8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Arne’s CX 2000 uit 1975, welke 4-bak 16-06
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 30 januari 2008 11:51 PM
  [ # 106 ]

Je vroeg eerder waar je in Eindhoven terecht kan:
Jan van Gompel, goed adresje hoor ik van mensen.
http://www.csjvg.nl/csjvg/

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 januari 2008 11:58 PM
  [ # 107 ]

Ik rijd al jaren op Agilis 81. Ik kan niet anders zeggen, dan dat ik er tevreden over ben. Zowel zomer als winter. Weliswaar net iets stugger omdat het natuurlijk eigenlijk een band is voor busjes, maar liever dit dan een ander merk. Prima band.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 januari 2008 12:10 AM
  [ # 108 ]

op je 75’er cx 2000/2200 horen helemaal geen 185’ers…

Er hoort 175/14 op. En die zitten ook op…. jaja.. een Golf 4!!
Goed te vinden dus. Michelin Agilis is voor een bestelwagen, en ondanks dat het best goed KAN rijden hoort het niet, en is de band duidelijk NIET bedoeld voor personenwagens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2008 12:21 AM
  [ # 109 ]

Yuri wat klink je weer streng

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 januari 2008 01:19 AM
  [ # 110 ]

Na jarenlang Agilis 81 onder mijn breaks te hebben gehad, denk ik dat ik wel weet hoe dat rijdt.

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 31 januari 2008 01:44 AM
  [ # 111 ]

Onder onze RD Break liggen Vredestein 185/14 banden.
Zijn er zeer tevreden over.

Hiervoor lagen er Michelin 195/70-14 banden onder.
Het is vooral een verschil tussen hoe de wang van de band werkt.
De Michelins zijn rechte lijn stabieler op de snelweg, de Vredestein leveren extra demping over drempels en korte hobbeltjes….
Vredesteins waren financieel zeer aantrekkelijk maar zijn inmiddels (1 jaar later) kennelijk moeilijk te krijgen of zelfs onverkrijgbaar…

Profiel  
 
gkuijper
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 21-09-2005

Gepost: 31 januari 2008 12:08 PM
  [ # 112 ]

de 185/80/14 van Michelin (en andere merken) is moeilijk te krijgen. De 175/80/14 is daarentegen makkelijk te krijgen en tegen een normale prijs. Kijk eens op http://www.autobandenmarkt.nl.

175/80/14 rijdt prima. Zo’n band is misschien 1cm smaller dan de 185? En wat heb je nu aan brede banden? Volgens mij is dat alleen maar nadelig bij gladheid.

Gijs

CX Athena sable doree 1980 (lpg)


voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978

Profiel  
 
--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 31 januari 2008 02:01 PM
  [ # 113 ]

En ik heb een cx zonder stuurbekrachtiging! Ik moet er niet aan denken om nog bredere banden te hebben. Ik zal eens kijken naar 175R14 banden.
Dankjewel allen!

Profiel  
 
--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 05 oktober 2008 06:31 PM
  [ # 114 ]

Na vele onbezorgde kilometers -genieten!- heb ik weer een klein probleempje met de dame: De waterpomp lekt.
Kan ik de pomp gewoon uit elkaar trekken en er een nieuwe keerring/lagers in drukken of is dat heel gecompliceerd?
Zijn die onderdelen te koop? Via hbase kan ik ze niet vinden..
(En welk programma gebruiken de automaterialenzaken eigenlijk, is dat ook hbase?)
De slangen in die omgeving zijn ook niet meer in opperbeste staat, die vervang ik dan ook maar meteen, andere dingen waar ik op moet letten?
Dank!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 oktober 2008 06:33 PM
  [ # 115 ]

als je online onderdelen wil zoeken kun je kijken op http://www.cx-basis.de staan ook afbeeldingen bij. kun je makkelijk checken wat er zoal te krijgen is.

Profiel  
 
--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 oktober 2008 06:01 PM
  [ # 116 ]

Dank bx-cannes, best een nuttige site, wel heel erg duur!
Maar ik word er niet helemaal wijs uit, welke slangen moet ik hebben?

 

De slangen zijn op dit moment echt chaotisch aangelegd dus moeten eigenlijk allemaal vervangen. Als iemand mij de nummers zou kunnen vertellen, heel graag!

En begrijp ik goed dat het achterhuis van de waterpomp behouden blijft en dat ik dus alleen de voorkant van de pomp koop? Ik moet dus twee pakkingen hebben, die tussen het blok en het achterhuis en die tussen achterkant en voorkant van de pomp.

Profiel  
 
Eric'sXM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 14-01-2008

Gepost: 10 oktober 2008 11:54 PM
  [ # 117 ]

Hoi Arne, ik zag jou dus vanmiddag rijden…... ik was onopvallend…..in onze km vreter (das auto passat diesel,  oops )

C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978

Profiel  
 
--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 10 november 2008 06:41 PM
  [ # 118 ]

Wat me nu toch is overkomen, ik moet even mijn verhaal kwijt.

Vanochtend liep ik naar de auto om mijn jas eruit te pakken, géén auto! Er lag aan beide kanten van waar ze had gestaan een hoop glas..
In paniek naar de politie om aangifte te doen, blijkt ze gelukkig niet gestolen te zijn maar weggesleept. Iemand uit de buurt heeft haar vannacht zien staan met ingeslagen ruiten en heeft de politie gebeld waarop ze preventief is weggesleept.
Bij het sleepbedrijf bleek dat er drie ruiten zijn ingeslagen: links & rechts voor en de achterruit.
Verder geen schade aan het contact, of spullen die ontbreken ofzo, puur vandalisme.

Ik kan haar tot woensdag bij het sleepbedrijf laten staan en dan moet ik zelf onderdak hebben, iemand een optie in omgeving Eindhoven?

Welke idioot doet zoiets.?

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 10 november 2008 06:53 PM
  [ # 119 ]

GVD wat een hufters toch weer! zouden andere klassiekers daar nu ook zoveel last van hebben als citroens?
Ik heb geen ruimte voor je, eventueel wel een deurruitje..

succes

Yke

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 12 november 2008 10:08 PM
  [ # 120 ]

Hoi Arne,

Je hebt de CX van mij gekocht weet je nog?

Ff wat dingen rechtzetten die vervagen als verhaal op verhaal gaan:

De CX heeft origineel blauw stoffen bekleding, later is er een lederen set ingegaan, de banken heb ik destijds weggegeven omdat ik ze niet kwijt kon. Was nog in heel redelijke staat. Het console is origineel ik had bedoeling elec. ruiten te plaatsen en had de schakelaars al in de console gedaan waar afdekplaatjes op zaten. Verder waren de originele blauwe deurpanelen krom en gescheurd (weekmakers zijn uitgewerkt en droogt uit verder is het gewoon karton).

Herkomst: De auto was idd de 1e twee jaar van haar leven in bezit van hogere ambtenaar in Parijs (dacht ook loco-burgemeester). De dealer heeft haar na 2 jaar teruggenomen omdat hij haar interessant en mooi vond. Werd sporadisch gereden en stond in de opslag tot de oude man overleed en de zoon de auto kreeg maar helemaal niets vond (was Mercedes man en vond dat hydrauliek en grote auto zonder stuurbekrachtiging helemaal niets in hartje Parijs) korte tijd later werd hij door Andre Citroen (nederlands klassieke auto bedrijf) werd opgekocht in 2002. Ik heb hem weer van degene die hem daar gekocht heeft.

Pallas plaatje niet origineel, is er gewoon laten opgeplakt. Het is een CX 2000 administration.

Ik heb heel wat oude cxen gehad maar deze was wel heel erg gaaf, zeker de onderkant maar ook het plaatwerk was nog voor het grootste gedeelte in de eerste lak (zie ook orig. mat gespoten nummerplaat gedeelte bij achterklep). Het enige wat gespoten was volgens mij is 1 achterspatbord en stukje motorkap.

Had origineel (aantoonbaar 62K km gereden)

Vreemd detail: Chroom gespoten grille, zo te zien origineel.

gr, Dick.

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook