Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Het is misschien heiligschennig dit te vragen, maar deze vraag speelt me zo nu en dan eens parten : Kan er een moderne bijv. HDI motor in een DS gebouwd worden ? Heeft iemand voorbeelden ? Blijft de DS in zo’n geval dan wegenbelastingvrij ?
Ik heb namelijk op de club bijeenkomst een DS met CX turbo2 motor gezien, vandaar deze vraag.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Afgezien van het kunstwerkje om dat CX blok in een DS te krijgen, is dat vooral mogelijk omdat het in beginsel opeenvolgende modellen zijn. Totaal andere blokken wordt een heel ander verhaal. Alles kan zegt de durver, maar reken er niet op dat je zulks officieel op papieren zult kunnen krijgen zonder torenhoge kosten en keuringen.
Re: moderne motor ???!!!
bartjes schreef:Het is misschien heiligschennig dit te vragen, maar deze vraag speelt me zo nu en dan eens parten : Kan er een moderne bijv. HDI motor in een DS gebouwd worden ? Heeft iemand voorbeelden ? Blijft de DS in zo’n geval dan wegenbelastingvrij ?
Ik heb namelijk op de club bijeenkomst een DS met CX turbo2 motor gezien, vandaar deze vraag.
Interessante vraag, waar ik soms over nadenk.
Probleem 1: De meeste motoren draaien de andere kant op, ook de CX motor.
Probleem 2: meeste motoren zijn dwarsliggers, maar dat is minder onoverkomelijk dan 1.
Ik denk dat je inderdaad opnieuw moet keuren bij het TLC in Lelystad, maar als vermogen niet te veel toeneemt moet dat wel kunnen. Kost een dikke 1000 E ( zie mijn verslag bouw DS cabrio)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper