Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bxsport schreef:
Zeer mooi!
Ik ga een originele reserve altijd in de koffer menemen…want de mijne is al stuk gegeaan…
Door wie gemaakt en hoe snel stuk?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
nee er zat een scheurtje in….walter heeft op slag een andere kunnen maken…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dat slangetje hier boven,kan 420 bars verdragen.Das bijna het dubbele van de druk die er op komt
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
en de prijs?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
bij de oude leiding is het niet dat die de druk niet kan houden, het is de drukregelaar die snokken geeft…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
daar voor is het beter een schokdempende,flexibele leiding.
De prijs was 85 € verzending en verpakking inbegrepen.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja dan heb je natuurlijk nergens nog last van maar voor dat geld kan ik veel gewone leidingen laten maken…. en met een reseve in de koffer en 5 liter lhm kan er toch niets gebeuren… trouwens ik vindt zo’n originele met krul er wel mooier uitzien…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bij mij telt het oog onder de kap niet!
Bij mij telt de kwaliteit.
Bij mijn XM, zit er een gasinstallatie in!
Ook niet mooi,en zeker niet origineel.
Maar ik voel het verdomd goed in mijn beurs hoor.
Ik begrijp prima hoe het normaal gesproken zit, als ook waarom er fans inslaan bij langdurig stationar draaien. Goede olie houdt zijn smerende werking tot boven de bv genoemde 130 graden, zij het met “verkorte levens duur”. Voor mij leek het alsof de motor standaard niet goed genoeg om kan gaan met hoge olietemp en de koeling ervan. Jij wilt gewoon een zo constant mogelijke olietemp. Je persoonlijke modifactie dus. Overigens is mijn ervaring dat olie van 120 graden heel rap daalt naar de kvs temp. Zeker geen seconde werk, maar meer dan een paar minuten is het ook niet…
Blooper1963 schreef:@_Razkin_:Je moet goed lezen en begrijpen:
Waterman zegt zelf,na langdurig 200 km per uur te rijden,de temperatuur oploopt naar 130°C(door hem,of iemand anders, gemeten).
Stel dat je dan plots in een file komt,wat gebeurd er dan met de 130°C??
Juist! Deze moet afkoelen.En let wel dat koelt niet in 5 sec.
Nog iets! Waarom staan er Fan’s op de radiator?
Omdat bij stationair draaien de motor niet gekoeld word.
Nu mijn experiment:
Als ik langdurig zal 200 km per uur zal gereden hebben,zal mijn olie temperatuur(volgens berekeningen op mijn werk), maximaal 100°C bedragen,mits de grotere wisselaar,die ik zal hebben.
Conclusie:Ik kom in een plotse file terrecht en moet de olie dan maar 8°C laten afkoelen,want het thermocontact,welke ik plaats op de oliekant,Schakeld in bij 92°C.
Dus, de schommelingen zullen dan ook minder een Yoyo effect hebben.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoi _Razkin_
Logischer wijze klopt Uw redenering wel hoor,maar ik kan je verzekeren dat het onder een SM kap behoorlijk heet word,en dit door dat de warmte slecht geevacueerd kan worden. Er is namelijk weinig open ruimte waar de warmte weg kan.
Maar een vergrote radiator met de bovengenoemde race ventilators,lossen dit probleem al gedeeltelijk op.
En ja,mijn experiment is gemaakt om even vlug weer veranderd te worden,mocht ‘t niet werken.
Maar de berekeningen geven mij hoop. En het kost mij niet te veel.
Een constante olie temperatuur,is mijn doel en zal vele onderdelen ten goede komen in de motor,op gebied van slijtage.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:daar voor is het beter een schokdempende,flexibele leiding.
De prijs was 85 € verzending en verpakking inbegrepen.
God, wat duur. Ik betaal niet meer dan 50 euro.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ze komt nochtans van bij Uw ex Baas.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Maar ja! Er zit iemand anders aan de leiding nu,en die zal ook zijn deel van de koek moeten hebben zeker?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Ze komt nochtans van bij Uw ex Baas.
Voor die prijs had ik niet anders verwacht….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bxsport schreef:tja dan heb je natuurlijk nergens nog last van maar voor dat geld kan ik veel gewone leidingen laten maken…. en met een reseve in de koffer en 5 liter lhm kan er toch niets gebeuren… trouwens ik vindt zo’n originele met krul er wel mooier uitzien…
NEE NEE NEE, Er kan je niks gebeuren… Tot je met 170 per uur in een lange bocht opeens alle druk kwijt bent…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>