Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
weet ik,maar de York gaat er uit voor een 10 x gelagerde sanden 508 aircopomp die ik zacht ga laten starten ,met een 6 volts schakeling,en eens ze draait op 12V laten doordraaien,en als ik nog geld over heb,misschien nog een nieuwe HD pomp,en dit zal het leed ook wel al verzachten dan ism met een moderne alternator
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarschijnlijk bedoelen jullie IWIS kettingen. IWIS is een vooraanstaande fabrikant van kettingen in Duitsland. Daar weten ze echt wel hoe je een kettinkje maakt…..
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
DriverD schreef:Waarschijnlijk bedoelen jullie IWIS kettingen. IWIS is een vooraanstaande fabrikant van kettingen in Duitsland. Daar weten ze echt wel hoe je een kettinkje maakt…..
Inderdaad!bij mij gaan der IWIS kettingen in!! bestaan sinds jaar en dag.
mochten deze niet goed geweest zijn,zouden ze allang niet meer gemaakt worden
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Blooper1963 schreef:weet ik,maar de York gaat er uit voor een 10 x gelagerde sanden 508 aircopomp die ik zacht ga laten starten ,met een 6 volts schakeling,en eens ze draait op 12V laten doordraaien,en als ik nog geld over heb,misschien nog een nieuwe HD pomp,en dit zal het leed ook wel al verzachten dan ism met een moderne alternator
Ik bedoel alleen maar dat NORMAAL een distributie ketting alleen de nokkenas maar moet aandrijven .
Walter :smt123
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:Blooper1963 schreef:weet ik,maar de York gaat er uit voor een 10 x gelagerde sanden 508 aircopomp die ik zacht ga laten starten ,met een 6 volts schakeling,en eens ze draait op 12V laten doordraaien,en als ik nog geld over heb,misschien nog een nieuwe HD pomp,en dit zal het leed ook wel al verzachten dan ism met een moderne alternator
Ik bedoel alleen maar dat NORMAAL een distributie ketting alleen de nokkenas maar moet aandrijven .
Walter :smt123
We zullen wel zien héé walter, welke ketting het het langst zal uithouden!!,na 20.000KM de onderste carter eens verwijderen en dan zou je normaalerwijze,met een sterke zaklamp, naast de oliepomp moeten kunnen kijken, in hoeverre de spanner opgeschoven is
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja ieder zijn ding hé...kweet alleen dat percentage gezien renold synergie 20 tot 40% langer meegaat dat de andere kettingen….natuurlijk zijn ze ook duurder.. paar er zitten een aantal speciale patenten op blijkbaar
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Waarschijnlijk bedoelen jullie IWIS kettingen. IWIS is een vooraanstaande fabrikant van kettingen in Duitsland. Daar weten ze echt wel hoe je een kettinkje maakt…..
Op mijn Mercedes 350 Se waren ze anders na 80.000km versleten, en op de latere 420 Se die ik reed gingen ze bij 130.000km… Ook op de 250 en 300 D modellen zijn er problemen met de kettingen bekend, ze gaan na ca. 100.000 km toch wel eens kabaal maken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi he! in een DS gaan ze zomaar 4 ton mee!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Mooi he! in een DS gaan ze zomaar 4 ton mee!
Jep…. maar die komt dan ook zelden boven de 4000 tpm, en heeft geen airco die d´r vol op staat te rammen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is het nodig om die nieuwe pomp eerst met 6 volt aan te zettne en dan met 12? Ik denk dat da bullshit is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:DriverD schreef:Waarschijnlijk bedoelen jullie IWIS kettingen. IWIS is een vooraanstaande fabrikant van kettingen in Duitsland. Daar weten ze echt wel hoe je een kettinkje maakt…..
Op mijn Mercedes 350 Se waren ze anders na 80.000km versleten, en op de latere 420 Se die ik reed gingen ze bij 130.000km… Ook op de 250 en 300 D modellen zijn er problemen met de kettingen bekend, ze gaan na ca. 100.000 km toch wel eens kabaal maken
Luister! één ding klopt alvast niet!!!oftewel heb jij een synergy ketting,NU op uw motor zitten,oftewel hebben ze aan Kalifa OUDE renolds kettingen verkocht!!!!! IK heb zijn kettingen in mijn hand gehad en er stonden dezelfde tekens op als bij Uwe foto die ik uitvergroot heb!!! Bij uw foto staat er op: RENOLD 6B ENGLAND!!
Op Kalifa zijn schakels van zijn ketting, staat ook RENOLD 6B ENGLAND!!Dus leg mij nou eens uit wat het verschilis tussen Uw ketting en die van Kalifa????
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Luister! één ding klopt alvast niet!!!oftewel heb jij een synergy ketting,NU op uw motor zitten,oftewel hebben ze aan Kalifa OUDE renolds kettingen verkocht!!!!! IK heb zijn kettingen in mijn hand gehad en er stonden dezelfde tekens op als bij Uwe foto die ik uitvergroot heb!!! Bij uw foto staat er op: RENOLD 6B ENGLAND!!
Op Kalifa zijn schakels van zijn ketting, staat ook RENOLD 6B ENGLAND!!Dus leg mij nou eens uit wat het verschilis tussen Uw ketting en die van Kalifa????
Zullen we het om te beginnen eens vriendelijk houden
Ik heb nog eens gekeken: op mijn motor zijn reinolds senergy kettingen gebruikt, voor gerekt en wel. Ik heb de foto’s er bij gepakt van tijdens de montage van deze kettingen, en duidelijk kunnen vaststellen dat deze slechts een weinig strakker stond dan na 65.000 km. Overigens is het zo dat de levensduur van de kettingen zeer sterk afhankelijk is van de rijstijl van de bestuurder. Een motor die zwaar belast wordt ( zoals bij mij dus steeds het geval is) zal eerder een versleten ketting hebben. Onlangs zag ik een SM blok met hydraulische spanner en reinolds senergy ketting die 200.000 kilometer had gelopen na het plaatsen. Van deze auto is bekend dat de eigenaar er normaal mee om gaat, en vrij rustig rijdt. De ketting was werkelijk als nieuw, en de spanner stond nog op de eerste spantand!
Verder voel ik er niet veel voor om tot in den treure te moeten gaan bewijzen welke kettingen de beste zijn. De tijd zal leren of de door jou gebruikt IWIS kettingen net zo goed zijn als de Reinolds. Voorlopig is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur, of van financiele overweging. Discussie op dat laatste vlak doet niet terzake. Ik ben er van overtuigd dat de reinolds kettingen bewezen goed zijn, en als ik na 65.000 km jouw oliecarter los mag nemen om de kettingen te controleren zal pas bewezen worden van welke kwaliteit de Iwis ketting is
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
DEAL!! zeg even een vraagje: ik heb de spanner hier bij me. hoe kan ik die naar voor doen gaan en eventueel terugstellen???
PS: ik ben helemaal niet boos! hoe kan ik nou boos zijn op een goede vriend???
Neen, zoals je zegt, kettingen kontroleren na 65.000 km akkoord,neem nou 100.000 km! Wanneer ga ik 100.000 km halen als mijn SM nu,na 35 jaar nog maar 120.000 heeft gedaan?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:DEAL!! zeg even een vraagje: ik heb de spanner hier bij me. hoe kan ik die naar voor doen gaan en eventueel terugstellen???
PS: ik ben helemaal niet boos! hoe kan ik nou boos zijn op een goede vriend???
Neen, zoals je zegt, kettingen kontroleren na 65.000 km akkoord,neem nou 100.000 km! Wanneer ga ik 100.000 km halen als mijn SM nu,na 35 jaar nog maar 120.000 heeft gedaan?
Om de spanner te gebruiken zul je eerst de blokkeer-schroef moeten ontspannen. dat is de kleine schroef/gleuf aan de voorkant van spanner. Deze moet je even een kwartslag draaien, dan komt de spanner los!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Nog iets! Het gaat hier niet over duur en goedkoop!! Ik betaal maar 156 €, enkel en alleen omdat we ze op een rol van 5 meter hebben gekocht!
Mocht ik bij een lokale verdeler gaan,om IWIS kettingen, dan zou ik op zijn minst meer dan 200 € betalen! En als Boogaard77 zegt dat ze in een DS al 4 ton halen, dan halen ze in een SM, hoe hard je er ook op ramt, wel 200.000 km,en das ruim voldoende voor mij,als ik dat dan al nog mee maak. trouwens na deze KM stand, is het toch weer tijd voor een revisie