2 van de 2
 < Vorige 1 2

GC4P: welke fietsdrager?
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 12 juni 2007 04:12 PM
  [ # 16 ]
korvertje schreef:

Ik gebruik een MULTA fietsdrager… volgens mij veruit de beste fietsdrager die momenteel te krijgen is. Nou ja, de beste!? dat weet ik eigenlijk niet, maar het is absoluut een hele degelijke fietsdrager en zondermeer het handigst in gebruik!
OK, hij is iets duurder dan de meeste andere fietsdragers, maar dan heb je ook wat. De belangrijkste voordelen zijn:
Opklapbaar, licht, makkelijk opbergbaar (bij mij ligt hij zelfs altijd in de kofferbak), belastbaar tot 80 kg! geen hulpstukken op de trekhaak en in een vloek en een zucht te plaatsen.
Ook is het zeer handig dat je bij deze fietsdrager eerst het voorwiel kunt plaatsen en daarna het achterwiel. Dat scheelt je bij electrische fietsen zoals mijn vrouw en ik die hebben (27 kg. per stuk) ongeveer één hernia per week.
Kijk voor meer informatie op de website van Multa; http://www.multanational.nl/
Kijk vooral ook even onder de knop “gebruiksaanwijzing”. Daar staat bij punt 6 dat de montage binnen 20 seconden gepiept kan zijn. Ik ben 64 en echt niet meer de snelste, maar als ik me kwaad maak doe ik het in de helft van die tijd.

Klinkt wel goed. Ook op de website ziet het er erg indrukwekkend uit. Wel jammer dat hij niet kantelbaar is.  Crying or Very sad
Weet je zo wat deze drager kost?

Profiel  

Berlin.Go.Picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 13 juni 2007 12:37 AM
  [ # 17 ]

Ook een tevreden Multa gebruiker. Destijds gekocht, net als korvertje, voor de fiets met trapondersteuning van mijn vrouw. Niet kantelbaar, wel zeer gemakkelijk in gebruik. Volgens mij heb ik € 300 voor een 13-polige betaald.

Berlingo I 1.9D (grijs)
Berlingo I 1.6 16V
Beringo II 1.6 16V
Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive EB6V
Grand C4 Picasso 1.6 HTP Exclusive
Grand C4 Picasso 165 HTP Shine

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 juni 2007 02:50 PM
  [ # 18 ]
KCie schreef:

Deze kun je volgens mij los kopen, kan wel uitzoeken van welk merk het is als je geinteresseerd bent.

Dank je, maar maak nog maar geen haast. De trekhaak zit er nog niet onder. Alles op z’n tijd. Gisteren stond mijn woonkamer blank na een hoosbui, dus ik heb nu eerst weer even andere prioriteiten.
(nieuw parket uitzoeken bijvoorbeeld)  Wink

Profiel  

Manni1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 15 juni 2007 07:28 PM
  [ # 19 ]

Ook ik heb een Multa, even klemmen op je trekhaak, (rem)lichten uitvouwen, zekeren d.m.v. klein slotje, fietsen erop, fietsen klem zetten en zekeren, wielen met bandjes vastmaken en gaan.

Superlichte constructie. Heb er al veel lol van gehad.

Je zou denken dat d.m.v. het klemsysteem e.e.a. van je trekhaak af valt maar het zit muurvast. Mooie oplossing als je niet permanent met zo’n fietsendragerbeugel a la twinnyload o.i.d. wilt rondcrossen op je trekhaak.

Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 augustus 2007 05:08 PM
  [ # 20 ]

Ok, situatie een beetje gewijzigd;

Trekhaak zit er inmiddels onder. (vaste kogel geworden)

Heb toch besloten om te gaan voor een drager voor 3 fietsen.

Iemand ervaringen?

Heb even gekeken naar een Spinder Falcon RC-3F. Ik las echter dat bij vershillende type auto’s (Scenic, Espace, laatste model Zafira) ook bij gekantelde positie de achterklep niet open kan.

Gebruikt iemand van jullie zo’n drager, of een andere voor 3 fietsen die wel goed werkt icm met de GC4P?  Rolling Eyes

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 augustus 2007 01:22 AM
  [ # 21 ]

Ik heb mijn eigen vraag inmiddels beantwoord;

Heb uiteindelijk een Thule Euroway 947 3F gekocht.
Werkt perfect en de achterklep kan gewoon open als de drager gekanteld wordt.

Toch bedankt aan mezelf dat ik het even voor mezelf gechekt heb!  Wink

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 11 augustus 2007 02:30 AM
  [ # 22 ]

Tja, vóór het kopen eerst checken of het daadwerkelijk dát is wat je zoekt hé  Wink
Zo doe ik dat zelf iig altijd. En mocht de verkoper het niet mee eens zijn dat ik eerst wil uitproberen dan ga ik naar een andere. Er zijn wel meer plaatsten waar men aan mij wil verdienen Wink

Maar, Tilanus, wel goed gedaan hoor!!!  Wink

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

Gepost: 11 augustus 2007 01:49 PM
  [ # 23 ]
tilanus schreef:

Toch bedankt aan mezelf dat ik het even voor mezelf gechekt heb!  Wink

Your The Greatest! clap angel dance banana halelujah halelujah     Wink

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 11 augustus 2007 03:23 PM
  [ # 24 ]

Op onze 5- zits hebben we ook een fietsendrager, een Eagle voor 2 fietsen, het duurde even voor alles pasten ( ivm andere lengte van de kop ofsoiets) maar uit eindelijk werkt het top

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook