Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
oldenhage schreef:Kijk daar is zo´n zomercontrole nu goed voor. bekend probleem waar de dealer bij een controle naar kijkt..
de auto was twee maanden geleden gekocht bij een dealer.
verse controle technique erop.
zegt dus geen moer.
ik bedoel te zeggen, om enige discussie te voorkomen, dat de ene dealer beter werk zal afleveren dan de andere.
waarbij je ‘dealer’ ook kan vervangen voor ‘welke garage dan ook’.
deze dealer wilde overigens geen garantie geven, hoewel volgens mij een wettelijke garantie van drie maanden minimaal verplicht is.
eerst maar terug naar de dealer. anders zullen we zelf aan het werk moeten. bedankt voor de uitleg over het vervangen van de schotels en die motorkap, die spuiten we wel in de juiste kleur. we willen geen kleurverschil en met een kap in de juiste kleur van de sloop zie je toch altijd verschil. spuiten dus.
Sjees!!
Hoeveel km had die auto achter de rug?
Ga binnenkort ook maar eens bij de mijne kijken, staat inmiddels op 411.000 en op zo’n verrasing zit ik niet te wachten.
Sta je wel dwars op de weg zeg als dat op de A1 gebeurt!
Bij mijn Xantia is het rubber op de veerpoten ook al jaren aan het barsten. Als je er met een schroevendraaier aan gaat pulken komt er allemaal van dat bruine gruis uit (roest).
foto:
Grote foto:
Zou je dat kunnen schoonkrabben en in de hammerite zetten oid
Vooropgesteld dat het metaal nog dik genoeg is?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Ik zou ‘m even los halen van de veerpoot, dan kun je ook aan de onder/binnenkant het rubber checken en de corrosieschade beoordelen.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
krijg net te horen van de eigenaar van de opgeblazen xantia, dat de garage de schade in orde gaat brengen onder garantie. de poten zijn inmiddels vervangen. het wachten is alleen nog op een andere motorkap.
goed geregeld.
das mooi zeg. dat dat toch onder de garantie gaat dan.
Persoonlijk denk ik dat Ts de grootste mazzel heeft dta dit idd niet op de snelweg is gebeurt… Ik wil niet weten wat daar de gevolgen van kunnen zijn.
Ik heb iig vandaag een compleet setje gehaald bij ebben en co. Zodra het morenn droog is gaat de niet schotel erin. wat ik wel nog even doe, ik kreeg de tip en daar zie ik geen kwaad in, is het rubber aan de binnenzijde met zuurvrije vaseline insmeren. Baad het niet, dan schaad het ook niet en het voorkomt op zijn minst wat uitdroging.
Dit soort topics zijn overigens volgens mij wel de lekkere wake-up calls als je iets dergelijks ook onder de kap hebt en steeds dacht… komt wel een keer, kan geen kwaad…
Vet is toch juist helemaal niet goed voor rubber?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Die leiding kan lekraken als ie te ver buigt dus even afkoppelen (eerst druk eraf uiteraard) voor je met de veerpoot aan de slag gaat.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Vanochtend kwam ik deze Xantia hier in Delft tegen, knap balen lijkt me…
hij is weliswaar groen, maar gelukkig niet de mijne
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943
is dit nou wat ze bedoelen met karakter? vreemd euvel en erg gevaarlijk is het wel…...
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Nee, dit is wat ze bedoelen met slecht onderhoud
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad: een goede garage of APK-keurmeester bekijkt of die veerschotel-rubbers nog ok zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dit heeft niets met apk of dergelijke slechte controle te maken.
ik heb eens een xantia gezien met 7000km op de teller en 9 maanden oud,met hetzelfde resultaat.
het is dus zinloos om ineens alle veerpoten te gaan vervangen,omdat er ergens een haarscheurtje zit
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Strijkeizer schreef:dit heeft niets met apk of dergelijke slechte controle te maken.
Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Gewoon nergens naar kijken en lekker doorrijden. Ik ben blij dat ik zeker 10 klanten voor dit soort ellende heb kunnen besparen door hun auto’s goed na te kijken. Zinloos dus begrijp ik nu…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik zeg niet dat het zinloos is om ze te vervangen als ze slecht zijn.
maar meteen vervangen als je een haarscheurtje ziet is gewoon overdreven.
er rijden xantias rond met meer dan 5 ton op de teller met nog steets de zelfde verpoten.