1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
slecht veren tijdens Hydraurincage ‘behandeling’
Kees1983
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-01-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 10 juni 2007 04:40 PM

Beste mensen!
Ik rijd nu alweer 2 maanden met big smile Laughing  in mijn nieuwste TZI. Alle bolletjes zijn vervangen en nu ook tijdelijk het LHM voor de bekende Hydraurincage omdat de str.bekr het nogal eens liet afweten en de LHM vies was. Dit probleem was al na 20 km (!) opgelost en ik zit nu na een weekje rijden op 500km met spoelolie. Alleen sinds deze afgelopen week veert de wagen als een baksteen!! Niet normaal… Hoogteregelaars reageren direct, en de wagen staat op z’n goede hoogte.

Nu is mijn vraag: is dit normaal voor het rijden met Hydraurincage?? Gaat de wagen er (tijdelijk) zoveel slechter van rijden (slechtere smering ed)?  Shocked
Is het raadzaam om toch nog even door te rijden met deze olie, zeg: 1500 km of moet ik maar weer snel over op de frisse LHM..?  Rolling Eyes

Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen

Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 juni 2007 04:47 PM
  [ # 1 ]

je heb kans dat er zoveel vuil in je systeem zit dat nu los komt en voor deze problemen veroorzaakt

wat je kan doen is alles eruit halen en lhm erin en hopen dat het weg is of nog een keer speololie erin doen en zeg een kleine 2000km rijden en dan lhm erin doen

Profiel  
 
Kees1983
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-01-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 10 juni 2007 07:48 PM
  [ # 2 ]

vreemd is dat juist de onderdelen waarbij ik problemen had verwacht bij loskomend vuil (hoogteregelaars, debietregelaar) juist beter zijn gaan werken met de spoelolie… had dan ook verwacht dat de vering zou verbeteren.  Shocked

Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen

Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 10 juni 2007 07:52 PM
  [ # 3 ]

Tijdens het schoonmaakproces van hydrauincage wil de wagenhoogte afstelling ook wel eens wijzigen.

Profiel  
 
Kees1983
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-01-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 10 juni 2007 08:17 PM
  [ # 4 ]

is het dus niet zo dat de BX sowieso op spoelolie dusdanig (tijdelijk) slechter gaat veren? losgekomen vuil/verstoppingen daargelaten..

Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen

Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 juni 2007 08:27 PM
  [ # 5 ]
Kees1983 schreef:

is het dus niet zo dat de BX sowieso op spoelolie dusdanig (tijdelijk) slechter gaat veren? losgekomen vuil/verstoppingen daargelaten..

Nee hoor, ik heb recentelijk rondgereden met spoelolie en mijn vering was niet anders dan hij ervoor of erna was.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 10 juni 2007 08:30 PM
  [ # 6 ]

Nee, dat hoeft niet. Het lijkt op loskomend vuil, dat kan als het systeem extreem vuil was. Veel gymnastieken en eens naar de filters in het reservoir kijken.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 10 juni 2007 09:27 PM
  [ # 7 ]
knäckor schreef:
Kees1983 schreef:

is het dus niet zo dat de BX sowieso op spoelolie dusdanig (tijdelijk) slechter gaat veren? losgekomen vuil/verstoppingen daargelaten..

Nee hoor, ik heb recentelijk rondgereden met spoelolie en mijn vering was niet anders dan hij ervoor of erna was.

Bij mij ook. Mij is iig verteld dat de basis van hydrorincage gewoon LHM is.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 juni 2007 10:20 PM
  [ # 8 ]

Re: slecht veren tijdens Hydraurincage ‘behandeling’

Kees1983 schreef:

Beste mensen!
Ik rijd nu alweer 2 maanden met big smile Laughing  in mijn nieuwste TZI. Alle bolletjes zijn vervangen en nu ook tijdelijk het LHM voor de bekende Hydraurincage omdat de str.bekr het nogal eens liet afweten en de LHM vies was. Dit probleem was al na 20 km (!) opgelost en ik zit nu na een weekje rijden op 500km met spoelolie. Alleen sinds deze afgelopen week veert de wagen als een baksteen!! Niet normaal… Hoogteregelaars reageren direct, en de wagen staat op z’n goede hoogte.

Nu is mijn vraag: is dit normaal voor het rijden met Hydraurincage?? Gaat de wagen er (tijdelijk) zoveel slechter van rijden (slechtere smering ed)?  Shocked
Is het raadzaam om toch nog even door te rijden met deze olie, zeg: 1500 km of moet ik maar weer snel over op de frisse LHM..?  Rolling Eyes

Ik zou het nog heel even uit proberen te zitten en dan snel overgaan naar LHM. Tijdens het rijden met hydraurincage rijdt het inderdaad net alsof je veerpoten vast zitten - het lijkt allemaal wel wat stroever. Kijk wel uit dat je in je enthousiasme om alles lekker gangbaar te krijgen de grote octopus niet molt door overenthousiast te gaan “gymnastieken” van hoogste direct helemaal naar de laagste stand, doe dat wel, maar dan wel met beleid en stapje voor stapje.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Kees1983
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-01-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 10 juni 2007 11:27 PM
  [ # 9 ]

bedankt voor al jullie reacties!  Laughing  ik ga zo de filters ff checken.
hopelijk is het idd vuil wat zich nu lekker op mijn filters nestelt…

Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen

Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km

Profiel  
 
Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 18-01-2005

Gepost: 11 juni 2007 02:18 AM
  [ # 10 ]

Zijn de bollen vervangen of gevuld?
Kan ook een of meerdere geplofte bollen zijn. Heb het wel eens gehad. Als je bollen vult die 10 of minder hebben kunnen ze in de week daarna wel eens geen ploffen van binnen en heb je dus geen veering aan die poot. Dus veert ie echt niet en zijn ze gevult dan zou dat ook nog kunnen.
Ben trouwens niet anti vullen ofzo hoor Wink

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 juni 2007 10:11 AM
  [ # 11 ]
Ijs schreef:

Tijdens het schoonmaakproces van hydrauincage wil de wagenhoogte afstelling ook wel eens wijzigen.

kan je dat verklaren? ik zou graag willen weten wat daar dan de oorzaak van zou zijn.

Profiel  
 
Kees1983
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-01-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 11 juni 2007 01:00 PM
  [ # 12 ]
Erik Hannewijk schreef:

Zijn de bollen vervangen of gevuld?
Kan ook een of meerdere geplofte bollen zijn. Heb het wel eens gehad. Als je bollen vult die 10 of minder hebben kunnen ze in de week daarna wel eens geen ploffen van binnen en heb je dus geen veering aan die poot. Dus veert ie echt niet en zijn ze gevult dan zou dat ook nog kunnen.
Ben trouwens niet anti vullen ofzo hoor Wink

de bollen zijn gloedje nieuw. voor origineel en achter + hoofdbol imitatie. verwacht toch niet dat deze nu al niet meer goed op druk zijn..

heb net de filter gechecked, deze waren redelijk vuil dus even schoongemaakt en kijk dan straks of dit verbetering geeft…

Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen

Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 11 juni 2007 06:36 PM
  [ # 13 ]

Er wordt vanuit Citroen geadviseerd om niet meer dan 100 tot 200km op spoelolie te rijden, ik weet dat er veel bedrijven/mensen zijn die anders adviseren maar het zal toch niet voor niets zijn dat Citroen dit adviseerd.
Kortom spoelolie er uit na die kilometers omdat de smerende werking toch echt minder is!

Groeten Gijs

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 juni 2007 09:01 PM
  [ # 14 ]
Chevron schreef:

Er wordt vanuit Citroen geadviseerd om niet meer dan 100 tot 200km op spoelolie te rijden, ik weet dat er veel bedrijven/mensen zijn die anders adviseren maar het zal toch niet voor niets zijn dat Citroen dit adviseerd.
Kortom spoelolie er uit na die kilometers omdat de smerende werking toch echt minder is!

Groeten Gijs

Op het cannetje stond iets van max. 3500 - 5000 km, maar zelf vond ik dat ook al wat veel. Als er zoveel vuil circuleert kun je het beter als spoelolie gebruiken dan als “rij-olie”.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Kees1983
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-01-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 12 juni 2007 01:44 AM
  [ # 15 ]

hier mijn laatste update!
vanmiddag dus die filters schoongemaakt en weer eens rondgereden en gegymnastiekt… geen verschil in vering, nog steeds zo waardeloos als wat.

aangezien ik komende week nogal wat km’s ga maken en ik vind dat mijn wagen moet VeReN Razz heb ik besloten om de spoelolie eruit te gooien… het heeft zijn werk immers al wel gedaan (vond ik) want sturen en omhoog komen doet ie nu super!

dus; spoelolie eruit (was iet wat geel/bruin/groenig, alles gecleaned, vers LHM erin en toen de remleidingen doorgespoeld.
en toen dus het moment spannende moment Shocked 

nou… hij veerde dus weer perfect!! nog beter zelfs als mijn vorige TZI.

blijf het ergens toch vreemd vinden gezien jullie ervaringen met hydraurincage en de juist wel beter functionerende hoogteregeling en str.bekr.

affijn, hoe dan ook ik kan weer even tevreden zweven..  Cool

Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen

Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook