1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Vering probleem.
GertXM
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 13-06-2006

- Xsara 16i 16v
Gepost: 05 juni 2007 02:43 AM

Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem.

soms gaat spontaan het lampje van het veersysteem branden
en is de vering keihard . (als in de hoogste stand.)
bollen en lhm zijn zo goed als nieuw.
als ik haar dan even op de sport stand zet,
en weer terug dan werkt alles weer normaal.
het betrefd een xm van 92 .
iemand een iedee ?
alvast bedankt.
Gert.

sleepy      
           

                    shout

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 05 juni 2007 04:04 AM
  [ # 1 ]

Los contact bij je schakelaar denk ik dan , of schakelaar zelf kapot .
Succes ,Dirk gitar

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 juni 2007 02:42 PM
  [ # 2 ]

Extra massa op de veercomp zetten, electroklep stekkertje niet lekker of stuk? Heb je al de zerering na gekeken? Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
GertXM
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 13-06-2006

- Xsara 16i 16v
Gepost: 05 juni 2007 09:37 PM
  [ # 3 ]

schakelaar heb ik reeds vervangen.
maakte geen verscchil.
extra massa zal ik eens proberen.
alleen gebeurt het steeds vaker.
wilde vanmiddag even kijken,
maar toen werkte alles normaal.
dus dat bracht ook niks.
zekering is ook goed .
alvast bedankt. Gert.

sleepy      
           

                    shout

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 juni 2007 10:19 PM
  [ # 4 ]

Hier is al veel over geschreven. Vanwege de gevoelige electronica blijft de boel wel eens in de sportstand hangen, das niks nieuws, alleen hij mag nooit zo hard worden als in de hoogste stand.

Of wel, jongens?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 juni 2007 10:20 PM
  [ # 5 ]

Moet je even de accu pool los maken en daarna weer vast. Dan reset de computer weer en moet ht goed zijn.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 juni 2007 10:22 PM
  [ # 6 ]

Zo, das kort door de bocht, maar ja, dat kan hij nu, nu zijn auto veert als een kart Rolling Eyes

Profiel  
 
GertXM
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 13-06-2006

- Xsara 16i 16v
Gepost: 05 juni 2007 10:56 PM
  [ # 7 ]

Resetten heb ik al gedaan maar helpt niks.
ik ga het nog eens proberen om een extra massa aan de comp
te leggen.
maar waar ik steeds meer bang voor ben is dat de computer aan
het overlijden is.

sleepy      
           

                    shout

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 juni 2007 02:18 AM
  [ # 8 ]

lamp in de kofferbak.
als die niet goed werkt gaat je comp in sportstand..
en zoals hier al eerder angegeven, zoals in hoogste stand?

daarnaast zou je de TUSSENbollen ,, oftewel de 3e bol per as eens kunnen laten nakijken…...

voorraadbollen willen ook wel eens van invloed zijn…

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 06 juni 2007 12:59 PM
  [ # 9 ]
kreazyV8wuppo schreef:

lamp in de kofferbak.
als die niet goed werkt gaat je comp in sportstand..
en zoals hier al eerder angegeven, zoals in hoogste stand?

daarnaast zou je de TUSSENbollen ,, oftewel de 3e bol per as eens kunnen laten nakijken…...

voorraadbollen willen ook wel eens van invloed zijn…

mvgr wupke: Wink

Het lampje gaat nooit branden als gevolg van een sensorfout of storing in de HA computer. Het lampje brandt tijdens het rijden alleen als je de sportschakelaar bedient.

Als het lampje dus aan gaat tijdens het rijden is er iets met de schakelaar of kabel. Dat is geen garantie dat er met de rest van het systeem niks mis is, maar zolang als de schakelaar niet functioneert kan je bij een HA1 niet fatsoenlijk troubleshooten.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 06 juni 2007 01:25 PM
  [ # 10 ]
GertXM schreef:

Resetten heb ik al gedaan maar helpt niks.
ik ga het nog eens proberen om een extra massa aan de comp
te leggen.
maar waar ik steeds meer bang voor ben is dat de computer aan
het overlijden is.


Gert, ik heb nog een veercomp liggen van jouw bouwjaar; H3. Ik verkoop ‘m niet (eigen reserve), maar je mag ‘m wel ff lenen om te testen of het idd aan de comp ligt. Ik woon in Groningen. Pb maar ff als je gebruik wilt maken van m’n aanbod.

ps. een schakelaar heb ik vast ook nog wel liggen, die mag je ook testen en eventueel wel overnemen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
GertXM
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 13-06-2006

- Xsara 16i 16v
Gepost: 06 juni 2007 05:10 PM
  [ # 11 ]

Wat betrefd de schakelaar deze heb ik al een paar keer vervangen,
om te proberen . maar gaf geen verschil.
lijkt mij dat het probleem daar i.i.g niet in zit .
en de bedrading : als daar iets fout zou zitten breuken oid
zou ik denken dat dit niet weer op te lossen is (tijdelijk)
door de schakelaar te bedienen.
bollen zijn goed .

sleepy      
           

                    shout

Profiel  
 
GertXM
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 13-06-2006

- Xsara 16i 16v
Gepost: 06 juni 2007 05:14 PM
  [ # 12 ]

zal straks ook nog ff langs de dealer rijden.
misschien datdie ook een idee heeft.
heb niet vaak een probleem waar ik niet uit kom
maar hier snap ik niks meer van .

sleepy      
           

                    shout

Profiel  
 
GertXM
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 13-06-2006

- Xsara 16i 16v
Gepost: 06 juni 2007 05:22 PM
  [ # 13 ]
Serge schreef:
GertXM schreef:

Resetten heb ik al gedaan maar helpt niks.
ik ga het nog eens proberen om een extra massa aan de comp
te leggen.
maar waar ik steeds meer bang voor ben is dat de computer aan
het overlijden is.


Gert, ik heb nog een veercomp liggen van jouw bouwjaar; H3. Ik verkoop ‘m niet (eigen reserve), maar je mag ‘m wel ff lenen om te testen of het idd aan de comp ligt. Ik woon in Groningen. Pb maar ff als je gebruik wilt maken van m’n aanbod.

ps. een schakelaar heb ik vast ook nog wel liggen, die mag je ook testen en eventueel wel overnemen.

als het goed is heb je pb Serge.

sleepy      
           

                    shout

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 06 juni 2007 08:44 PM
  [ # 14 ]

Bij zulke vage veschijnselen denk je gauw aan slechte (massa)contacten. Achter de koplamp aan passagierzijde zit een massa verzamelpunt waar ook de massadraden van de vering naar toe lopen. Die zou je eens kunnen controleren op corrosie, net als de stekkerverbindingen tussen veerecu en elektroklep. Dus de twee stekkers op de ecu zelf, de platte stekker achter de veerbol aan passagierzijde en de stekker op de elektroklep. Voor deze laatste de auto op een brug, put of stevige bokken zetten. De klep zit onder de wagen ter hoogte van de passagierstoel. Meestal is het daar een zwarte oliebende, dus corrosie zie je daar niet vaak (maar je weet nooit..)

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 06 juni 2007 10:20 PM
  [ # 15 ]
GertXM schreef:

als het goed is heb je pb Serge.

Het is niet goed, ik heb geen pb… Laughing

mail anders maar ff op ‘jij at sergelammerts.nl’

Animal triste post coitum

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook