Totaal aantal Berichten: 149
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Ik rij dagelijks mijn Eend,maar begin het wel te voelen in de rug.
Ik wou er eigenlijk wel andere stoeltjes in zetten,maar welke kan ik dan het beste gebruiken?
Iemand suggesties?
Geen wit maar een zwartvoetje
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb wel eenden gezien met BX stoelen. Maar de originele stoelen zijn over het algemeen alleen erg slecht als de rubbers niet meer goed zijn.
Hoe staat het er bij jou voor? Zelf heb ik er dubbele rubbers in zitten, en dat zit voortreffelijk!
Mocht je inderdaad je stoelen willen aanpassen: er bestaan speciale jute matten aan 1 stuk. Dan schuift je kont niet tussen het zitvlak en de rugleuning door. Dat helpt ook vast !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
in de enige eend die ik ooit gehad heb, had ik een cx serie 1 stoel gebouwd. zat heerlijk, paste net. probleem was echter dat je vanuit die luie stoel moeite had met schakelen (was dat 2de en 4de?), kon ik wat moeilijker bij.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Daarnaast kan ik maar moeilijk aan het totale plaatje wennen. Ik vind het net zo slecht staan als een 2cv-stoel in een CX….
- BX 1.9 TURD, de Euro
het was ook eigenlijk geen succes, maar wel even weer eens wat anders. afwijkend gedrag tijdens de wilde jaren, zullen we maar zeggen. de ami krijgt ook gewoon nieuwe rubbers.
Totaal aantal Berichten: 149
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Ik heb een maand geleden rubbers vervangen(niet alles)maar ik kan best wel dubbele rubbers er onder doen.
Kijken hoe dat zit,en ik ben ook eigenlijk geen voorstander om andere stoelen te plaatsen maar als mijn bedrijf gaat vehuizen dan moet ik iets meer kilometers gaan maken.
En dan moet je wel goed kunnen zitten.
Maar gaat binnenkort eerst maar even met dubbele rubbers werken.
Geen wit maar een zwartvoetje
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik denk dat dat de beste optie is, want zeg nou zelf, wat zit er nou beter dan een stoel van een eend? niks toch?
mischien (wat ik denk dat het best eruit ziet)
mischien kun je er citroën AX ZX og GS zetels(of hoe je het noemmen wilt ) erindoen?? dat zijn kleine autos (hmm de gs niet zo erg maar toch) en de stoellen zullen denk ik wel passen of C1 stoellen mischien die zijn best wel comfortable ?? mischien een idee ??
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat je er ook in zet, ze zijn allen dikker dan de originele stoelen. Hierdoor zal het achterin zitten niet echt comfortabel worden.
- BX 1.9 TURD, de Euro
nee, maar je boodschappen staan wel lekker strak.
In m’n Eend komen Visastoelen. Hopen dat dat past ...
Schijt aan originaliteit.
Ik kende iemand die jaren met Saab-stoelen in de eend heeft gereden….
Totaal aantal Berichten: 257
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
stoelen
tip, als je geen purist bent en je kan een beetje lassen en wil lekker zitten dan zou ik gaan voor een paar stoelen van een alfa 146.
Heb ze net in mijn ami gezet en ze zitten perfecto.
Beetje kuipstoelmodel, niet japans, niet model chesterfield en in hoogte verstelbare bestuurdersstoel.
Ik was 80 euro kwijt op de sloop (voor 2) en een frame gelast van restspul uit de yzerbak op het werk.
Neem torx no 6 mee als je eropuit gaat..
Meet de boel goed uit met bijvoorbeeld bakstenen voor de hoogte en ga proefzitten en zorg ervoor dat het midden van de stoel ook op de zelfde middelijn van jouw stuur zit.
Zet de stoel onder de juiste hoek voor goede steun voor de onderbenen.
Succes ermee!
C’est le Nooord!!!
- BX 1.9 TURD, de Euro
ben ik met je eens, maar nou ken ik het postuur van zwartvoet niet…
Hoi,
Ik heb er 2 voorzetels van een Renault espace in staan, die zijn gemonteerd op een verhoogd platform dat net even hoog uitkomt als de originele zetels, misschien een cm of 3 hoger..
Daaronder een klein chassis gelast van bandijzer dat netjes in de originele bevestigings gaten past. Zo kan je ook zetels monteren en demonteren binnen het kwartuur.Handig voor de keuring ..
Leuk is dat de espace zetels om hun as kunnen draaien, altijd makkelijk bij het uitstappen of een gezellige kaartavond in de eend met zn vieren
Nej, de plaats achteraan is wel erg klein geworden met die stoelen er in, maar perfect zitten en geen rugklachten meer.
Groeten en succes met je keuze.
Vik