Er gingen al wat foto’s rond van de nieuwe Citroën C5 maar of dat de Citroën C5 echt zou worden was nog niet bekend. Er zijn echte foto’s van de nieuwe Citroën C5 gelekt, en de echte grote foto’s die al eerder rond gingen op internet klopten inderdaad.
Het is natuurlijk afwachten hoe hij er in het echt uit ziet, want dat is altijd anders dan op kleine foto’s. Wel kunnen we zien dat ze de holle achterruit van de Citroën CX (en nu de Citroën C6) hebben doorgevoerd. Ze zullen we gedacht hebben bij Citroën: dat scheelt weer een achterruitwisser
Het uiterlijk kan me enigzins wel bekoren. Het is geen ultra vernieuwend design waar Citroënvroeger om bekend stond, maar dat kunnen we ook niet meer verwachten van Citroën, erkend ook de design-chef bij Citroen.
Het interieur is helemaal anders dan we tot nu toe gewend zijn, en ik vind het wel mooi. De designers hebben zich niet ingehouden met een ingetogen dashboard. Hij is toch mooi.
Het is nog even afwachten op echte detailfoto’s en andere informatie over innovatieve technologieen, want dat kunnen we nog wel verwachten van Citroën. Ik hoop dat ik hiermee de lat niet te hoog leg voor Citroën.
Ik ben tot nu voorzichtig positief.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 7814
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ben erg benieuwd..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Lompheid pur sang.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ach tsja, weer een nieuwe Volvo. Die ‘responsable de style’ die daar tegenwoordig zit maakt zich er maar met een leien dakje vanaf door te zeggen dat we geen vernieuwing van Citroën meer kunnen verwachten. Wat denkt ‘ie? Dat Bertoni, Opron (of zelfs in Nederland: Suyling) niet enorme gevechten moesten leveren om de directie ervan te overtuigen dat hun vernieuwende ideeën geen egostrelerij was, maar dat ze gelijk hadden!?!
Tsjeeesus… als er niemand ooit eens een lans breekt voor vernieuwing, dan hadden we nu nog steeds allemaal in T-Fords rondgereden…
Aha, de nieuwe Audi A4! Oh nee, dit is het Citroën forum…
Op zich wel een mooie auto, maar het ziet er gewoon duits/zakelijk uit. Met name de achterkant en zijkant. Jammer, ik had na de c6 voor de c5 ook gehoopt op een wat gedurfder ontwerp. Maar hij ziet er wel een stuk beter uit dan de oude c5, want dat is misschien wel de meest lompe en lelijke citroën allertijden.
Ik dacht ook al: hé, de oude Passat is weer terug! Maar goed: even wachten totdat we ‘m in het echt zien.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Lijkt wel een kruising tussen een audi A4/A6 en een bmw 5…
Picasso was niet alleen een schilder…......
Dit is inderdaad net een Audi!!!!!!
Willeam schreef:Zo Duits
dat is inderdaad het eerste wat in mij opkwam
kan me best voorstellen dat het een succes gaat worden, ik vond de type 2 dan ook niet super mooi (de 1 iets beter)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ach, vind ‘m wel fraai, als je je bedenkt dat men het in deze segmenten moet hebben van de (zakelijke) lease-rijders, dan begrijp ik ook wel dat het iets meer tegen elkaar aan gaat leunen…?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik vel m’n eindoordeel wel als ik ‘m een keertje in het echt zie. Op de foto’s lijkt het een lompe bak, die weinig onderscheidend is ten aanzien van de (Duitse) concurrentie.
Ik vind hem er wel gaaf uit zien, de degelijkheid spat ervan af gewoon duits
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
T ziet er mooi uit.
Totaal aantal Berichten: 142
- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Franq schreef:Ik dacht ook al: hé, de oude Passat is weer terug! Maar goed: even wachten totdat we ‘m in het echt zien.
Ik dacht meer: hee weer facelift voor een Passat?
‘t heeft wel wat, maar niet zo erg veel Citroën
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het ontwerp is een vrij logisch vervolg op de huidige C5, wat toch een wagen is die door breed publiek gewaardeerd wordt. Net als b.v. een VW, niemand zal hem echt lelijk vinden, maar erg bijzonder is het ook niet.
Het interieur valt mij reuze tegen, het is erg onrustig. soberheid spreekt mij meer aan. Maar ja, als het verkoopt, dan moet men het vooral niet laten.
We kunnen nu eenmaal niet verwachten dat Citroën auto’s gaat produceren die mij zeer aanspreken. Simpelweg omdat het dan een commercieel drama zal worden.
Deze wagen kan mij dus totaal niet boeien, net zoals de huidige C5.