1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
een 1.9 tzi of een gti
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 09 juni 2007 05:43 PM

Nou zat ik deze week op car base van auto week een te vergelijken tussen een 1.9tzi of een gti maar daar zit bijna geen veschil in is me opgevallen.

De citroen monteur die afgelopen week m’n buxy gekeurd heeft kwam zelfs met de opmerking dat hij vond dat de mijne bij een laag toerental meer trekkracht zou hebben dan een gti Confused:

de enigste reden dat ik persoonlijk nou nog een gti zou willen is vanwegen de extra meters want dat is op het motor managment na het enigste verschil denk ik

zijn er toevallig forummers die oversegtapt zijn van een 1.9 tzi naar een gti?

ik zou graag eens willen weten wat jullie hiervan zeggen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 juni 2007 05:49 PM
  [ # 1 ]

Een TZi heeft monopoint-injectie, een GTi heeft multipoint. Een TZi schijnt beter op te trekken dan een schone GTi, een vuile GTi is natuurlijk een heel ander verhaal. Sowieso zou ik gaan voor de GTi, inderdaad vanwege het dashbord, de multipoint-injectie en de uitstraling. Misschien eens op zoek gaan naar een type2 GTi?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 09 juni 2007 06:32 PM
  [ # 2 ]

tzi heeft een gelijkmatiger koppelkromme waardoor die in de lagere toeren meer kracht heeft dan een gti bij dezelfde toeren. daardoor rijden de tzi’s soepeler. maar ik zou ook vooor de metertjes gaan denk ik, als ik kon of moest kiezen

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 09 juni 2007 06:55 PM
  [ # 3 ]
hel1 schreef:

tzi heeft een gelijkmatiger koppelkromme waardoor die in de lagere toeren meer kracht heeft dan een gti bij dezelfde toeren. daardoor rijden de tzi’s soepeler. maar ik zou ook vooor de metertjes gaan denk ik, als ik kon of moest kiezen

GTi is duidelijker wel pittiger, heb ze beide bereden maar onderin zou TZi vast wel wat sneller zijn maar na de 2500 toeren gaat de GTi (8v) je voorbij !

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 juni 2007 07:44 PM
  [ # 4 ]
Ijs schreef:

GTi is duidelijker wel pittiger, heb ze beide bereden maar onderin zou TZi vast wel wat sneller zijn maar na de 2500 toeren gaat de GTi (8v) je voorbij !

Das ook mijn ervaring. En daar komt bij dat de GTi toch echt soepeler rijd. De monopoint versies zijn een beetje horterig en stoterig.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 09 juni 2007 10:12 PM
  [ # 5 ]

oke het is me al wel duidelijker aan het worden het is niet zo dat ik een andere wil hebben want ik ben erg tevreden over m’n tzi en bevalt me erg goed.

ik was nieuwsgierig ook leuke info voor mensen die voor een dergelijke keuze staan.

maar ik ben toch wel gecharmerd van het hoge koppel onderin wel zo fijn voor m’n sleurhut.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Elpee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 15-11-2006

Gepost: 10 juni 2007 03:25 AM
  [ # 6 ]

Vandaag op stap geweest met een Chic, een luxe uitvoering van de 16 TZI met monopointinjectie, weinig horten en stoten kunnen ontdekken, ook m’n eigen 19 TZI blijkt hiervan geen last te hebben.

Bijkomend voordeel is dat een TZI simpeler en veel goedkoper op gas te zetten is en zoals verschillende 16 TZI’s ook op dit forum in de praktijk weten te brengen, zonder enig probleem.

Shocked

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2007 03:20 PM
  [ # 7 ]

TZi is op carbase iets sneller naar de 100 toe, maar dit zal na minimaal 12 jaar meer aan de conditie van motor bak etc. liggen dan aan GTi/TZi Wink
als je eenmaal op snelheid ben zal de GTi het wel winnen, je heb toch aardig wat PK’s meer Smile

Tja verder is een GTi gewoon veel mooier dan een TZi Cool
En er zit meestal ook net iets meer in.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 10 juni 2007 03:27 PM
  [ # 8 ]

Wij hadden een 19TZI break (met GTI blok) en ik vond dat altijd een beetje een gooi en smijt blok. Absoluut niet subtiel, rustig of soepel. Maar wel geweldig leuk om mee te rijden! (mijn eerste rit zonder rijinstructeur was in die break Very Happy )
Wij hebben nou een 19TZI op lpg, en ik moet zeggen dat ik dat blok veel soepeler vind rijden. Hij mist wel dat beetje oomph wat de GTI wel heeft. Maar bij het stoplicht ben ik toch redelijk vaak de snelste Laughing  En dat vinden golf rijders niet leuk….

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 10 juni 2007 03:29 PM
  [ # 9 ]

Ik heb TZI en (kortstondig) GTI gereden.

De GTI is een hele mooie uitvoering en je hebt allemaal metertjes in je dash en dat soort dingen, maar ik zou toch voor een tzi gaan.

De TZI is een zeer degelijke uitvoering met alle toeters en bellen. De acceleratie is ook erg goed. Het blijft natuurlijk je eigen keuze, wil je flink gaan trappen dan is de TZI na de 100km/h zwaar kansloos en kun je dus beter een GTI nemen. Maar wil je gewoon degelijk rijden dan zou ik je huidige TZI houden.

Maar ik heb zelf een 16V gekocht en als dat ding helemaal werkt ben ik toch zeker trotser op de MK2 dan de TZI. Hoewel ik dat wel een geweldige auto vind. Succes met het maken van je keuze, maar beslis niet in 1 dag! Denk er nog wel even over na. Succes

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 10 juni 2007 03:42 PM
  [ # 10 ]

Persoonlijk vind ik een TZI zelfs fraaier van buiten, die bumpers met donkere bovenkant completeren de lijnen van de bx.

Maar die metertjes en extra pk’s zijn ook prettig!

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 10 juni 2007 03:47 PM
  [ # 11 ]

de meningen verschillen wel aardig en dat is wel grappig, voor mij blijft de tzi gewoon omdat ik er inmiddels teveel aan verbouwd heb en dat niet weer opnieuw wil doen.
en de gti die ik wel zag zitten kosten 3000euro en daar kwamen nog invoer rechten bij dat zou een plaatje van zo’n 3500euro maken Shocked .
nu heb ik veel voor een bx over maar nu moet ik het helaas voorbij laten gaan want dit is voor mij financieel niet haalbaar.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 10 juni 2007 03:55 PM
  [ # 12 ]

Zwarte 16v mk2 uit Frankrijk toevallig?

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 10 juni 2007 03:58 PM
  [ # 13 ]

Ijs   Geplaatst: 10 Jun 2007 11:55   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Zwarte 16v mk2 uit Frankrijk toevallig?

Confused:

neen die op mp uit belgie.
waar staat die mk2 dan?

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 10 juni 2007 04:01 PM
  [ # 14 ]
stan schreef:

Ijs   Geplaatst: 10 Jun 2007 11:55   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Zwarte 16v mk2 uit Frankrijk toevallig?

Confused:

neen die op mp uit belgie.
waar staat die mk2 dan?

als je snel bent.. staat nog een mk1 in duitsland op ebay met leer.. bod staat nu op 351 euro.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 juni 2007 04:01 PM
  [ # 15 ]
stan schreef:

Ijs   Geplaatst: 10 Jun 2007 11:55   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Zwarte 16v mk2 uit Frankrijk toevallig?

Confused:

neen die op mp uit belgie.
waar staat die mk2 dan?

frankrijk

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook