1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
De temperatuur van de "koelkast"
JT
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 02-02-2007

Gepost: 15 juni 2007 01:29 PM

Beste EB6V rijders,

Heeft een van jullie enig idee op welke temperatuur de “koelkast” staat afgesteld? Kan er niets over vinden in de boekjes, en hij zal toch echt onafhankelijk van de interieur temperatuur moeten zijn afgesteld.

groeten,

JT

C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 juni 2007 01:40 PM
  [ # 1 ]

Wat ik begrepen heb is dat er niet echt een temperatuur ingesteld wordt.
Wanneer de motor draait wordt er gewoon constant maximaal koude lucht in het compartiment geblazen. Het duurt dus even voordat je koelkast koud is. Hij is dan ook voornamelijk geschikt voor langere ritten. Bij een korte rit wordt het niet echt koud binnenin.  Wink

Profiel  
 
JT
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 02-02-2007

Gepost: 15 juni 2007 01:46 PM
  [ # 2 ]

Hoi Tilanus,

Dat vermoeden had ik eerst ook, maar hoe zit het dan met een buitentemperatuur van bv 35graden en een ingestelde temperatuur in de auto van 21graden.

Welke temp krijg je dan in de koelruimte, of blaast ook een airco maximaal kou en regel je dit naar het interieur af met klepjes en gaat hij naar de “koelkast” gewoon maximaal kou.

En als bovenstaande zo is, wat dan als je de airco uit hebt staan?

Ben benieuwd?

gr, JT

C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 juni 2007 01:53 PM
  [ # 3 ]

Over het algemeen werken aircosystemen met een aparte verdamper (die wordt koud) en daarna een conventionele kachelradiator die de temperatuur weer op peil brengt, naar gelang de thermometer in het interieur dat aangeeft.

Waarschijnlijk zit er dus tussen verdamper en kachelradiator een luchtuitlaat die koude lucht de ‘koelkast’ in blaast. Bij gebruik van de airco zal die lucht ongeveer zes graden zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 juni 2007 01:59 PM
  [ # 4 ]
DigiDaan schreef:

Over het algemeen werken aircosystemen met een aparte verdamper (die wordt koud) en daarna een conventionele kachelradiator die de temperatuur weer op peil brengt, naar gelang de thermometer in het interieur dat aangeeft.

Waarschijnlijk zit er dus tussen verdamper en kachelradiator een luchtuitlaat die koude lucht de ‘koelkast’ in blaast. Bij gebruik van de airco zal die lucht ongeveer zes graden zijn.

Dat wilde ik nou net zeggen. hier heb ik niets meer aan toe te voegen. Thnx!  Wink

Profiel  
 
JT
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 02-02-2007

Gepost: 15 juni 2007 02:03 PM
  [ # 5 ]

Bedankt ook Digidaan voor je antwoord,

Dit is natuurlijk ook wat ik een beetje hoopte, 6 graden is een ECHTE koelkast!!  Very Happy

gr, JT

C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 15 juni 2007 02:21 PM
  [ # 6 ]

Ik merk er alleen niet veel van…

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 15 juni 2007 11:40 PM
  [ # 7 ]

Ik zal komende week een dagje een (geijkte)temperatuurmeter in de koelkast hangen op een lange rit. Ben zelf ook wel benieuwd.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 17 juni 2007 01:29 AM
  [ # 8 ]

ik heb de indruk dat hij dezelfde temperatuur aanhoudt als in de auto.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 17 juni 2007 03:45 PM
  [ # 9 ]

Er zit toch een regelknop in het dashboardkastje ?

Daarnaast is de lucht die uit de roosters komt een stuk koeler als de omgevingstemperatuur. Dit vanwege de opwarming vanuit buiten…

Verwacht dus geen echte koelkast, maar wel een verkoelende werking.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 27-01-2007

Gepost: 17 juni 2007 04:22 PM
  [ # 10 ]
Simmetje schreef:

Er zit toch een regelknop in het dashboardkastje ?

Regelknop? Waar zit dat ding dan?

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 17 juni 2007 04:23 PM
  [ # 11 ]
Simmetje schreef:

Er zit toch een regelknop in het dashboardkastje ?

Niet dus.

Heb er voor de zekerheid nog maar even de handleiding op nageslagen en het is precies zoals ik het reeds eerder hier meldde;
In de ‘koelkast’ wordt de maximaal gekoelde lucht ingeblazen. Dus onafhankelijk van de temperatuurinstelling in de auto of de buitentemp.
Natuurlijk werkt het alleen bij draaiende motor en je moet de airco natuurlijk wel aan hebben staan.  Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 juni 2007 06:14 PM
  [ # 12 ]

Het is met name aardig om voorgekoelde blikjes enigszins koud te houden maar je moet niet verwachten dat je er een sixpackje in kunt stoppen en dat dat na een halfuurtje koud is Rolling Eyes

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FrankG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 19 juni 2007 12:06 PM
  [ # 13 ]

Er zit wel een aan uit knop in de koelkast.
Moet je maar eens kijken onder aan het scharnier

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 19 juni 2007 06:01 PM
  [ # 14 ]
FrankG schreef:

Er zit wel een aan uit knop in de koelkast.
Moet je maar eens kijken onder aan het scharnier

Is dat niet de schakelaar voor de verlichting?  Wink

Profiel  
 
FrankG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 19 juni 2007 06:09 PM
  [ # 15 ]

Ik ga straks eens kijken maar ik denk het niet. Die gaat nogal zwaar als dat verlichting moet zijn

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook