etc..

Groeten,
Martin

Bij een DS zal het moeilijker gaan dan bij een BX, omdat voor het verwijderen van de tuimelaaras van de inlaat zijde, de cilinderkopbouten los moeten…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 03 juni 2007 10:26 PM
  [ # 3 ]
citroen23 schreef:

wellicht heb je hier wat aan:

 

Dank je !
Bij de ds moeten er idd kopbouten los maar deze plaatjes geven een goed idee van hoe een en ander moet.
Bedankt!

Martin

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 juni 2007 12:07 AM
  [ # 4 ]

Kijk ff naar dit draadje:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=179629

Ik heb het 2 weken geleden gedaan, zonder kop of kop bouten te demonteren ( bij een DS 23 carb)

Succes.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 08 juni 2007 01:02 PM
  [ # 5 ]

Egbert bedankt,
Dat alle info die ik nodig had.
Ik zit er nu trouwens toch aan te denken de kop er maar af te halen, dan kan ik gelijk de kleppen slijpen en de stoterbekers inspecteren.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook