Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jep dat is de sanden pomp veel beter dan de oude york…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
U-Niek schreef:Waarom heb je de aandrijfassen helemaal gedemonteerd?
Zal je hier uit de volgende foto’s kunnen halen,Niek.
Ik heb nieuwe aandrijfassen laten monteren.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heel mooi hoor Maare… daar hoef je écht niet de complete lagerblokken voor te demonteren hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Neen,weet ik,enkel de onderkant lossen was voldoende.
maar ze waren nogal vies en vettig,vanwege een stofkap welke kapot was en citrods heeft ze dan maar geheel weggenomen om te reinigen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
U-Niek schreef:Tijd is altijd een probleem. Aan de foto’s te zien heb je toch wel wat tijd om te sleutelen.
Neen Niek! Alles word gedaan bij mijn dealer waar ik mijn C6 heb gekocht.
Maar mss dat ik ooit nog(als ik gepensioneerd ben)nog eens een injectie op de kop ga tikken,om deze dan helemaal zelf op te knappen.
Helaas heb ik daar nu de tijd niet voor. ops:
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En nog enkele foto’s van het airco gedeelte.
Dat moet eerst ook gedaan zijn om er de nieuwe radiator weer in te kunnen plaatsen,en koelvloeistof in het blokje te gieten.
hier word het geheel teruggeplaatst met de nieuwe pomp.
En dan,had ik nieuwe originele aircoslangen laten komen van de Franse SM club,welke ik laten aanpassen heb voor onder andere de aircocompressor,welke “O” ring aansluitingen heeft.Als ook de nieuwe filter/droger en een nieuwe universele condensor,allen met “O"ring aansluiting.Zo kan ik alles weer aangesloten hebben met deels “O"ring aansluitingen,en waar nodig op de verdamper met flair aansluitingen.
Zo dit was het weer.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Waarom zet je die oude ranzige dynamo terug?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie dat je de nieuwe aircopomp met een klassieke V-snaar gaat aandrijven in plaats van de originele Poly-flex riem. Hoe doe je dat op de grote pouly dan? De groef in die is namelijk speciaal voor een Poly-Flex riem..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@ boogaard77:= Die dynamo stond er nog altijd op van bij aankoop. Ik moet de nieuwe met de ranzige nog verbouwen,maar dat komt wel.Alles op zen tijd.
@waterman771: weet het niet man. ik zal het eens vragen, aan citrods.mss bij gebrek aan een polyflex?? Ik kijk wel even op citromobile de zaterdag
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En hier een foto van mijn nieuwe (universele) condensor voor op de SM,met de uit amerika gekomen droger/filter er op,en ook de uit een XM komende drukschakelaar welke ook de fans gaat bedienen voor het airco gebruik
We hebben het weer zo origineel mogelijk proberen te houden,zowel op plaatsing van de droger als de aansluiting op de condensor.
maar ditmaal met deugdeluike aansluitingen,zoals “O”-ring aansluiting,en niet meer een rubber slang met een spanring er omheen.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ga de droger uit de stroom richting van de radiator plaatsen. scheelt weer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Klopt.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Het geheel: radiator,met condensor en filter/droger,zit ook weer op zijn plaats.
Het scheelt bitter weinig,de ruimte tussen de vooraadbol, en de linkse koelvin.
Op de foto,staat de bol er tegen,omdat het accesoire plateau nog niet vast is gezet.De centrale as moet nog eerst terug gemonteerd worden,waar na er mss een uitvulling van de bevestiging van het plateau, moet gebeuren,om de as correct af te stellen.
Hier nog wat foto’s:
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zo, mijn omgebouwde alternator,zit weer op zijn plaats.En in tegenstelling tot wat ik eerder vreesde,heb ik toch alles van de originele bevestiging kunnen terug gebruiken.
Dus g��n langere bout nodig.Alle originele bouten heb ik hergebruikt.
Het enige wat ik moeten toevoegen heb,is een 2mm dikke onderlegring,tussen de achterste steun van de alternator en de bevestigings steun van de accesoire plaat.
Hier weer enkele foto’s van de montage:
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wie heeft er deels mijn foto’s gepikt?