24 van de 32
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Het SM blok van blooper1963
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2010 07:22 PM
  [ # 346 ]

Ja dat was ook mijn gevoel. Maar als je iets gas geeft,draait ie meteen goed,maar dan wel op 1200 toeren.(op de toerenteller in de auto).

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2010 07:24 PM
  [ # 347 ]

Ik ga nu even een filmpje maken dan word het mss duidelijker.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2010 08:48 PM
  [ # 348 ]

Zo! Cylinder 2 en 5 geven geen vonk bij stationair toerental!! Grrrr
Pas bij ongeveer 1500 rpm is er lichtelijk vonk. Grrrrr! Waar blijft mijn nieuwe ontsteking???? Die 123 MOET er nu toch af hoor, iets anders kan het niet meer zijn toch????
Dus, waterman het klopt! Ze draait maar op 4 poten bij stationair! Grrrr

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10380
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2010 02:30 AM
  [ # 349 ]

Kijk eens of er vonk is bij de bougieaansluitingen op de verdeelkap. Zelfs nieuwe bougies zijn wel eens defect en er kunnen ook een paar kabels slecht zijn.
Als het aan de 123 zou liggen zou je kunnen verwachten dat slecht vonken random is en niet steeds op dezelfde cylinders.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 08:06 AM
  [ # 350 ]

Alles is nieuw. Gisteren heb ik bougiekabel per kabel los gemaakt en daar een nieuwe bougie in gezet telkens. En zo heb ik gezien dat er geen vonk is bij cylinder 2 en 5. Ik heb dan 1 andere bougiekabel genomen en eentje omgewisseld en het blijft hetzelfde. Geen vonk bij stationair. Gas geven en vonken begint. Ik denk dat ik het op geef…

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 augustus 2010 09:33 AM
  [ # 351 ]

Gelukkig voor jou is er een Buick V6 odd- fire ontsteking in aantocht!  very good

Blooper1963 schreef:

De Buick V6 odd- fire ontsteking is ook in aantocht! J.Titus heeft er een deel van zijn holydays voor opgeofferd. halelujah

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 09:46 AM
  [ # 352 ]

Ik denk dat ik daar ga op wachten. Maar intussen kan ik toch weer niet rijden!  idiot
Kan iemand mij in lekentaal eens uitleggen hoe een stroboscooplamp nu eigenlijk werkt??
Hoe gebruiken,en hoe en wat/waar af lezen,aub??? Ik ga mijn buick ontsteking zelf plaatsen om zeker te zijn dat dit correct staat.Bij een carb,moet de ontsteking op 29• vóór het “PMH” staan bij 2000 rpm.Dus zo moeilijk kan dat toch niet zijn,indien ik zou weten waar te kijken bij die getalletjes op het vliegwiel. Het probleem voor mij is dat ik nog niet voor 100% de ontsteking of de carburatie kan uitsluiten.
Dan ook, de “RED COIL” van Bosch bestaat niet meer in ‘t rood en is nu zilver van kleur. Hoe weet ik bij bestelling dat ik de juiste geleverd krijg??Heeft iemand een REF.nummer voor mij??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2010 09:47 AM
  [ # 353 ]
Blooper1963 schreef:

Grrrrr! Waar blijft mijn nieuwe ontsteking????

Waarschijnlijk bij de douane, en kan je eerst nog even 100 euro invoerechten aftikken Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 09:52 AM
  [ # 354 ]

Ja,maar daar hebben J. Titus en ik wat op gevonden. Grin

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2010 09:54 AM
  [ # 355 ]

Ik ben benieuwd, want de termen “cadeau, commercial sample, christmas gift” werken niet meer…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 09:57 AM
  [ # 356 ]

Neen,maar de prijs aanpassen wel.(op het factuur). Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2010 10:51 AM
  [ # 357 ]

stroboscoop:

Aangesloten op bougiekabel 1 geft de strobe een flits als de bougie vonkt. Als je dat op het vliegwiel richt (door het gaatje) zal bij de flits steeds de gradenboog langskomen en lijkt het of die stilstaat. Zo kan je de graden aflezen bij ontsteken van bougie 1.

Je moet een betrouwbare toerenteller hebben om 2000 rpm af te lezen en dan de verdeler draaien tot ie bij 29 graden staat. De I.E. moet overigens op 22 graden.

De 123 kan je simpel statisch afstellen.haal het zwarte stekkertje van de bobine af en met contact aan en motor in BDP (PMH) moet het ledje net aan gaan draai de verdeler tegen de klok in tot ie uit gaat en dan ietsje terug.

je moet ook zeker weten dat de juiste curve staat ingesteld.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2010 10:52 AM
  [ # 358 ]

Een 123 werkt per bank. Als 2 en 5 niet vonken is dat niet de 123.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3767
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 06 augustus 2010 11:38 AM
  [ # 359 ]

Al 1500 KM test gereden, en dan krijg je de SM terug en week problemen? Das roept bij mij wel een paar vraagtekens op, maar verder ken ik de details ook niet.

Ik denk dat je toch de diagnose en analyse moet verbeteren, want je zit nu al maanden met die ontseking te rommelen.

Misschien kan je stroboscoop lamp je daarbij helpen:
met de stroboscoop kunt je goed controleren of je vonk op de bougiekabels hebt zonder ze los tehalen. Kijk ze alle 6 maar na. ( Misschine heb je dit al gedaan, vertel dat er dan bij als je schrijft hoe je gezien hebt wat werkt en wat niet!).
- Als je vonk hebt op alle 6, en de SM loopt op 4 cylinders dan kan het zijn dat er 2 bougies niet goed zijn?
- Als je cylinders 2 en 5 niet werken, die staan op dezelfde carburateur, weet je zeker dat het de ontsteking is? Als je 2 cylinders of verzuipt of te arm laat lopen dan loopt je SM ook op 4 cylinders: Controle: Laat je motor eens 10 minuten stationair lopen, op 4 cylinders, als je dan bougie 2 en 5 verwijderd moeten ze “vet” van de benzine zijn ! Dat ruik je ook nog.
- als je geen vonk hebt op 2 en 5, dan zou ik eerst de bougiekabels EN de bouigies verwisselen, en DAN nogmaals de stroboscoop gebruiken om alle bougiekabels af te vonken. Wat coor bougiekabels heb je, liggen die niet ergens tegen metaal aan?
- Ik ben het met Bogaard eens, dat het erg onwaarschijnlijk is dat je 123 op 2 en 5 niet zou werken, maar omdat je al een paar bobines versleten/opgeblazen hebt sluit ik dit niet uit, want je zou de 123 natuurlijk half om zeep geholpen kunnen hebben.
 

Back to the basics, zou ik zeggen !

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 01:08 PM
  [ # 360 ]

Bedankt Joris en Peter.

Citroensmgz schreef:

Misschien kan je stroboscoop lamp je daarbij helpen:
met de stroboscoop kunt je goed controleren of je vonk op de bougiekabels hebt zonder ze los tehalen.

leg eens uit? Ik heb dat nagekeken door de bougiekabel los te halen en er een bougie in te steken en dan aan de massa gehouden.
-

Als je vonk hebt op alle 6, en de SM loopt op 4 cylinders dan kan het zijn dat er 2 bougies niet goed zijn?

zou kunnen,maar er zitten pas nieuwe in??
-

Als je cylinders 2 en 5 niet werken, die staan op dezelfde carburateur, weet je zeker dat het de ontsteking is? Als je 2 cylinders of verzuipt of te arm laat lopen dan loopt je SM ook op 4 cylinders: Controle: Laat je motor eens 10 minuten stationair lopen, op 4 cylinders, als je dan bougie 2 en 5 verwijderd moeten ze “vet” van de benzine zijn ! Dat ruik je ook nog.

Ok,kan ik ook nog eens nakijken.Maar wat er bij mij niet in kan is dat ze ongeloofelijk trekt in alle versnellingen en vierkant loopt bij stationair??
-

als je geen vonk hebt op 2 en 5, dan zou ik eerst de bougiekabels EN de bouigies verwisselen, en DAN nogmaals de stroboscoop gebruiken om alle bougiekabels af te vonken. Wat coor bougiekabels heb je, liggen die niet ergens tegen metaal aan?

Ok,doe ik.De kabels zijn nieuwe van de SMCDFR

- Ik ben het met Bogaard eens, dat het erg onwaarschijnlijk is dat je 123 op 2 en 5 niet zou werken, maar omdat je al een paar bobines versleten/opgeblazen hebt sluit ik dit niet uit, want je zou de 123 natuurlijk half om zeep geholpen kunnen hebben.

Tja,of omgekeerd! De 123 die de bobines naait. Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat het vóór de revisie begonnen is en nu nog niet opgelost is. Dus ik kan mijn reviseur dat niet verwijten! Wel dat hij het niet vind wat het probleem is. Ik weet dat het plots in één keer begonnen is en ik toen net dat flesje Marly had ingekiept. Maar dat is niet de oorzaak,begin ik meer en meer te beseffen. De carbs zijn meerdere malen uiteen en gereinigd geweest. Het plaatsen van een nieuwe Bobine gaf meteen resultaat,maar je ziet,niet voor lang. Dus,voor mij is die 123 de oorzaak en kan ik pas zeker uitsluiten als ik mijn nieuwe Amerikaanse ontsteking heb.
 

Back to the basics, zou ik zeggen !

Profiel  
 
 
24 van de 32
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook