Uitvallen van de motor van mijn 11 RE
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 06 juni 2007 07:52 PM

Mijn Visa 11 RE valt soms onder het rijden uit. De dashboard lampjes branden dan, maar wanneer ik de koppeling intrap en weer oplaat komen in de versnelling, dan pakt de motor direct weer aan.

Dit gebeurd vooral bij hard remmen, maar op onwillekeurige momenten, het gebeurd dus niet altijd. Soms gebeurd het ook wanneer ik een rotonde afrijd (bijvoorbeeld)

Ik heb bobinekabels gecontroleerd, de carburateur meerdere malen zo goed mogelijk afgesteld. Er gaat ook een stekkerachtige kabel van de bobine naar mijn spatbord. Dat is neem ik aan de massakabel? Hoe krijg je die er eigenlijk af? Daarnaast weet ik niet hoelang de rotor en verdelerkap er op zitten. Advies om die te vervangen?

NB:
Heeft misschien iemand zin om een koppakking van een BX te vervangen?

Niels

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 10 juni 2007 09:52 PM
  [ # 1 ]

Rotor vervangen e.d is niet aan de orde, waarschijnlijk heb je gewoon een vuile carburateur, en bij de dealer fixen ze dat voor een paar tientjes…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 10 juni 2007 11:06 PM
  [ # 2 ]
Maurice van Mourik schreef:

Rotor vervangen e.d is niet aan de orde, waarschijnlijk heb je gewoon een vuile carburateur, en bij de dealer fixen ze dat voor een paar tientjes…

Die heb ik in februari minitieus gereinigd!

Ik vrees dat het in de afstelling van de carburateur zit, ik heb je al eens gevraagd of je de carburateur afgesteld had MBV een CO tester, jij kon dat niet doen bij je toenmalige “stage” ik zou je aanraden dit toch eens te proberen, mocht dit echt niet lukken ben ik wel bereid je daar eens mee te helpen, je moet dan wel naar mij toekomen.

Emiel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook