12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Veerbollen XM ( nieuw probleem pag.7)
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 augustus 2007 08:31 PM
  [ # 166 ]
kreazyV8wuppo schreef:

het probleem bij continu inschakelen van de comfortstand = dat de rol niet meer word begrenst.
lees> de LHM die van links naar rechts gaat of omgekeert, tijdens de rol van de carrosserie, word niet meer gedempt. Crying or Very sad

FF uitvlooien dus of dit aan te passen is..

mvgr wupke: Wink

Rij al 5 jaar op comfortstand , als je normaal rijd merk je er echt niets van.

Maar laten we niet weer een discussie maken over wel of niet hydractief Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 augustus 2007 08:33 PM
  [ # 167 ]
citro-power schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

het probleem bij continu inschakelen van de comfortstand = dat de rol niet meer word begrenst.
lees> de LHM die van links naar rechts gaat of omgekeert, tijdens de rol van de carrosserie, word niet meer gedempt. Crying or Very sad

FF uitvlooien dus of dit aan te passen is..

mvgr wupke: Wink

Rij al 5 jaar op comfortstand , als je normaal rijd merk je er echt niets van.

Maar laten we niet weer een discussie maken over wel of niet hydractief Wink

neen nee snap ik, ik ga alleen erop puzzelen, hoe of op welke manier eea uit is te schakelen, en of je dan optioneel de antierol wel of niet kunt laten werken… puzzelen dus..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 augustus 2007 08:34 PM
  [ # 168 ]
xm_turbo schreef:
citro-power schreef:

Net even de electroklep eraf gehaald en uitelkaar gehaald.

Ik dacht dat er een klep inzit , maar het is een plunjer met naald erin. Ook wel begrijpelijk achteraf , een klep kan die druk niet aan denk ik.

Op de spoel zit een enorme “puist”, denk dat er een erg grote kortsluiting in zit. Ga dan ook maar niet proberen met stroom erop of ie goed is , heeft niet veel zin denk ik.

Morgen komt de vervanger van een sloper , hopen dat ie goed is.

Zal zoiets nieuw kosten ?

Sinds eergisteren heb ik precies dezelfde ellende. Hij stuitert behoorlijk over de snelweg, doeidoei comfort. Zou je eens wat foto’s willen maken? Is dat mogelijk? Even zien hoe je het doet.
Ik ga er zaterdag maar mee aan de gang, als het even lukt.

Het kan ook zijn dat je relais , die je klep van aan en uit zet , kapot is.
Zit voor in de computerbak.

De klep zelf zit onder de bijrijdersstoel e is zoals eerder geschreven vrij simpel eronderuit te halen.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 augustus 2007 08:36 PM
  [ # 169 ]
xm_turbo schreef:

Als ik het begrijp dus makkelijk uit te bouwen.
Op de brug, systeem drukloos maken en de boel gewoon loshalen ofzo??

Ja , een kwestie van 15 min.

Moet je wel een vervangende klep hebben.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 augustus 2007 08:38 PM
  [ # 170 ]
kreazyV8wuppo schreef:

en of je dan optioneel de antierol wel of niet kunt laten werken… puzzelen dus..

mvgr wupke Wink

Volgens mij is het alleen mogelijk om het te doen met de gele draad methode. Een andere manier zou ik niet weten om hem constant op comfort te zetten.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 10 augustus 2007 08:49 PM
  [ # 171 ]
kreazyV8wuppo schreef:

het grootste verschil tussen H1 en H2 is dus ,dat de tussenbollen bij H1 hydraulisch in en uit worden geschakelt.
en bij H2 electromechanisch in en uit worden geschakelt.

Op beide is de bediening van de klep hydraulisch via een electro-hydraulisch relais.
Bij H1 is er één relais voor twee kleppen, bij H2 twee.

het probleem bij continu inschakelen van de comfortstand = dat de rol niet meer word begrenst.
lees> de LHM die van links naar rechts gaat of omgekeert, tijdens de rol van de carrosserie, word niet meer gedempt. Crying or Very sad

In HARD is de links-rechts doorlaat geheel afgesloten, maar in ZACHT is er wel demping in de links-rechts doorlaat. Aan beide kanten van het middenblok zit een demper, in het blok zit een kogel, bovendien geeft de leiding zelf ook demping (al is de doorlaat veel groter dan op bijv een CX, vandaar dat die dempers nodig zijn)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 11 augustus 2007 01:03 AM
  [ # 172 ]
citro-power schreef:
xm_turbo schreef:
citro-power schreef:

Net even de electroklep eraf gehaald en uitelkaar gehaald.

Ik dacht dat er een klep inzit , maar het is een plunjer met naald erin. Ook wel begrijpelijk achteraf , een klep kan die druk niet aan denk ik.

Op de spoel zit een enorme “puist”, denk dat er een erg grote kortsluiting in zit. Ga dan ook maar niet proberen met stroom erop of ie goed is , heeft niet veel zin denk ik.

Morgen komt de vervanger van een sloper , hopen dat ie goed is.

Zal zoiets nieuw kosten ?

Sinds eergisteren heb ik precies dezelfde ellende. Hij stuitert behoorlijk over de snelweg, doeidoei comfort. Zou je eens wat foto’s willen maken? Is dat mogelijk? Even zien hoe je het doet.
Ik ga er zaterdag maar mee aan de gang, als het even lukt.

Het kan ook zijn dat je relais , die je klep van aan en uit zet , kapot is.
Zit voor in de computerbak.

De klep zelf zit onder de bijrijdersstoel e is zoals eerder geschreven vrij simpel eronderuit te halen.

Super, ik ga er morgen eens uitgebreid naar kijken, eerst het relais maar doen. Bedankt voor de heldere uitleg!
Hopen dat het gewoon contacten zijn!

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 augustus 2007 04:12 PM
  [ # 173 ]

Vanmorgen de remservo gedemonteerd.
Viel reuze mee , 1,5 uur en hij lag op de werkbank.

Na demontage viel me op dat ie bijna niet smerig was van binnen.
Hopen dat het probleem van interne lekkage hier wel van komt.

Ik heb namelijk een keer begrepen dat als de XM snel door de veren zakt van achteren samen met het verschijnsel dat de h.d. regelaar te vaak aan springt dat het vaak aan de remservo ligt.

Klopt dit ??

Tevens zit er een bout met groene ring erachter aan de zijkant van de servo , waarvoor dient deze ??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2007 05:07 PM
  [ # 174 ]
citro-power schreef:

Vanmorgen de remservo gedemonteerd.
Viel reuze mee , 1,5 uur en hij lag op de werkbank.

Na demontage viel me op dat ie bijna niet smerig was van binnen.
Hopen dat het probleem van interne lekkage hier wel van komt.

Ik heb namelijk een keer begrepen dat als de XM snel door de veren zakt van achteren samen met het verschijnsel dat de h.d. regelaar te vaak aan springt dat het vaak aan de remservo ligt.

Klopt dit ??

Tevens zit er een bout met groene ring erachter aan de zijkant van de servo , waarvoor dient deze ??

Het klopt dat snel inzakken veroorzaakt KAN worden door een gare remservo. De bout met ring is een afdichting die geen functie heeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 augustus 2007 06:00 PM
  [ # 175 ]
waterman771 schreef:

Het klopt dat snel inzakken veroorzaakt KAN worden door een gare remservo. De bout met ring is een afdichting die geen functie heeft.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen ?

De veercilinders ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2007 06:03 PM
  [ # 176 ]
citro-power schreef:
waterman771 schreef:

Het klopt dat snel inzakken veroorzaakt KAN worden door een gare remservo. De bout met ring is een afdichting die geen functie heeft.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen ?

De veercilinders ?

Versleten hoogteregelaar en inderdaad de veercilinders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 augustus 2007 06:44 PM
  [ # 177 ]
waterman771 schreef:

Versleten hoogteregelaar en inderdaad de veercilinders.

Hoe kun je zoiets testen ?

Door de retourslangen eraf te halen met draaiende motor ?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 augustus 2007 07:58 PM
  [ # 178 ]
citro-power schreef:
waterman771 schreef:

Versleten hoogteregelaar en inderdaad de veercilinders.

Hoe kun je zoiets testen ?

Door de retourslangen eraf te halen met draaiende motor ?

ik zou bij stilstaande motor eens de retourslangen van het reserviour afhalen..
de slang die het meeste retour geeft zou je eens moeten volgen….

veercilinders kan, en de HR ook..maar eigenlijk is er meer sprake van gecontroleerde lek, dan echt lekkage….
dus iets retour krijg je altijd,alleen als het overmatig is, dan is dat bewuste onderdeel versleten, of moeten er nieuwe rubbers in..


mvgr wupke:die bout met ring is van een aansluiting voor de remdruk meter (als je die hebt).. controle punt dus.. Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 augustus 2007 10:37 PM
  [ # 179 ]
kreazyV8wuppo schreef:

veercilinders kan, en de HR ook..maar eigenlijk is er meer sprake van gecontroleerde lek, dan echt lekkage….
dus iets retour krijg je altijd,alleen als het overmatig is, dan is dat bewuste onderdeel versleten, of moeten er nieuwe rubbers in..


mvgr wupke:die bout met ring is van een aansluiting voor de remdruk meter (als je die hebt).. controle punt dus.. Wink

Bij een gecontroleerde lek slaat de H.D. regelaar niet om de 7/8 sec. aan lijkt me. En omdat de achterkant vrij snel zakte leek het me de remservo.

Als ie het na montage van de remservo en electroklep nog doet ga ik de retourslangen er inderdaad maar eens afhalen voordat ik alles vervangen heb.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 augustus 2007 11:03 PM
  [ # 180 ]

In tegenstelling tot eerdere berichten :

Je kunt de spoel wel van de electroklep afhalen.
Had in eerste instantie iets te snel gekeken.

Of ze universeel zijn betwijfel ik.

Foto’s kan ik mailen naar belangstellenden.

Profiel  
 
 
12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook