2 van de 2
 < Vorige 1 2

een 1.9 tzi of een gti
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Profiel  

Elpee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61

Gepost: 14 juni 2007 11:56 AM
  [ # 17 ]

Een TZI, of dat nu een 16 of een 19 is heeft eigenlijk alle luxe die je zou kunnen wensen in een auto en is voor wat betreft het uiterlijk op en top BX, de lijnen van de koets vind ik geweldig mooi.
Sport en GTI verfraaiïng als uitbouw van de wielkasten, skirts en bumperlippen zijn wat mij betreft zaken die het model nadelig beïnvloeden.
Cool

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 juni 2007 12:06 PM
  [ # 18 ]
mssl schreef:
Ijs schreef:

zwarte mk1 met leer..

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=008&sspagename=STRK:MEWA:IT&viewitem;=&item=180125932671&rd=1&rd=1

Die zou jij toch ophalen Erik Wink

Ik heb iets anders gevonden Wink

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 14 juni 2007 12:10 PM
  [ # 19 ]
Elpee schreef:

Een TZI, of dat nu een 16 of een 19 is heeft eigenlijk alle luxe die je zou kunnen wensen in een auto en is voor wat betreft het uiterlijk op en top BX, de lijnen van de koets vind ik geweldig mooi.
Sport en GTI verfraaiïng als uitbouw van de wielkasten, skirts en bumperlippen zijn wat mij betreft zaken die het model nadelig beïnvloeden.
Cool

Je kan de Sport niet vergelijken met een TZI Exclamation  Het verschil tussen carbutateurs en injectie is heel erg groot. Daarnaast heeft de Sport minder luxe en volgens mij ook minder metertjes..

Profiel  

Elpee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61

Gepost: 14 juni 2007 12:15 PM
  [ # 20 ]
abxsport schreef:

Je kan de Sport niet vergelijken met een TZI Exclamation 

Had het uitsluitend over het uiterlijk….......... Cool

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 14 juni 2007 10:19 PM
  [ # 21 ]

Elpee   Geplaatst: 14 Jun 2007 07:56   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

mijn 1.9 tzi is luxer qua buitenkant dan de gti omdat ik een dakspoiler heb en zijskirts.

alleen de sport en 16v hebben standaard die uitbouw aan de zijkant.en type 2 16v heeft dan net als de sport een andere voorbumper en achterbumper.

bij mij viel het met de vergelijking op autoweek car base dat er zeer weinig verschil zit tussen een 1.9 gti en tzi. de enigste verschillen zijn:

andere motor met management 130pk ipv 110pk (tzi)
1:water en olie temp meter in het klokkenspel,
2:verwarmde buitenspiegel type 3
3:achterspoiler standaard gti
4:mistlampen voor gti type 2(optie) type 3
5:bumper lip gti type2 (optie meen ik) type3 standaard
6:lm velgen (bij de laatste type’s).

welnu de punten3 en 5 heb ik ook en zo ook menig mensen hier.
punt6 is bij de meeste van ons ook aangepast.
en nu ben ik bezig om punt 1 te gaan realiseren hoewel ik nog niet weet waar alle orginele stekkers zitten (bij de gti)

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 07 juli 2007 02:13 AM
  [ # 22 ]

leuk om ff boven water te halen.

ik kan nu al een beetje meepraten over deze topic na een lange testdrive te hebben gereden vorige week moet ik zeggen dat het elkaar niet veel uitmaakt wat me wel opviel is dat de gti een ruiger geluid had dan de tzi en de veerbollen een stuk stugger zijn dan die comfort bollen van de tzi.

wel denk ik dat de gti als deze op hogere toeren rijd feller naar z’n top gaat dan de tzi dat idee had ik nl wel.

volgende week zaterdag kan ik hem ophalen maar kan eigelijk niet wachten om er mee te gaan sturen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Venom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143

Gepost: 07 juli 2007 02:22 AM
  [ # 23 ]

Een tzi/ tri trekt net zo snel op als een gti (tot de 100 ongeveer), maar rijdt comfortabeler. En daar heb je toch die hydro vering voor…

Voor het sportieve werk zou ik wel GTI kiezen, maar voor gewoon gebruik blijf ik liever bij tri/tzi.

Ride to live, live to ride

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 07 juli 2007 03:12 PM
  [ # 24 ]

en nu ben ik bezig om punt 1 te gaan realiseren hoewel ik nog niet weet waar alle orginele stekkers zitten (bij de gti)

Wat is daar moeilijk aan? Er is een topic (bij de Wiki tegenwoordig?) waar precies in staat hoe je dat moet doen. Echt erg simpel…

ik kan nu al een beetje meepraten over deze topic na een lange testdrive te hebben gereden vorige week moet ik zeggen dat het elkaar niet veel uitmaakt wat me wel opviel is dat de gti een ruiger geluid had dan de tzi en de veerbollen een stuk stugger zijn dan die comfort bollen van de tzi.

Bij proefritten is de vering eigenlijk niet te vergelijken… dat kun je pas als je in eengti met nieuwe bollen en verse LHM rijdt, en een TZI met hetzelfde.
Een GTi zal ietsje stugger moeten zijn, maar ik heb het verschil nooit gemerkt met m’n TZD. Terwijl de GTi nieuwe, originele GTi-bollen heeft gekregen.
Een GTi is nog steeds comfortabel zat hoor, daar hoef je geen TZI voor te hebben…

BXen hebben nooit 130 pk gehad… altijd 125 of 122

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 07 juli 2007 04:13 PM
  [ # 25 ]
stan schreef:

1:water en olie temp meter in het klokkenspel,
2:verwarmde buitenspiegel type 3
3:achterspoiler standaard gti
4:mistlampen voor gti type 2(optie) type 3
5:bumper lip gti type2 (optie meen ik) type3 standaard
6:lm velgen (bij de laatste type’s).

welnu de punten3 en 5 heb ik ook en zo ook menig mensen hier.
punt6 is bij de meeste van ons ook aangepast.

(uitgaand van gti 8v)
Type 2 heeft orgineel geen bumperlip gehad, net als het GTi stuur dat ontbrak. Mistlampen zijn zover ik weet altijd standaard geweest op de 8v. GTi heeft ook nog een oliedruk meter, die de tzi dan weer niet heeft!  Very Happy

GTi bollen hebben overigens inhoud van 400cc en 1600/1900 non gti’s hebben 500cc, voor wel beide 55 bar. (achter weet ik zo niet uit het hoofd). Het zal wel iets stugger veren maar elke bx veert anders Smile

Profiel  

voge
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 07 juli 2007 05:30 PM
  [ # 26 ]

je kunt natuurlijk ook gewoon een GTi dash in je TZi knutselen! TZi is een heerlijke auto, trekt goed vanaf hele lage toerentallen, je hoeft ‘m dus niet op toeren te houden. GTi heb ik niet gehad, kan ik dus niet over oordelen. Horten en stoten heeft mijn TZi in ieder geval nooit gedaan!

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 07 juli 2007 05:57 PM
  [ # 27 ]
voge schreef:

je kunt natuurlijk ook gewoon een GTi dash in je TZi knutselen! TZi is een heerlijke auto, trekt goed vanaf hele lage toerentallen, je hoeft ‘m dus niet op toeren te houden. GTi heb ik niet gehad, kan ik dus niet over oordelen. Horten en stoten heeft mijn TZi in ieder geval nooit gedaan!

Ik rijd 40 in zijn 4 met mijn GTi. Dus over kracht onderin heb ik ook weinig te klagen Cool

(en dat is dus zonder horten en stoten. Terugschakelen als je gaat acceleren is ook niet nodig, motor pakt het prima op.)

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 12 juli 2007 01:40 AM
  [ # 28 ]

Een vuile GTi 8v is beduidend sneller en sterker dan een TZi, in alle toerengebieden vind ik, en een GTi 8V met kat is idd een stuk trager.
Ook onderin trok de GTi 8v als een beer, maar vind de 16V die ik nu heb toch nog beter hoor. vanaf 2000 toeren gaat ie als een gek, en vanaf de 3500 toeren gaat de beer echt los.  Cool

Dus ik zou de GTi 8V, zonder kat namen.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook