Totaal aantal Berichten: 178
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
SHIT!! Ik lees nu het verhaal van het vandalisme pas, dat is echt wreed man!!
Die blanke ruiten zijn ook niet zomaar meer te krijgen vrees ik, zeker die achterruit….
Getint staat echt niet zo mooi bij een oer CX…..
Dit soort lui moeten ze echt vierendelen….
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
Hoi Dick,
Dank voor je verhaal, het verklaart weer wat mysterie rond de cx. En natuurlijk weet ik nog dat ik haar van jou gekocht heb, ik volg met interesse het verhaal van haar opvolger, je blauwe SM.
Haar toestand is dramatisch op dit moment, ze staat nu in een werkplaats op de Tue en wordt in de komende weken/maanden hersteld, maar moet daarvoor eerst naar Enschede. Ik heb noodruiten gemaakt van plexiglas.
Plan is dat er nu eindelijk de elektrische ramen in komen, deurpanelen weer lichtblauw, de bekleding van de hoedenplank moet vervangen en nog wat kleine dingen waar ik nu maar meteen bij moet/kan.
Ik denk erover om muziek in te bouwen in de hoedenplank, maar dan wel onder de neplederen bekleding, verzonken in de isolatiemat dit daar ligt, is er toevallig iemand die dit mooi heeft gedaan?
Ruiten heb ik waarschijnlijk allemaal gevonden, morgen koop ik een tweedehands achterruit bij Jan van Gompel en dit weekend de voorruiten bij Citroville.
Kleine frustratie: vandaag ben ik ongeveer zes uur bezig geweest met klussen en nog steeds niet begonnen met iets BOUWEN, het is tot nu toe alleen maar puinruimen, overal zit glas.
yke schreef:GVD wat een hufters toch weer! zouden andere klassiekers daar nu ook zoveel last van hebben als citroens?
Ik heb geen ruimte voor je, eventueel wel een deurruitje..succes
Yke
Ja dat zeker wel, bij de daf 66 coupe van een vriendin hebben ze een paar weken geleden s,nachts de ruitstijl van 1 van de voorportieren kromgebogen. gelukkig was het weer recht te buigen en was het raam nog heel. De schade is beperkt tot een paar schroevendraaier afdrukken in de chromen dakgootlijst. Er was niets uit de daf gejat, sterker nog… ze zijn er niet eens ingeweest.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Als je dat soort kansloze figuren bezig ziet moet je je echt inhouden om ze niet met hun bek (tanden op elkaar) op je trekhaak te slaan en ff een rondje te gaan rijden!!!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

- Xsara Picasso 2.0HDI
Heb je blanke ruiten kunnen krijgen bij van Gompel?
Getinte voorruit is trouwens wel een aanbeveling, die zon komt hard aan door een blanke ruit en ze is zo weer in orig. toestand te krijgen.
Dan heb je geloof ik nog de blauw getinte ruiten ipv. de groene van latere jaren, die zullen wel goed staan denk ik maar ook lastig te krijgen.
Ga je de achterruit zelf plaatsen/kitten?
Post wel wat pics met die plexi-ramen ben benieuwd hoe je dat gefixed hebt!
Verder was de zwarte CX 1vandieauto’s waar ik echt iets bij had, ook als ik jouw foto;s weer zie, is het toch echt een gave bak, zeker ook omdat ie origineel zwart is, idd heel zeldzaam voor oer CX.
Hoop dat ie weer snel in orde is, hou ons op de hoogte, sterkte!
Een update:
Afgelopen vrijdag heb ik bij Jan van Gompel een tweedehands achterruit gekocht, hij beweerde dat er bij de achterruiten geen verschillende tinten zijn, ik heb maar gewoon gekocht wat hij had. Prijs viel me reuze mee, 60 euro mocht ik afrekenen.
De ruit erin geplakt met mosrubber, dubbelzijdige tape, ducttape en tot slot met houten wiggetjes onder de bevestiging van de sierlijsten geklemd. De voorruiten had ik de dag ervoor al gemaakt van perspex, een houtje in de deur om hem op hoogte te houden en afgeplakt met schilderstape tegen de wind.
Een paar foto’s van mijn arbeid in de werkplaats op mijn school staan hier, het zijn de laatste vier foto’s:
http://www.mijnalbum.nl/Album=WF4YYXM4
Vervolgens ben ik naar Enschede gereden waar de dame een langere tijd in een grote loods kan blijven staan.
Zaterdag bij Citroville geweest voor de voorruiten, het zijn getinte ruiten geworden, iets met rails die niet overeen kwam etc. Nouja, het zij zo, er moeten gewoon ruiten in.
Ver hebben we het weekend gevuld met het leeghalen van de auto, stoelen eruit, deuren prepareren voor de elektrische mechanieken, isolatie aanbrengen, muziek uitzoeken etc.
Het doel is dat ze na alle arbeid een stuk mooier is, vooral van binnen, dan voor het incident. “Elk nadeel heb z’n voordeel” proberen we er maximaal uit te halen.
Als er weer iets te tonen is waar ik trots op ben uiteraard meer foto’s.[/img]
Hé Arne,
ik zie de foto’s nu van jouw auto en leg de link met Eindhoven en de TU. Ik heb laatst kort met jou (of je huisgenoot) gesproken toen ik met mijn ID bij jullie in de straat stond te wachten op een vriend.
wat een lol kan iemand hebben aan het vernielen van andermans eigendommen. Succes met het opknappen van de schade en de rest!
Stan
ID 19P 1966

- Xsara Picasso 2.0HDI
Stan81 schreef:Hé Arne,
ik zie de foto’s nu van jouw auto en leg de link met Eindhoven en de TU. Ik heb laatst kort met jou (of je huisgenoot) gesproken toen ik met mijn ID bij jullie in de straat stond te wachten op een vriend.
Grappig Stan, sta jij met de ex-ID van mijn broer te kijken naar de ex-CX van mij… beide een lust voor het oog trouwens.
Arne, je hebt sowieso getinte en niet getinte ruiten en kan mij toch herinneren dat buiten blanke ruiten ik ooit groen, bruin en blauw getint heb gezien op CX of ben ik abuis? Of misschien had v Gompel ze gewoon niet, kan ook zijn…
Weet iemand misschien meer over dit onderwerp???En je hebt gelijk, er moeten ruiten in, wordt vast mooi!
Ben benieuwd naar de vorderingen,
Dick.Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

- Xsara Picasso 2.0HDI
Komt ik trouwens even off topic met de volgende gedachte:
Is er een soort overall topic mogelijk voor Ex-Citroens (probleem is dat dat meerdere types kunnen zijn), het is erg leuk om oude liefdes te volgen en ook nuttig voor huidige eigenaren voor specifieke vraagstukken.
De versnellingsbak van mijn CX heeft synchronisatie problemen. Nu had ik bedacht dat de bak van T(h)ijs erin zou kunnen, maar de vraag is even of dat wel gaat passen; kennis gevraagd!
Ik heb een M20/616 motor, net als T(h)ijs. Verschil tussen onze bakken zit ‘m in de steun. De bak van T(h)ijs heeft een steun gemonteerd op de kopse kant van de bak, die van mij heeft een steun aan de onderkant.
Een paar foto’s van mijn huidige bak ter verduidelijking:
Gaat dit werken of moet ik op zoek naar een andere bak?
Mijn bak is hieronder te zien en is gemonteerd op een 78’er M20/616 motor en heeft de baksteun aan de zijkant in de wielkast. Zie hieronder voor een kleine indruk.
NB. De motor van Arne is van februari ‘75. Past mijn bak op zijn M20/616 en passen de aandrijfassen van zijn 4-bak in mijn 4-bak of moet hij die net als de baksteun mee monteren.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gewoon even kijken op de bak of er twee verschillende steunpunten zijn.
In dat geval kunnen de steunen van Arne gebruikt worden. Als de bak van Thijs alleen die ene mogelijkheid heeft, moet Arne even zo’n baksteun regelen en monteren. Voor zover ik weet zijn die montagepunten voor die steun gewoon aanwezig.
garagestmarien schreef:Gewoon even kijken op de bak of er twee verschillende steunpunten zijn.
In dat geval kunnen de steunen van Arne gebruikt worden. Als de bak van Thijs alleen die ene mogelijkheid heeft, moet Arne even zo’n baksteun regelen en monteren. Voor zover ik weet zijn die montagepunten voor die steun gewoon aanwezig.
Dat de baksteun zelf niet aanwezig is is inderdaad evident. Maar de grotere vraag is eigenlijk passen de assen wel in beide bakken. Het idee is namelijk dat Arne de CX rijdend wil houden en de vervanging pas wil doen als hij (zeker weten) een nieuwe werkende set (bak + assen) heeft.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Tja, dat weet ik niet uit mijn hoofd. Volgens mij zijn alle aandrijfassen voor een smalspoor hetzelfde.
Iemand hier die het er niet mee eens is?

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de assen niet passen. (Hee dat rijmt). Ik kan geen enkele melding vinden van een aanpassing in de assen ergens in de 70’er jaren.
Ik denk ook dat er op die plek op de bak van de BOFH er ook gewoon een bevestigingspunt zit voor het oude type baksteun. Of anders gaat er gewoon zo’n nieuwer type baksteun op. Een zijdelingse 4-bak steun is wel weer vrij lastig te vinden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!