3 van de 32
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Het SM blok van blooper1963
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2007 10:48 PM
  [ # 31 ]

weet ik,maar de York gaat er uit voor een 10 x gelagerde sanden 508 aircopomp die ik zacht ga laten starten ,met een 6 volts schakeling,en eens ze draait op 12V laten doordraaien,en als ik nog geld over heb,misschien nog een nieuwe HD pomp,en dit zal het leed ook wel al verzachten dan ism met een moderne alternator Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 augustus 2007 11:17 PM
  [ # 32 ]

Waarschijnlijk bedoelen jullie IWIS kettingen. IWIS is een vooraanstaande fabrikant van kettingen in Duitsland. Daar weten ze echt wel hoe je een kettinkje maakt….. Laughing

Citroen!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2007 11:34 PM
  [ # 33 ]
DriverD schreef:

Waarschijnlijk bedoelen jullie IWIS kettingen. IWIS is een vooraanstaande fabrikant van kettingen in Duitsland. Daar weten ze echt wel hoe je een kettinkje maakt….. Laughing

Inderdaad!bij mij gaan der IWIS kettingen in!! bestaan sinds jaar en dag.
mochten deze niet goed geweest zijn,zouden ze allang niet meer gemaakt worden Very Happy

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 augustus 2007 11:46 PM
  [ # 34 ]
Blooper1963 schreef:

weet ik,maar de York gaat er uit voor een 10 x gelagerde sanden 508 aircopomp die ik zacht ga laten starten ,met een 6 volts schakeling,en eens ze draait op 12V laten doordraaien,en als ik nog geld over heb,misschien nog een nieuwe HD pomp,en dit zal het leed ook wel al verzachten dan ism met een moderne alternator Wink

Ik bedoel alleen maar dat NORMAAL een distributie ketting alleen de nokkenas maar moet aandrijven .

Walter :smt123

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 augustus 2007 06:50 PM
  [ # 35 ]
wbogaerts schreef:
Blooper1963 schreef:

weet ik,maar de York gaat er uit voor een 10 x gelagerde sanden 508 aircopomp die ik zacht ga laten starten ,met een 6 volts schakeling,en eens ze draait op 12V laten doordraaien,en als ik nog geld over heb,misschien nog een nieuwe HD pomp,en dit zal het leed ook wel al verzachten dan ism met een moderne alternator Wink

Ik bedoel alleen maar dat NORMAAL een distributie ketting alleen de nokkenas maar moet aandrijven .

Walter :smt123

We zullen wel zien héé walter, welke ketting het het langst zal uithouden!!,na 20.000KM de onderste carter eens verwijderen en dan zou je normaalerwijze,met een sterke zaklamp, naast de oliepomp moeten kunnen kijken, in hoeverre de spanner opgeschoven is Very Happy

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 augustus 2007 07:38 PM
  [ # 36 ]

ja ieder zijn ding hé...kweet alleen dat percentage gezien renold synergie 20 tot 40% langer meegaat dat de andere kettingen….natuurlijk zijn ze ook duurder.. paar er zitten een aantal speciale patenten op blijkbaar

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2007 07:58 PM
  [ # 37 ]
DriverD schreef:

Waarschijnlijk bedoelen jullie IWIS kettingen. IWIS is een vooraanstaande fabrikant van kettingen in Duitsland. Daar weten ze echt wel hoe je een kettinkje maakt….. Laughing

Op mijn Mercedes 350 Se waren ze anders na 80.000km versleten, en op de latere 420 Se die ik reed gingen ze bij 130.000km… Shocked  Ook op de 250 en 300 D modellen zijn er problemen met de kettingen bekend, ze gaan na ca. 100.000 km toch wel eens kabaal maken Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2007 08:35 PM
  [ # 38 ]

Mooi he! in een DS gaan ze zomaar 4 ton mee!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2007 08:41 PM
  [ # 39 ]
bogaard77 schreef:

Mooi he! in een DS gaan ze zomaar 4 ton mee!

Jep…. maar die komt dan ook zelden boven de 4000 tpm, en heeft geen airco die d´r vol op staat te rammen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2007 08:44 PM
  [ # 40 ]

Is het nodig om die nieuwe pomp eerst met 6 volt aan te zettne en dan met 12? Ik denk dat da bullshit is…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 augustus 2007 10:06 PM
  [ # 41 ]
waterman771 schreef:
DriverD schreef:

Waarschijnlijk bedoelen jullie IWIS kettingen. IWIS is een vooraanstaande fabrikant van kettingen in Duitsland. Daar weten ze echt wel hoe je een kettinkje maakt….. Laughing

Op mijn Mercedes 350 Se waren ze anders na 80.000km versleten, en op de latere 420 Se die ik reed gingen ze bij 130.000km… Shocked  Ook op de 250 en 300 D modellen zijn er problemen met de kettingen bekend, ze gaan na ca. 100.000 km toch wel eens kabaal maken Confused

Luister! één ding klopt alvast niet!!!oftewel heb jij een synergy ketting,NU op uw motor zitten,oftewel hebben ze aan Kalifa OUDE renolds kettingen verkocht!!!!! IK heb zijn kettingen in mijn hand gehad en er stonden dezelfde tekens op als bij Uwe foto die ik uitvergroot heb!!! Bij uw foto staat er op: RENOLD 6B ENGLAND!!
Op Kalifa zijn schakels van zijn ketting, staat ook RENOLD 6B ENGLAND!!Dus leg mij nou eens uit wat het verschilis tussen Uw ketting en die van Kalifa????

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2007 11:46 PM
  [ # 42 ]
Blooper1963 schreef:

Luister! één ding klopt alvast niet!!!oftewel heb jij een synergy ketting,NU op uw motor zitten,oftewel hebben ze aan Kalifa OUDE renolds kettingen verkocht!!!!! IK heb zijn kettingen in mijn hand gehad en er stonden dezelfde tekens op als bij Uwe foto die ik uitvergroot heb!!! Bij uw foto staat er op: RENOLD 6B ENGLAND!!
Op Kalifa zijn schakels van zijn ketting, staat ook RENOLD 6B ENGLAND!!Dus leg mij nou eens uit wat het verschilis tussen Uw ketting en die van Kalifa????

Zullen we het om te beginnen eens vriendelijk houden Confused  Wink

Ik heb nog eens gekeken: op mijn motor zijn reinolds senergy kettingen gebruikt, voor gerekt en wel. Ik heb de foto’s er bij gepakt van tijdens de montage van deze kettingen, en duidelijk kunnen vaststellen dat deze slechts een weinig strakker stond dan na 65.000 km. Overigens is het zo dat de levensduur van de kettingen zeer sterk afhankelijk is van de rijstijl van de bestuurder. Een motor die zwaar belast wordt ( zoals bij mij dus steeds het geval is) zal eerder een versleten ketting hebben. Onlangs zag ik een SM blok met hydraulische spanner en reinolds senergy ketting die 200.000 kilometer had gelopen na het plaatsen. Van deze auto is bekend dat de eigenaar er normaal mee om gaat, en vrij rustig rijdt. De ketting was werkelijk als nieuw, en de spanner stond nog op de eerste spantand!

Verder voel ik er niet veel voor om tot in den treure te moeten gaan bewijzen welke kettingen de beste zijn. De tijd zal leren of de door jou gebruikt IWIS kettingen net zo goed zijn als de Reinolds. Voorlopig is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur, of van financiele overweging. Discussie op dat laatste vlak doet niet terzake. Ik ben er van overtuigd dat de reinolds kettingen bewezen goed zijn, en als ik na 65.000 km jouw oliecarter los mag nemen om de kettingen te controleren zal pas bewezen worden van welke kwaliteit de Iwis ketting is Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 augustus 2007 11:55 PM
  [ # 43 ]

DEAL!! zeg even een vraagje: ik heb de spanner hier bij me. hoe kan ik die naar voor doen gaan en eventueel terugstellen???
PS: ik ben helemaal niet boos! hoe kan ik nou boos zijn op een goede vriend??? Very Happy
Neen, zoals je zegt, kettingen kontroleren na 65.000 km akkoord,neem nou 100.000 km! Wanneer ga ik 100.000 km halen als mijn SM nu,na 35 jaar nog maar 120.000 heeft gedaan? Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 augustus 2007 12:00 AM
  [ # 44 ]
Blooper1963 schreef:

DEAL!! zeg even een vraagje: ik heb de spanner hier bij me. hoe kan ik die naar voor doen gaan en eventueel terugstellen???
PS: ik ben helemaal niet boos! hoe kan ik nou boos zijn op een goede vriend??? Very Happy
Neen, zoals je zegt, kettingen kontroleren na 65.000 km akkoord,neem nou 100.000 km! Wanneer ga ik 100.000 km halen als mijn SM nu,na 35 jaar nog maar 120.000 heeft gedaan? Cool

Om de spanner te gebruiken zul je eerst de blokkeer-schroef moeten ontspannen. dat is de kleine schroef/gleuf aan de voorkant van spanner. Deze moet je even een kwartslag draaien, dan komt de spanner los!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 augustus 2007 12:01 AM
  [ # 45 ]

Nog iets! Het gaat hier niet over duur en goedkoop!! Ik betaal maar 156 €, enkel en alleen omdat we ze op een rol van 5 meter hebben gekocht!
Mocht ik bij een lokale verdeler gaan,om IWIS kettingen, dan zou ik op zijn minst meer dan 200 € betalen! En als Boogaard77 zegt dat ze in een DS al 4 ton halen, dan halen ze in een SM, hoe hard je er ook op ramt, wel 200.000 km,en das ruim voldoende voor mij,als ik dat dan al nog mee maak. trouwens na deze KM stand, is het toch weer tijd voor een revisie Very Happy

Profiel  
 
 
3 van de 32
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook