Bumpers mee / overspuiten
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 17 juni 2007 01:32 AM

Hallo mensen,
Mijn Xantia heeft in de korte tijd dat ik haar heb last van bladderende verf op de bumpers. Dit was al toen ik ‘m kocht en wordt nu erger. Om te illustreren :

En nog een paar krasjes van inparkeren of zo. Het lijkt of de gladde laklaag loslaat van de bumper en hieronder een nog zilverkleurige gebobbelde (waarschijnlijk structuur van de bumper zelf) erdoor heen komt (aan de voorbumper). De achterbumper vertoont inmiddels een paar zwarte plekken, welke in de loop van de tijd groter worden. Alle getoonde schades zijn niet door aanrijdinkjes ontstaan naar mijn weten.

Mijn vraag nu : Zijn er meer mensen met dit probleem ? Is er een oorzaak bekend ? Is dit met weinig kosten mooi te maken ? Aan hoeveel geld moet ik ongeveer denken ?

De enige oorzaak die ik kan bedenken is dat de vorige eigenaar de auto waarschijnlijk met een hogedrukreiniger heeft gewassen, dit relateer ik aan dat het schuim onder de mat in de kofferbak nat was toen ik de auto kocht. Bij het indrukken hiervan kwam er ook schuim uit. Tot op heden is de mat echter wel droog.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 juni 2007 09:46 AM
  [ # 1 ]

waarschijnlijk een slechte/verkeerde primer gebruikt.
heel duur hoeft het niet te zijn, vraag het na bij een schadebedrijf. laat maar een offerte maken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook