Bio for Life tegen CO2
http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?id=253195&mode=normal&pid=vumnwsblad&quality=2&div=5&ftvplayer=yes
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/mediatheek/1.136482#
[quote data=”” author=“www.gva.be” date=“1252147597”]Hoboken
07/06 Microbiologisch additief vermindert schadelijke uitstoot diesel
Het Belgische bedrijfje Bio for Life heeft donderdag in Hoboken een systeem voorgesteld waarmee het de schadelijke uitstoot van dieselmotoren kan doen dalen.
Het gaat om een eenvoudig microbiologisch additief dat moet toegevoegd worden aan de brandstof en zonder mechanische aanpassingen aan de motor de schadelijke emissies vermindert.
Bio for Life liet zijn product testen bij Mark Pecquer aan het automotive departement van de Karel de Grote Hogeschool. Hij stelde na toevoeging van het additief vast dat bij een oude dieselmotor de uitstoot van roet daalt met 8,1 procent, van NOx met 8,5 procent en van CO2 met 6,6 procent. Bij een nieuwere dieselmotor is dat respectievelijk 30,4 procent, 5 procent en 3,6 procent.
Het additief van Bio for Life bestaat uit een mix van anaerobe micro-organismen uit de natuur die op een speciale voedingsbodem zijn gekweekt. Ze moeten gewoon toegevoegd worden aan de brandstof in de raffinaderij. Na enige tijd ontstaat een bezinksel dat uit de brandstof moet gefilterd worden. Daarna is ze gebruiksklaar. Pecquer benadrukt dat er nog geen duidelijke verklaring is voor de daling en dat er verder uitgebreid onderzoek nodig is. “Het is wel de eerste keer in 15 jaar carrière dat ik iets test dat werkt. Het is vooral opmerkelijk dat zowel de NOx- als de CO2-waarden dalen. Meestal stijgt de ene waarde als de andere daalt.”
Volgens Pecquer is het nu mee aan de industrie om mogelijke bijkomende gevolgen, zoals extra slijtage voor de motor, verder mee te onderzoeken. “Bovendien zijn dit slechts de eerste tests. Misschien kunnen we het additief ook nog verder optimaliseren.”
Intussen werkt Bio for Life naar eigen zeggen nog aan een veel baanbrekender katalysator. Die zou werken op basis van micro-organismen en water en aan het onderstel van een wagen kunnen bevestigd worden. “Door het sterke zuurstofoverschot zal 85 procent van de verbrandingsgassen onmiddellijk via de nieuwe uitstoot verdwijnen. De overige 15 procent kan tijdelijk opgeslagen en vernietigd worden”, luidt het.
Bio for Life wil over de katalysator niet veel kwijt. “De patenten zijn nog niet rond. We schatten pas in maart 2008 meer uitleg te kunnen geven. Er is alvast veel interesse van investeerders voor de technologie. Ze kan de uitstoot van CO2 in combinatie met ons additief immers bijna volledig verhinderen”.
Bio for Life is het bedrijf van uitvinder Patrick De Croock, die een heleboel mensen rond zich verzameld heeft. De Croock kwam een aantal jaren geleden in de belangstelling toen hij een biologische geurvreter en afwasmiddel op de markt bracht. Het bedrijf heeft zijn activiteiten intussen uitgebreid naar onder meer waterzuivering en industriële afvalbehandeling.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
mooi product, nu maar hopen dat de oliemaatschappijen dit goedje rechtstreeks in de diesel gaan gooien en wij niet met losse flesjes hoeven te gaan viezerikken in de toekomst.
Ik zie niks staan over wat er met t motortje gebeurt.. Extra slijtage? Wordt er niks aangetast? Verbrandt het volledig?
Volgens mij hoor je hier over een jaar niks meer van…
abxsport schreef:Ik zie niks staan over wat er met t motortje gebeurt.. Extra slijtage? Wordt er niks aangetast? Verbrandt het volledig?
Volgens mij hoor je hier over een jaar niks meer van…
in de filmpjes word er wel over gesproken, dit is een begin waarop men verdere tests gaat doen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
garagestmarien schreef:mooi product, nu maar hopen dat de oliemaatschappijen dit goedje rechtstreeks in de diesel gaan gooien en wij niet met losse flesjes hoeven te gaan viezerikken in de toekomst.
Gaat niet gebeuren aangezien er volgens het verhaal iets bezinkt in de diesel en dat de diesel zonder bezinksel verstookt moet worden. Zou je het in je tank flikkeren, dan vreet je dieselmotor dat ‘poetsbezinksel’.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ja, maar het is pas de beginfase. er moet nog doorontwikkeld worden.
en voordat het dan eindelijk eens in frankrijk is….......
garagestmarien schreef:ja, maar het is pas de beginfase. er moet nog doorontwikkeld worden.
en voordat het dan eindelijk eens in frankrijk is….......
Dan liggen er al weer miljoenen Citroëns op de sloop en zijn er al weer miljoenen Citroëns geproduceerd???