Een TZI, of dat nu een 16 of een 19 is heeft eigenlijk alle luxe die je zou kunnen wensen in een auto en is voor wat betreft het uiterlijk op en top BX, de lijnen van de koets vind ik geweldig mooi.
Sport en GTI verfraaiïng als uitbouw van de wielkasten, skirts en bumperlippen zijn wat mij betreft zaken die het model nadelig beïnvloeden.
mssl schreef:Ijs schreef:zwarte mk1 met leer..
Die zou jij toch ophalen Erik
Ik heb iets anders gevonden
Elpee schreef:Een TZI, of dat nu een 16 of een 19 is heeft eigenlijk alle luxe die je zou kunnen wensen in een auto en is voor wat betreft het uiterlijk op en top BX, de lijnen van de koets vind ik geweldig mooi.
Sport en GTI verfraaiïng als uitbouw van de wielkasten, skirts en bumperlippen zijn wat mij betreft zaken die het model nadelig beïnvloeden.
Je kan de Sport niet vergelijken met een TZI Het verschil tussen carbutateurs en injectie is heel erg groot. Daarnaast heeft de Sport minder luxe en volgens mij ook minder metertjes..
abxsport schreef:
Je kan de Sport niet vergelijken met een TZI
![]()
Had het uitsluitend over het uiterlijk…..........
Elpee Geplaatst: 14 Jun 2007 07:56 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Een TZI, of dat nu een 16 of een 19 is heeft eigenlijk alle luxe die je zou kunnen wensen in een auto en is voor wat betreft het uiterlijk op en top BX, de lijnen van de koets vind ik geweldig mooi.
Sport en GTI verfraaiïng als uitbouw van de wielkasten, skirts en bumperlippen zijn wat mij betreft zaken die het model nadelig beïnvloeden.
mijn 1.9 tzi is luxer qua buitenkant dan de gti omdat ik een dakspoiler heb en zijskirts.
alleen de sport en 16v hebben standaard die uitbouw aan de zijkant.en type 2 16v heeft dan net als de sport een andere voorbumper en achterbumper.
bij mij viel het met de vergelijking op autoweek car base dat er zeer weinig verschil zit tussen een 1.9 gti en tzi. de enigste verschillen zijn:
andere motor met management 130pk ipv 110pk (tzi)
1:water en olie temp meter in het klokkenspel,
2:verwarmde buitenspiegel type 3
3:achterspoiler standaard gti
4:mistlampen voor gti type 2(optie) type 3
5:bumper lip gti type2 (optie meen ik) type3 standaard
6:lm velgen (bij de laatste type’s).
welnu de punten3 en 5 heb ik ook en zo ook menig mensen hier.
punt6 is bij de meeste van ons ook aangepast.
en nu ben ik bezig om punt 1 te gaan realiseren hoewel ik nog niet weet waar alle orginele stekkers zitten (bij de gti)
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
leuk om ff boven water te halen.
ik kan nu al een beetje meepraten over deze topic na een lange testdrive te hebben gereden vorige week moet ik zeggen dat het elkaar niet veel uitmaakt wat me wel opviel is dat de gti een ruiger geluid had dan de tzi en de veerbollen een stuk stugger zijn dan die comfort bollen van de tzi.
wel denk ik dat de gti als deze op hogere toeren rijd feller naar z’n top gaat dan de tzi dat idee had ik nl wel.
volgende week zaterdag kan ik hem ophalen maar kan eigelijk niet wachten om er mee te gaan sturen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Een tzi/ tri trekt net zo snel op als een gti (tot de 100 ongeveer), maar rijdt comfortabeler. En daar heb je toch die hydro vering voor…
Voor het sportieve werk zou ik wel GTI kiezen, maar voor gewoon gebruik blijf ik liever bij tri/tzi.
Ride to live, live to ride
en nu ben ik bezig om punt 1 te gaan realiseren hoewel ik nog niet weet waar alle orginele stekkers zitten (bij de gti)
Wat is daar moeilijk aan? Er is een topic (bij de Wiki tegenwoordig?) waar precies in staat hoe je dat moet doen. Echt erg simpel…
ik kan nu al een beetje meepraten over deze topic na een lange testdrive te hebben gereden vorige week moet ik zeggen dat het elkaar niet veel uitmaakt wat me wel opviel is dat de gti een ruiger geluid had dan de tzi en de veerbollen een stuk stugger zijn dan die comfort bollen van de tzi.
Bij proefritten is de vering eigenlijk niet te vergelijken… dat kun je pas als je in eengti met nieuwe bollen en verse LHM rijdt, en een TZI met hetzelfde.
Een GTi zal ietsje stugger moeten zijn, maar ik heb het verschil nooit gemerkt met m’n TZD. Terwijl de GTi nieuwe, originele GTi-bollen heeft gekregen.
Een GTi is nog steeds comfortabel zat hoor, daar hoef je geen TZI voor te hebben…
andere motor met management 130pk ipv 110pk (tzi)
BXen hebben nooit 130 pk gehad… altijd 125 of 122
stan schreef:
andere motor met management 130pk ipv 110pk (tzi)
1:water en olie temp meter in het klokkenspel,
2:verwarmde buitenspiegel type 3
3:achterspoiler standaard gti
4:mistlampen voor gti type 2(optie) type 3
5:bumper lip gti type2 (optie meen ik) type3 standaard
6:lm velgen (bij de laatste type’s).welnu de punten3 en 5 heb ik ook en zo ook menig mensen hier.
punt6 is bij de meeste van ons ook aangepast.
en nu ben ik bezig om punt 1 te gaan realiseren hoewel ik nog niet weet waar alle orginele stekkers zitten (bij de gti)
(uitgaand van gti 8v)
Type 2 heeft orgineel geen bumperlip gehad, net als het GTi stuur dat ontbrak. Mistlampen zijn zover ik weet altijd standaard geweest op de 8v. GTi heeft ook nog een oliedruk meter, die de tzi dan weer niet heeft!
GTi bollen hebben overigens inhoud van 400cc en 1600/1900 non gti’s hebben 500cc, voor wel beide 55 bar. (achter weet ik zo niet uit het hoofd). Het zal wel iets stugger veren maar elke bx veert anders
je kunt natuurlijk ook gewoon een GTi dash in je TZi knutselen! TZi is een heerlijke auto, trekt goed vanaf hele lage toerentallen, je hoeft ‘m dus niet op toeren te houden. GTi heb ik niet gehad, kan ik dus niet over oordelen. Horten en stoten heeft mijn TZi in ieder geval nooit gedaan!
voge schreef:je kunt natuurlijk ook gewoon een GTi dash in je TZi knutselen! TZi is een heerlijke auto, trekt goed vanaf hele lage toerentallen, je hoeft ‘m dus niet op toeren te houden. GTi heb ik niet gehad, kan ik dus niet over oordelen. Horten en stoten heeft mijn TZi in ieder geval nooit gedaan!
Ik rijd 40 in zijn 4 met mijn GTi. Dus over kracht onderin heb ik ook weinig te klagen
(en dat is dus zonder horten en stoten. Terugschakelen als je gaat acceleren is ook niet nodig, motor pakt het prima op.)
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Een vuile GTi 8v is beduidend sneller en sterker dan een TZi, in alle toerengebieden vind ik, en een GTi 8V met kat is idd een stuk trager.
Ook onderin trok de GTi 8v als een beer, maar vind de 16V die ik nu heb toch nog beter hoor. vanaf 2000 toeren gaat ie als een gek, en vanaf de 3500 toeren gaat de beer echt los.
Dus ik zou de GTi 8V, zonder kat namen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap