B_iks schreef:macnail schreef:Die asbak kan me gestolen worden, ik rook niet in de auto. Het centenbakje vind ik dus wel erg handig. Al is het maar voor het winkelwagenmuntje die je anders altijd kwijt bent.
Haha, dat is ook het enige muntje wat er bij altijd inzit. Overige munten steek ik wel in mijn portemonnaie. Ik had ook liever een grote asbak (al rook ik niet, maar met een paar parkeerkaartjes zit deze al vol).
Voor de parkeerkaartjes heb je dus het vak in het portier. Voordat die vol is met kaartjes, dan ben je weer een tijdje verder.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Klopt, dat was ong. het eerste wat ik deed met het proefsetje euro-muntjes, om te kijken of de BX wel Euro-compliant was. Ook op BXNL gemeld destijds. Ik heb ‘m nogsteeds zo ergens in een kast staan…
wat die auto in de kast? wat voor huis heb jij dan?
sorry, back to topic.
ik denk dat de bx destijds zo populair was om dezelfde redenen dat ze dat nu nog steeds is. gewoon een lekker auto. niets meer en niets minder.
garagestmarien schreef:
wat die auto in de kast? wat voor huis heb jij dan?
sorry, back to topic.
ik denk dat de bx destijds zo populair was om dezelfde redenen dat ze dat nu nog steeds is. gewoon een lekker auto. niets meer en niets minder.
veeeeeeeeeeeeeeel meer
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Bram schreef:Oke…..ik was natuurlijk nog vergeten te melden dat er in de BX basis ook nog een uniek centenbakje zat (zit)
Ik heb in al die jaren BX er alleen nog nooit gebruik van gemaakt.
Wel heb ik eens zitten peinzen of de asbak 2x zo breed gemaakt kon worden met dat centenbakje samen….want de BX asbak zit zo vol met sigarenpeuken.
Ik had mijn centenbakje eruitgehaald en gewisseld voor een asbak uit een andere BX… is ie ineens twee keer zo groot….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
kan die topic titel niet veranderd worden want de bx is nog steeds erg popilair
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:kan die topic titel niet veranderd worden want de bx is nog steeds erg popilair
Dat sluit de TT ook niet uit. Enneh… zo populair zijn ze nu niet meer hoor, nou ja, bij ons, maar ja… Wij deugen niet.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
hier in de buurt nog net zo populair als vroeger.
er rijden er veel rond hier. meer dan in nederland, wat je nou van de ds weer niet kunt zeggen. bijvoorbeeld.
patje74 schreef:citroenc2 schreef:kan die topic titel niet veranderd worden want de bx is nog steeds erg popilair
Dat sluit de TT ook niet uit. Enneh… zo populair zijn ze nu niet meer hoor, nou ja, bij ons, maar ja… Wij deugen niet.
nou niet alleen bij ons in frankrijk zijn ze bijv ook erg populair nog
ik denk ook dat de tijd mee speelt dat de bx uit kwam in de jaren 80
Maurice van Mourik schreef:Heb jaren geleden eens ergens gelezen dat bonhof (epe) nog een van de allereerste bx-en heeft bewaard, die auto schijnt nog een voorserie-auto te zijn….
Klopt. Die 16 TRS is door Bonhof geheel nieuw gemaakt en voorzien van een LPG-tank. Die JG-05-BG heeft als eerste BX gediend voor de Autovisie-testen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Timo-BX schreef:garagestmarien schreef:het grappige is, dat al die jaren geleden de bx al voorbereid was op de euro. die passen ook allemaal gewoon in de gleufjes.
Dat is idd heel apart.. maar gulden en euroformaat verschillen toch eigenlijk bijna niks?
Wel dus; de maten kwamen overeen met Franse en Duitse munten. Vooral de kleinere Nederlandse muntjes pasten er nooit echt lekker in. Wel eens een dubbeltje er achterin gedaan en dat geprobeerd eruit te krijgen? Met stuivers had ik altijd ruzie.
Ich bin ein Breaker
dubbeltjes komen altijd in het verzamelgedeelte onder het vakje terecht. en daar vind ik ze nog steeds als ik in een vreemde bx kijk.
overigens is het doooodzonde dat we die muntjes niet meer hebben.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Toen ik de dashboarden van mijn BX 14 en BX 16 TZI laatst demonteerde, heb ik weer een stuk of 5 kwartjes en dubbeltjes kunnen toevoegen aan mijn gekoesterde verzameling van ons oude vertrouwde geld.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Toen ik de dashboarden van mijn BX 14 en BX 16 TZI laatst demonteerde, heb ik weer een stuk of 5 kwartjes en dubbeltjes kunnen toevoegen aan mijn gekoesterde verzameling van ons oude vertrouwde geld.
zie je!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
citroenc2 schreef:kan die topic titel niet veranderd worden want de bx is nog steeds erg popilair
moet je een eigen topic beginnen met: “waarom is de bx nog steeds zo populair”
zal wel gezellig worden
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Eerlijk gezegd had ik juist het topic gestart om de verhalen te horen van hoe men er toen over dacht. Dat mensen de BX nu kunnen waarderen, is in elk BX-topic al te lezen.
Dus ik laat het maar even lekker zo.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX