De bumper is compleet, mocht je het willen weten
Het is inderdaad waarschijnlijk een overheidsauto, deze kleur was nog niet vrij te kiezen toen die van mij verkocht werd. Dat spoort ook wel een klein beetje met het “loco burgemeester van Parijs verhaal”. Nouja, leuk.
Het is dus duidelijk geen pallas, helaas, met dank aan de Duitse site. Sinds wanneer zijn Duiters eigenlijk geinteresseerd in Franse auto’s?
Wat is het dan wel?
Hoe moeilijk is het om deurpanelen te maken..?
Wieldoppen ga ik er zéker niet afhalen!! En je blijft eraf!
Nu ben ik wel benieuwd naar een echt Pallas stuur, wat is het verschil? Deze vind ik al geweldig, ligt heerlijk in de hand, is mooi..
Die stoelen ben ik nog niet zo over uit. Hoe moeilijk is het om de achterbank eruit te halen, die zit behoorlijk vast toch? Is het dan logisch om de hele boel te vervangen..?
Ik ga er in ieder geval niks aan doen, het leer is prima, ze zitten lekker, mooi zo laten.
Wat fijn dat jullie er ook zo blij mee zijn! Ik word dagelijks verliefder
waterman771 schreef:XBXG schreef:Ik zie ook maar één bumperroset op de voorbumper zitten…
![]()
Horen er nou juist 2 op, of helemaal geen?
Die andere zit verstopt achter de struik! kijk maar goed!!
Ik heb de foto al meerdere malen uitvergroot bekeken, maar zie ‘m echt niet zitten. Hij zou aan de linkerkant van de kentekenplaat moeten zitten, maar daar zie ik enkel een mooi glimmende bumper…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ps. Als de bekleding dan toch “nep” is.. Hoort die niet ook donkerder te zijn, in dashboard kleur?
En als je die bumper wil zien, vergroot hem door op het nummer van de foto te klikken. Als hij dan groter in beeld komt kan je nog een keer vergroten (in firefox) want er verschijnt zo’n vergrootglaasje.
Hij zit er echt hoor! Ik weet het héél, héél zeker..
deurpanelen namaken lukt bijna niet en lijkt me echt heel veel werk
stoelen en bank zijn er zo uit
kwa doppen ze zijn er nog wel ook nieuw te koop maar vraag je niet af voor hoeveel

Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Dit is een Pallas stuur
De zitting vd bank zit vast met 2 toepekes aan de voorkant. Die lift je er gewoon uit. De leuning is opgehangen aan enkele haakjes en kan je ook gewoon omhoogheffen en wat heen en weer prullen om ze eruit te halen.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
citroenzot schreef:
Dit is een Pallas stuur
![]()
De zitting vd bank zit vast met 2 toepekes aan de voorkant. Die lift je er gewoon uit. De leuning is opgehangen aan enkele haakjes en kan je ook gewoon omhoogheffen en wat heen en weer prullen om ze eruit te halen.
ohhhhhh! zo’n mooi rubberen ding om de versnellingspook!!!!! zo ongelooflijk veel mooier dan zo’n smerig nepleren zakske.
waarvan ik deze zwarte schoonheid ook verdenk dat ze dat ooit gehad moet hebben.
moooooie auto. die doppen zijn van de 2200 uit het eerste jaar. horen dus officieel eigenlijk niet op deze auto, maar lekker laten zitten. zo mooi. ik heb laatst op een sloop hier een setje gevonden van deze doppen voor maar een tientje. mijn reserve setje. wat een geluk.
Ik denk zelf dat het van oorsprong een 2000 confort is,omdat ie de electrische ramen,en dat oliepijlmetertje mist wat bij de super standaard is.
Op de foto van de pallas kun je dat buisje heel mooi zien.
De auto is zo te zien hard,dat is het allerbelangrijkste,de rest kun je zo mooi maken als je knip het toelaat.
Een vroege zwarte cx is best zeldzaam,en heel mooi om te zien.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Ik had al tegen Arne gezegd dat hij echt Dinitrol moest overwegen omdat de spullenboel nog zo verschrikkelijk hard is. Kunnen meer mensen dat even staven ajb?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
jeetje ............ heb jij fff pech stond laatst een heeel mooi strak blauw setje deurpanelen op marktplaats. kan het 1 2 3 niet meer zo snel vinden.
maar euh,......suc6 met het vinden van van type 1 deurpanelen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja, Dinitrol even doen.
Nee serieus, Gosliga in Leeuwarden moet je hebben.
Kost je wel 700 euro maar dan blijft ie wel mooi(er).
Pallasstuur is zo te realiseren, gewoon even de rubber dop van het stuur wippen en een dop met Pallasembleem erin.
Leuk man, zo’n CX met een verhaal.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Pallasstuur is zo te realiseren, gewoon even de rubber dop van het stuur wippen en een dop met Pallasembleem erin.
ik heb nog wel een grijze liggen voor je. kom maar halen.
Joh, het is niet dat ik er een Pallas van wil maken.. Ik dacht dat het er een was. Maar nadere inspectie leerde dat het pallas embleem op de achterklep er inderdaad waarschijnlijk later op is gezet.
Ik snap niet waarom.. zonder dat plaatje is ze toch ook mooi.
Balen van die deurpanelen, ik heb er nog niet echt naar gezocht eigenlijk, maar ik zal het web in de gaten houden..
Zo’n rubberen pookhoes is inderdaad fraaier dan zo’n slabbetje, maar ga ik me verder niet druk om maken. Mooie foto zeg, van citroenzot. wat doet dat bolletje op je radio? (die overigens horizontaal ligt, vanaf wanneer doen ze dat?)
Deurpanelen maken was maar een domme ingeving, misschien is het te doen met glasvezel en epoxy, maar dan moet ik eerst vier mallen maken, in spiegelbeeld! Kost minstens een jaar. Kan ik beter zoeken naar deurpanelen die niet horen maar wel passen.. Passen versie II panelen?
moet het tapijt niet eigenlijk donkerblauw zijn? (niet dat ik er iets aan ga doen..)

Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Dat bolleke is het assenpotje
Had in m’n vorige Pallas ook een blauw interieur. Daar was de vloerbekleding ook best hevig hoor, dus dat ziet er bij jou wel aannemelijk uit.
Die middenconsole is enkel de eerste 2 productiejaren gemaakt. Daarna zit er een dashboard met die ronde verluchtingsmonden in en werd ook de radio verplaatst om de nieuwe assenpot te plaatsen. En vlak daarna verluchting met die vierkante toestanden.
Bij versie 2 deurpanelen zitten de gaatjes anders. Dus k weet niet of dat zo maar lukt..
Misschien is er qua aansluiting aan het dashboard ook een (esthetisch) probleem..?
wat je eventueel kan doen is een sloop cx opsporen voor weining met blauw interieur
bel doro eens die had onlangs ook een cx met blauw interieur volgens mij
Als ik nou eens begin met een fris setje matten erin, gewoon om die grijze versleten dingen uit het zicht te gooien.
Donkerblauw vind ik wel mooi, maar het tapijt is lichtblauw.
Deze (1)
of deze (2)
Was vanmiddag bij een garage hier in de buurt, ja t(h)ijs, je zei dat ik er niet mocht komen maar moest toch even kijken, bayeux oid., wat een eikel zit daar zeg. Ik zag een lichtblauwe CX rijp voor de sloop staan en vroeg of ik hem alvast een handje mocht helpen met de deuren. Ik heb nog nooit zo’n preek over me heen gehad; ik was er zeker zo een van de club die dacht dat ‘ie zomaar onderdelen kon komen kopen, maar hij zat al 20 jaar in het vak en liet z’n parts liever verrotten dan ze te verpatsen aan zo’n kuthobbyist als ik ben. Zijn alle CX freaks zo?