2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Dieselfilter vervangen
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 12 juni 2007 12:19 AM
  [ # 16 ]

Even anders off-topic: zie ik aan je forumnaam dat je van plan bent met de BX naar Turkije te gaan? Dat schreeuwt natuurlijk om een foto-reportage dan?!  Very Happy Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 12 juni 2007 12:46 AM
  [ # 17 ]
voge schreef:

Even een aanvulling op een opmerking van Bram: Mijn TZD Turbo had wel zo’n nieuwerwets dieselfilter met een knijppompje! (en toch was ‘ie van ‘92)

Shocked

Dat is dan voor het eerst dat ik er van hoor, bij een TZD turbo. Cool
Weet je zeker dat dit origineel was…zat er toevallig niet een 1905 TD motor in ?
En had die dan ook al de Xantia HD pomp…of gewoon de pomp boven de bak met een V snaar ?
Nu wil ik het weten ook Razz

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 12 juni 2007 01:33 AM
  [ # 18 ]
Bram schreef:
voge schreef:

Even een aanvulling op een opmerking van Bram: Mijn TZD Turbo had wel zo’n nieuwerwets dieselfilter met een knijppompje! (en toch was ‘ie van ‘92)

Shocked

Dat is dan voor het eerst dat ik er van hoor, bij een TZD turbo. Cool
Weet je zeker dat dit origineel was…zat er toevallig niet een 1905 TD motor in ?
En had die dan ook al de Xantia HD pomp…of gewoon de pomp boven de bak met een V snaar ?
Nu wil ik het weten ook Razz

Dat was gewoon een break; die liepen altijd al wat voor. Vanaf modeljaar 1992 zijn die voor zover ik heb gezien alleen maar met “Xantia filter” geleverd. De HD pomp zit vanaf dat bj alleen bij ongeblazen SB-modellen onder de dynamo.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 12 juni 2007 01:38 AM
  [ # 19 ]

Ah, dat zal het zijn…ik heb namelijk nooit een TZD-turbo Break gehad…altijd berline. Cool

Nu je het zegt…..die rode TGD break (was wel van 94) had ook het nieuwe filter en de HD pomp.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 12 juni 2007 01:45 AM
  [ # 20 ]

wel raar dat er dus blijkbaar verschil is tussen breaks en berlines, maar ‘t klopt inderdaad wel. Heb ook wel eens een nieuwere TZD Turbo berline gezien met de oude filteropstelling…

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 12 juni 2007 02:40 AM
  [ # 21 ]
voge schreef:

wel raar dat er dus blijkbaar verschil is tussen breaks en berlines, maar ‘t klopt inderdaad wel. Heb ook wel eens een nieuwere TZD Turbo berline gezien met de oude filteropstelling…

De breaks werden door Heuliez gebouwd, niet door Citroen zelf.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 12 juni 2007 03:02 AM
  [ # 22 ]
karel schreef:
voge schreef:

En dat zou de reden zijn dat de TGD en tzd-turbo break de Xantiadiesel kregen ?

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 12 juni 2007 03:15 AM
  [ # 23 ]
Bram schreef:
karel schreef:
voge schreef:

de kans is groot ja. Behalve dan dat de xantia turbodiesel weer niet geleverd werd, alleen de diesel.

Is overigens ook de reden dat de bx break nog langer doorgebouwd kon worden dan de berline.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 12 juni 2007 03:20 AM
  [ # 24 ]
Bram schreef:

Was het maar zo’n feest! Het is alleen het brandstoffilter, voorverwarming en de intercooler, en nog een berg slangen. Maar een Xantia turbodiesel meet plm 1900 cc, een BX turbodiesel slechts 1769.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

bx-to-turkey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 12 juni 2007 06:38 PM
  [ # 25 ]

Helaas heb ik een oud (bosch) filter met druk knoppie, die ik overigens al een paar keer ingedrukt had omdat ik mijn handen niet thuis kon houden.
En hij lekt nog steeds niet.

een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.

Daniël Loohuis.

Profiel  

bx-to-turkey
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 juni 2007 06:49 PM
  [ # 26 ]
oudelut schreef:

Even anders off-topic: zie ik aan je forumnaam dat je van plan bent met de BX naar Turkije te gaan? Dat schreeuwt natuurlijk om een foto-reportage dan?!  Very Happy Rolling Eyes

Dat klopt!

vorig jaar al geweest met een Renault 19, te kleine auto en motor (1,4i) niet leuk voor in de bergen vooral als je aan de kant moet voor Fiats 124’s en meer van die kleine oosterse ragbakjes.
Dus dit jaar met een dieselauto waar ik ook nog makkelijk in kan slapen, dit aangezien een overnachtingsplaats zoeken tijd kost en je weet nooit waar je terecht komt. Daarom slaap ik liever in de bergen op een verlaten weggetje met een kabbelent beekje naast de auto Smile

Foto’s en als het goed is ook video komt er zeker!
Ook voor jullie, omdat ik graag het onderhoud zelf doe en dus soms ff hulp nodig heb!

Daniël Loohuis.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 12 juni 2007 07:26 PM
  [ # 27 ]
bx-to-turkey schreef:

Helaas heb ik een oud (bosch) filter met druk knoppie, die ik overigens al een paar keer ingedrukt had omdat ik mijn handen niet thuis kon houden.
En hij lekt nog steeds niet.

Neem dan een (kleine) dop v/e spuitbus mee, en wat kit of lijm. Mocht ie onderweg lek gaan dan kun je ‘m eenvoudig dichtplakken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

bx-to-turkey
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 juni 2007 05:11 AM
  [ # 28 ]

Wel eens in een Tesco Hypermarket geweest? ze hebben daar de raarste dingen, waaronder een 20 meter schap met auto-onderdelen +
Met een ANWB europa dekking maak ik me niet al te veel zorgen als ik een vervangen de C5 krijg Smile

Daniël Loohuis.

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 14 juni 2007 12:35 PM
  [ # 29 ]
karel schreef:
Bram schreef:

Was het maar zo’n feest! Het is alleen het brandstoffilter, voorverwarming en de intercooler, en nog een berg slangen. Maar een Xantia turbodiesel meet plm 1900 cc, een BX turbodiesel slechts 1769.

Dat wist ik ja….als dat zo was (de laatste serie BX turbodiesels met 1.9 TD motor) dan zouden dat erg gewilde motoren zijn. Wink

Maar ik wist niet dat er in die (Breaks en Berlines) 1.8 turbodiesel ook het Xantiafilter is gezet.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 15 juni 2007 03:33 AM
  [ # 30 ]
Bram schreef:
karel schreef:
Bram schreef:

Dat wist ik ja….als dat zo was (de laatste serie BX turbodiesels met 1.9 TD motor) dan zouden dat erg gewilde motoren zijn. Wink

Maar ik wist niet dat er in die (Breaks en Berlines) 1.8 turbodiesel ook het Xantiafilter is gezet.

Breaks en berlines liepen dus niet parallel; alleen mijn oude break van 1989 had een los dieselfilter. Voor turbodiesel berlines zijn die volgens mij tot het eind toe geleverd - ik kan me niet herinneren ooit een turbodiesel berline met filter op het thermostaathuis gezien te hebben, wat niet wil zeggen dat ie er niet is geweest. Zelfs de vrij recente en zeer originele turbodiesel berlines voorheen van Cornelis en nogsteeds macnail hadden een ouderwets filter.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook