Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Na een tweetal weken een vaag kabaal gemaakt te hebben,is vandaag m’n snelheidsmeter overleden.
De dag- en kilometerteller doen het nog wel,tis dus louter het mechaniek dat de tellernaald aandrijft…
Zal eens zien of ik een type I dashje van de sloop kan regelen…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
bij the beast was de snelheidsmeter ook ineens stuk toen we bij eurocitro over het le mans circuit waarschijnlijk de 260 kilometer per uur bereikten. de kabel kon het niet aan en echt zien hoe hard we gingen konden we niet. inderdaad op de sloop een nieuw dashboard gehaald, wat nu aangepast gaat worden aan waarden die nog geen enkele andere cx heeft gehaald, denken we.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het bleek tocht echt de kabel te zijn….sraar.
Tot ongeveer 50-60 km/u nix aan de hand,dan herrie vanuit het vooronder en bam! de naald valt op zijn rustpunt..
Kabeltje vanaf dashboard tot de koppeling bij het schutbord vervangen en voilá: probleem gefixed.
Ik mis nu ongeveer 35 kilometer aan ‘werkelijke kilometers’.
‘Spirit of avant-garde’
Tsja, leg dat maar aan de NAP uit dan…
KMstand: onlogisch…
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Kdenk niet dat een verschil van ongeveer 30 kilometer op de werkelijke kilometerstand nu zoveel heibel zal gaan veroorzaken.
Als ik de auto een dag laat staan en met de motor naar het werk ga heb ik die 30 kilometer weer ‘verdient’...
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mmmm….gisteren is toch uiteindelijk ook de teller overleden…
Lag dus niet aan de kabel.
Net ander dashboardje geplaatst (krijg hierdoor 2k kilometer ‘cadeau’..),we zullen zien.
Anders moet de bak uitelkaar,zittetem in de aandrijving.
EDIT: zattem niet in de bak,maar in een geknapte onderste kabeldeel…
We kunnen weer!
Nu dat aangekochte dashding eruit (180km/u versie i.p.v. de originele 160km/u) en als reserve houden.
‘Spirit of avant-garde’
Ik zie net op tijd dat je erachter bent dat de tellerkabel uit 2 delen bestaat
Tellerkabels zorgen vaak voor problemen. Tellertjes nooit.
Because weight is just a waste of Fun
Pascal schreef:Mmmm….gisteren is toch uiteindelijk ook de teller overleden…
Lag dus niet aan de kabel.
Net ander dashboardje geplaatst (krijg hierdoor 2k kilometer ‘cadeau’..),we zullen zien.
Anders moet de bak uitelkaar,zittetem in de aandrijving.EDIT: zattem niet in de bak,maar in een geknapte onderste kabeldeel…
We kunnen weer!
Nu dat aangekochte dashding eruit (180km/u versie i.p.v. de originele 160km/u) en als reserve houden.
Heeft zo’n 1.0 type I een 160 km/h-teller!? Die zou ik erin houden, volgens mij hebben de latere types allemaal een 180 km/h of meer teller…..
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Héél goed,ook mijn gedachte dus.
Daarom heb ik de sloop-teller,toen bleek dat wel degelijk mijn kabel de oorzaak was,gelijk weer uitgebouwd en op schap gegooid als reserve..
Origineel is toch leuker,komt de naald tenminste onderin….
‘Spirit of avant-garde’
Mijn snelheidsmeter is vandaag blijven hangen tussen de 70 en 80 km/h stand. Ook als ik hem uitzet en opnieuw wegrijd.
Het gekke is dat wanneer ik harder ga dan 80KM/h dat dan de wijzer WEL omhoog gaat. Alleen weet ik dus niet hoe accuraat het nog werkt.
Iemand een idee waaraan het ligt? En is dit probleempje makkelijk te verhelpen?
Thanks!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wat gebeurt er dan als je achteruit rijdt: zakt de naald dan wèl..?
Zoals je al uit dit topic kunt halen, is bij AX-en meestal de tellerkabel de schuldige.
‘Spirit of avant-garde’