karel schreef:Chevron schreef:Er wordt vanuit Citroen geadviseerd om niet meer dan 100 tot 200km op spoelolie te rijden, ik weet dat er veel bedrijven/mensen zijn die anders adviseren maar het zal toch niet voor niets zijn dat Citroen dit adviseerd.
Kortom spoelolie er uit na die kilometers omdat de smerende werking toch echt minder is!Groeten Gijs
Op het cannetje stond iets van max. 3500 - 5000 km, maar zelf vond ik dat ook al wat veel. Als er zoveel vuil circuleert kun je het beter als spoelolie gebruiken dan als “rij-olie”.
misschien is de olie bij mij gewoon al snel verzadigd geraakt door het vuil waardoor het zijn ‘verende’/smerende eigenschappen al na 500 km verloren heeft??? maar dan had ik ook wel een slecht functionerende str. bekr verwacht..
Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen
Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km
Kees1983 schreef:karel schreef:Chevron schreef:Er wordt vanuit Citroen geadviseerd om niet meer dan 100 tot 200km op spoelolie te rijden, ik weet dat er veel bedrijven/mensen zijn die anders adviseren maar het zal toch niet voor niets zijn dat Citroen dit adviseerd.
Kortom spoelolie er uit na die kilometers omdat de smerende werking toch echt minder is!Groeten Gijs
Op het cannetje stond iets van max. 3500 - 5000 km, maar zelf vond ik dat ook al wat veel. Als er zoveel vuil circuleert kun je het beter als spoelolie gebruiken dan als “rij-olie”.
misschien is de olie bij mij gewoon al snel verzadigd geraakt door het vuil waardoor het zijn ‘verende’/smerende eigenschappen al na 500 km verloren heeft??? maar dan had ik ook wel een slecht functionerende str. bekr verwacht..
Ik merkte al op dat het met HR net is alsof de veerpoten vastzitten. Ik had precies hetzelfde gevoel; heb het wel een paarduizend km uitgehouden. Smerende eigenschappen lijkt HR wel niet/nauwelijks te hebben.
Ich bin ein Breaker
mmmm heel apart dat ie nu heerlijk veert door enkel vloeistof te vervangen. Weer wat geleerd. Zelf nooit last van gehad, maar doe ook meestal gewoon enkel lhm verversen en verversen en niet op de spoel manier.
mzzls
Erik Hannewijk
Eigenwijze krengen zijn het, dit gaat tegen alle logica in. Spoelolie is iets dunner dan LHM, daarom ging bij mij zowel de BX als de XM lichter sturen en beter veren. Dat verschil bij jou tussen veer- en stuurgedrag blijft merkwaardig, maar fantastisch dat hij nu weer zo goed veert!
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders