1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Met BX naar Turkije
bx-to-turkey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 12 juni 2007 06:54 PM

Ik ben gek wat reisbestemmingen betreft.
Ik ga dus deze zomer met de BX naar Antalya aan de zuidkust van Turkije.

een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.

Daniƫl Loohuis.

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 12 juni 2007 06:58 PM
  [ # 1 ]

Shocked
Zou ik ook wel willen, alleen m’n partner niet…
Dus ga ik volgende week met ‘t vliegtuig naar Alanya…
Ben benieuwd naar je reisverhaal!

En wat betreft de poll; optie twee en drie (alleen is mijn partner geen vrouw Wink )

Citroƫnloos

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 juni 2007 07:09 PM
  [ # 2 ]

Neuh, dat is niet gek hoor. Ik zou alleen een aantal BX-specifieke onderdelen welke daar waarschijnlijk niet echt voorhanden liggen bij mijn bagage steken. Dat natuurlijk naast het standaard gereedschap en nood-reparatiemateriaal zoals slangklemmen, tywraps, ducktape, ijzerdraad, kroonsteentjes enzovoorts… En een sloot LHM natuurlijk.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 12 juni 2007 08:20 PM
  [ # 3 ]

en een airco inbouwen Wink

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 12 juni 2007 08:22 PM
  [ # 4 ]
voge schreef:

Mag je anders de grens niet over?

Test

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 12 juni 2007 08:38 PM
  [ # 5 ]
Thijsvandebles schreef:
voge schreef:

Mag je anders de grens niet over?

Wat mij betreft niet Laughing

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 juni 2007 08:42 PM
  [ # 6 ]
patje74 schreef:

Neuh, dat is niet gek hoor. Ik zou alleen een aantal BX-specifieke onderdelen welke daar waarschijnlijk niet echt voorhanden liggen bij mijn bagage steken. Dat natuurlijk naast het standaard gereedschap en nood-reparatiemateriaal zoals slangklemmen, tywraps, ducktape, ijzerdraad, kroonsteentjes enzovoorts… En een sloot LHM natuurlijk.

... een deugdelijke krik, wat assteunen, extra leidingen, aquariumslang, ijzerzaag…

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 12 juni 2007 09:39 PM
  [ # 7 ]

Ik heb ‘hartstikke gek’ gestend. Reden: zo’n reis moet je niet met je BX maken maar met je Eend Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 juni 2007 09:54 PM
  [ # 8 ]

...en de telefoonnummers van bx-clubs van alle landen waar je doorheen komt…..

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 12 juni 2007 11:20 PM
  [ # 9 ]

....en zorgen dat het vooral v.w.b. de koeling van de motor op orde is, dus een verse thermostaat…brandstof en luchtfilter vernieuwen.
(en natuurlijk nieuwe olie +filter)

Dan wens ik je een goede reis….ik heb vrij verre ritten gemaakt met de 5 Tzd-turbo’s, maar naar Turkije heb ik wel respect voor Smile

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 12 juni 2007 11:25 PM
  [ # 10 ]

Ik vind het een goed altenatief voor al die suffe vliegreizen naar Turkije.
Ik ben zeer blij dat er meer mensen zoals ik zijn die gewoon overal met de BX heen gaan.

(Deze zomer mag mijn ARMY ook 10.000 rijden)

Test

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 13 juni 2007 12:13 AM
  [ # 11 ]

gewoon doen! da’s toch leuk, en laat iedereen maar mopperen, avontuur bestaat nog

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 13 juni 2007 12:15 AM
  [ # 12 ]

vergeet ook de verzekering niet even na te kijken Wink

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 juni 2007 12:27 AM
  [ # 13 ]
citroenc2 schreef:

vergeet ook de verzekering niet even na te kijken Wink

Heel goed punt!! Ik heb zelf ook overwogen om met mijn TZD Turbo een keertje naar Turkije te gaan, maar mijn echtgenote had daar nooit zo’n trek in. En nu ik weer vrijgezel ben mis ik helaas de benodigde euri. Maar het mag duidelijk zijn: ik heb optie 2 gestemd. Met een dieselende BX moet het geen enkel probleem zijn. PSA onderdelen zijn in Turkije redelijk verkrijgbaar, en automonteurs zijn daar nog echte sleutelaars, dus dat moet ook geen probleem zijn. Alleen, zorg wel dat je specifieke Citroen BX-zaken bij je hebt, of makkelijk kan laten versturen voor het geval dit nodig mocht zijn, want dit is niet al te makkelijk verkrijgbaar.
Overigens rijden er in Turkije wel enkele BX-en rond, maar ze zijn er behoorlijk zeldzaam. Voor wie dit leuk vindt: kijk eens op   , is een website van een Turkse BX liefhebber uit Trabzon (ligt aan de Zwarte Zee-kust van Turkije). Hij heeft alles overigens in het Engels gedaan, dus het is voor iedereen die deze taal machtig is te lezen. Wink

Enne, als je daar bent: maak VEEL foto’s, willen we graag zien op dit forum!!!  Very Happy

Trouwens, hoe wil je rijden? Ga je via Italie met de boot, of probeer je de oude route door voorm. Joegoslavie en Bulgarije? Er is overigens op dit forum ook al een Belg met een C15 actief (geweest?) die een aantal keren de reis heeft gemaakt, aangezien hij met zijn echtgenote een zomerhuis in Mersin (Turkse zuidkust) bezit. Daar moet vast nog wel iets van terug te vinden zijn via de zoekfunctie. Succes!!  Smile

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 13 juni 2007 12:47 AM
  [ # 14 ]

zo’n reis moet je niet met je BX maken maar met je Eend

Als je dan ooit aankomt ben je nog dood ook… en kun je meteen weer terug, omdat dan de helft van je vakantie al voorbij is.

Ontopic:

Ik zou ‘t gerust doen, al hoef ik niet zo naar Turkije. Een BX is niet een of andere gammele klassieker (zie boven) maar gewoon een fijne reisauto.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 juni 2007 01:19 AM
  [ # 15 ]

hoe ver is het eigenlijk?

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook