Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Voor een vriend ga ik binnenkort op zoek naar een ZX break (benzine).
Budget is rond de 1000 euro… Welke types kan ik beter laten staan of waar moet ik specifiek op letten?
Mijn schoonouders hebben een 1.6 en hebben hier al bijna 2 ton mee gereden (1 eigenaar!) zonder grote problemen, 1x de koppakking geloof ik.
Iemand nog advies/opmerkingen?
Ik hoor ze graag!
Bij voorbaat dank!
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
In het ZX forum staan aankooptips..
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Let op de achteras, of die nog recht staat en goed veert en niet piept… Normaal zou een slechte achteras geen probleem zijn, maar die van een break zijn haast ontvindbaar, ik ben vorig jaar 3 maand bezig geweest om een te vinden….
Verders net als gewone ZX-jes…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ja ben het er mee eens dat het een geweldige ruime auto is, de mijne, een zx break avantage, heeft nog maar 340.000 kilometers gelopen en buiten de gewone onderhoud geen bijzondere mankementen gehad, zelfs nog geen koppakking!
Maar voor de rest, let inderdaad op de achteras, en voor de rest kijk maar eens in het aankoop topic.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt