13 van de 32
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Het SM blok van blooper1963
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 april 2009 01:21 PM
  [ # 181 ]

jep dat is de sanden pomp veel beter dan de oude york…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 april 2009 09:36 PM
  [ # 182 ]
U-Niek schreef:

Waarom heb je de aandrijfassen helemaal gedemonteerd?

Zal je hier uit de volgende foto’s kunnen halen,Niek. Wink




Ik heb nieuwe aandrijfassen laten monteren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 april 2009 09:49 PM
  [ # 183 ]

Heel mooi hoor Very Happy Maare… daar hoef je écht niet de complete lagerblokken voor te demonteren hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 april 2009 09:55 PM
  [ # 184 ]

Neen,weet ik,enkel de onderkant lossen was voldoende.
maar ze waren nogal vies en vettig,vanwege een stofkap welke kapot was en citrods heeft ze dan maar geheel weggenomen om te reinigen. Cool

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 april 2009 10:41 PM
  [ # 185 ]
U-Niek schreef:

Tijd is altijd een probleem. Aan de foto’s te zien heb je toch wel wat tijd om te sleutelen.

Neen Niek! Alles word gedaan bij mijn dealer waar ik mijn C6 heb gekocht.
Maar mss dat ik ooit nog(als ik gepensioneerd ben)nog eens een injectie op de kop ga tikken,om deze dan helemaal zelf op te knappen. Wink
Helaas heb ik daar nu de tijd niet voor. Surprisedops:

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 april 2009 02:07 PM
  [ # 186 ]

En nog enkele foto’s van het airco gedeelte.
Dat moet eerst ook gedaan zijn om er de nieuwe radiator weer in te kunnen plaatsen,en koelvloeistof in het blokje te gieten.
hier word het geheel teruggeplaatst met de nieuwe pomp.


En dan,had ik nieuwe originele aircoslangen laten komen van de Franse SM club,welke ik laten aanpassen heb voor onder andere de aircocompressor,welke “O” ring aansluitingen heeft.Als ook de nieuwe filter/droger en een nieuwe universele condensor,allen met “O"ring aansluiting.Zo kan ik alles weer aangesloten hebben met deels “O"ring aansluitingen,en waar nodig op de verdamper met flair aansluitingen. Wink


Zo dit was het weer.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 april 2009 12:48 PM
  [ # 187 ]

Waarom zet je die oude ranzige dynamo terug?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 april 2009 03:32 PM
  [ # 188 ]

Ik zie dat je de nieuwe aircopomp met een klassieke V-snaar gaat aandrijven in plaats van de originele Poly-flex riem. Hoe doe je dat op de grote pouly dan? De groef in die is namelijk speciaal voor een Poly-Flex riem..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 april 2009 09:04 PM
  [ # 189 ]

@ boogaard77:= Die dynamo stond er nog altijd op van bij aankoop. Ik moet de nieuwe met de ranzige nog verbouwen,maar dat komt wel.Alles op zen tijd. Wink
@waterman771: weet het niet man. ik zal het eens vragen, aan citrods.mss bij gebrek aan een polyflex?? Ik kijk wel even op citromobile de zaterdag Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 mei 2009 01:16 PM
  [ # 190 ]

En hier een foto van mijn nieuwe (universele) condensor voor op de SM,met de uit amerika gekomen droger/filter er op,en ook de uit een XM komende drukschakelaar welke ook de fans gaat bedienen voor het airco gebruik
We hebben het weer zo origineel mogelijk proberen te houden,zowel op plaatsing van de droger als de aansluiting op de condensor.
maar ditmaal met deugdeluike aansluitingen,zoals “O”-ring aansluiting,en niet meer een rubber slang met een spanring er omheen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 mei 2009 01:00 PM
  [ # 191 ]

Ik ga de droger uit de stroom richting van de radiator plaatsen. scheelt weer.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 mei 2009 02:59 PM
  [ # 192 ]

Klopt. Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 18 mei 2009 02:15 PM
  [ # 193 ]

Het geheel: radiator,met condensor en filter/droger,zit ook weer op zijn plaats.
Het scheelt bitter weinig,de ruimte tussen de vooraadbol, en de linkse koelvin.
Op de foto,staat de bol er tegen,omdat het accesoire plateau nog niet vast is gezet.De centrale as moet nog eerst terug gemonteerd worden,waar na er mss een uitvulling van de bevestiging van het plateau, moet gebeuren,om de as correct af te stellen.

Hier nog wat foto’s:

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 mei 2009 09:43 PM
  [ # 194 ]

Zo, mijn omgebouwde alternator,zit weer op zijn plaats.En in tegenstelling tot wat ik eerder vreesde,heb ik toch alles van de originele bevestiging kunnen terug gebruiken.
Dus g��n langere bout nodig.Alle originele bouten heb ik hergebruikt. Very Happy
Het enige wat ik moeten toevoegen heb,is een 2mm dikke onderlegring,tussen de achterste steun van de alternator en de bevestigings steun van de accesoire plaat. Wink
Hier weer enkele foto’s van de montage:





Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 september 2009 10:31 PM
  [ # 195 ]

Wie heeft er deels mijn foto’s gepikt? tongue rolleye

Profiel  
 
 
13 van de 32
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook