net tot de constatatie gekomen dat de dakrand op diverse plaatsen goed doorroest is…
nl boven aan de vooruit…ziet er allemaal redelijk krokant uit…alsook de de rand waar de ruitenwissers zijn gemonteerd….
nu zou ik zo goed mogelijk het chassis van men ds in orde krijgen….maar om dit goed te doen zou er echt alles uit moeten
en dat zie ik nu niet de eerste jaren gebeuren….regengootjes zijn al vernieuwd…dus deze zijn ok….
nu is het herstellen van de dakrand een dure en moeilijk aangelegenheid??
ik zou men dak laten herspuiten en laten herbekleden en terwijl die dakrand laten herstellen….
met een ds ben je nooit klaar :d
i life my live one DS at a time…
Als je dak eruit is gehaald, kan je pas zien hoe erg het is gesteld met de rand. Dit herstellen zal qua prijs wel meevallen, het zijn geen grote oppervlakken en je kan overal goed bij. Ik dacht zelfs dat er voorgeplooid materiaal verkrijgbaar is dat je kan inlassen. Toch belangrijk dat dit goed goed gedaan wordt. Een lekkend dak zorgt op termijn voor gigantisch veel ellende.
idd idd
dak eraf, vooruit eruit en dan es kijken hoe erg het is. soms zijn ze helemaal door
Toch is materiaal goed te krijgen. ik heb nog een hele roestlozen rand van een sloper, mag je hebben , maar opbouwen kan ook.
die onderkant klinkt wel als uitdaging: motorkap eraf en vooruit er uit. ik denk dat dashb. wel kan blijven… toch?
.komma
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Tsja….klinkt bekend….
Valt allemaal reuze mee en als je handig bent zelf goed te doen.
Wat inspiratie: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=176806
Succes!
‘Spirit of avant-garde’