GTi schakelpatroon
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 juni 2007 05:56 PM

De laatste keer dat ik in een BX GTi heb gereden was in 1998, dat was de SN-96-KS van een vriend van me. Helaas heeft hij hem na een kop-staartbotsing zo naar de sloop gebracht Crying or Very sad

Ik weet nog dat ik het echt heerlijk vond rijden, en ik kan me ook herinneren dat het heel strak schakelde. Zeg maar dat de versnellingen heel dicht bij elkaar zaten, en dan bedoel ik dus dat je de pook niet zo heel ver heen en weer hoefde te bewegen.

Toen had ik alleen mijn Sunny als vergelijkingsmateriaal, maar in mijn herinnering schakelde het veel strakker dan al de BX-en die ik heb gehad.

Nu vraag ik me af, klopte dat? Of is het schakelpartoon van een GTi precies hetzelfde als bijvoorbeeld van een 19 TZi, of een TZD Turbo om maar eens wat te noemen?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 09 juni 2007 06:29 PM
  [ # 1 ]

zelfde bak, maar andere verhoudingen, dus zou allemaal het zelfde moeten zijn.
type1 en type2 hebben BE1 bak, type 3 heeft BE3 bak. de BE3 bakken zouden strakker schakelen en hebben de achteruit op een andere plek.
maar op deze leeftijd is het zo dat het strakke schakelen eerder afhankelijk is van de mate van slijtage van de stangen etc.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 juni 2007 07:07 PM
  [ # 2 ]
hel1 schreef:

zelfde bak, maar andere verhoudingen, dus zou allemaal het zelfde moeten zijn.
type1 en type2 hebben BE1 bak, type 3 heeft BE3 bak. de BE3 bakken zouden strakker schakelen en hebben de achteruit op een andere plek.
maar op deze leeftijd is het zo dat het strakke schakelen eerder afhankelijk is van de mate van slijtage van de stangen etc.

Ik dacht dat er misschien verschil zou zitten in de schakelstangen, of eigenlijk in de hevels waar de stangen op uitkomen. Als je die langer en of korter maakt wordt de weg die de pook moet afleggen ook korter of langer. Ik dacht te herinneren dat de 1 en de 3 bijvoorbeeld dichter naast elkaar zaten.

De GTi waar ik in gereden heb was een type2, dus BE1. Klopt ook want de achteruit zat naast de 1. Wat je niet moet vergeten is dat het in 1998 was, en de betreffende BX pas 11 jaar oud was en nog geen 2 ton op de teller had.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 juni 2007 07:31 PM
  [ # 3 ]

misschien een kortere pook?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 juni 2007 07:47 PM
  [ # 4 ]
garagestmarien schreef:

misschien een kortere pook?

Als je echt de slagen korter wil maken is dit het beste: Klik

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 juni 2007 08:22 PM
  [ # 5 ]
PrutsyLJ schreef:
garagestmarien schreef:

misschien een kortere pook?

Als je echt de slagen korter wil maken is dit het beste: Klik

Maar de slag is bij een GTi en een TZD dus precies hetzelfde? Ik had ook al eens zitten denken om het gewricht iets aan te passen, maar ik denk dat ik het maar lekker hou zoals het is Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 juni 2007 08:26 PM
  [ # 6 ]
knäckor schreef:
PrutsyLJ schreef:
garagestmarien schreef:

misschien een kortere pook?

Als je echt de slagen korter wil maken is dit het beste: Klik

Maar de slag is bij een GTi en een TZD dus precies hetzelfde? Ik had ook al eens zitten denken om het gewricht iets aan te passen, maar ik denk dat ik het maar lekker hou zoals het is Smile

De slag is idd hetzelfde. Hoewel er veel verschil zit in het schakelgedrag van de BX’en. Ik kan wel zeggen dat de mijne zeer strak en fijn schakelt voor BX begrippen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook