25 van de 32
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Het SM blok van blooper1963
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2010 01:32 PM
  [ # 361 ]

Wat voor bobine staat er nu in?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 01:40 PM
  [ # 362 ]

Een Bosch met dezelfde refferentie als die dat U-niek heeft gekocht. Bij hem werkt ze dus daar ligt het volgens mij niet. Nu kan het wel dat deze bobijn opnieuw naar de haaien is, maar dan scheelt er wel iets aan de 123 denk ik??

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 augustus 2010 01:45 PM
  [ # 363 ]

Hoe kan een ontsteking een bobine kapot maken? Door heel lang niet te vonken, maar dat is een cirkelredenering…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 01:46 PM
  [ # 364 ]

Hoe ben je nu weer zeker dat de 1e cylinder in “PMH"staat?? Ik weet dat je het kleppendeksel voor moet weghalen. Maar dan hoe moeten de kleppen staan van cylinder 1 om in BDP te staan? Je hebt ook het merkteken op het vliegwiel en de rotor die naar cylinder 1 moet wijzen en dan met een schroevendraaier in de bougieschacht gaan en moet de piston boven staan??

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 01:50 PM
  [ # 365 ]

Ree,bij DS’en en tractions werkt een 123 perfect! Maar bij een SM is het andere koek! Er zijn er al verschillende gesneuveld en trouwens zijn het de enige welke niet meer geproduceerd worden door 123 ignition. Daar zal wel een rede toe zijn,niet??

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2010 01:55 PM
  [ # 366 ]

Op het vliegwiel staat PMH. Dat heb ik aangehouden. Als de zuiger van 1 omhoog is kan je twee staten hebben. ontstekings moment (compressie) of werk moment. In werkmoment gaat de uitlaatklep dicht en de inlaat open…Dat zie je als je iets verder en iets terug gaat. In mijn geval was de verdeler gewisseld op de compressie slag dus als bougie 1 in de buurt van draad 1 staat zit je op de compressieslag en niet 180 nokken as graden verkeerd.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2010 02:00 PM
  [ # 367 ]

Gradenboog op vliegwiel is bijna niet te zien. Tip: onder de wagen gaan liggen, 1 wiel van de grond, in z’n 5, draaien en vanaf de onderkant merktekens met witte verf bij bdp en bij 29 graden.
Als de bobine slecht is kan het nooit jouw storing geven. Het zou heel vreemd zijn als hij steeds 4 vonken goed geeft en dan 1 slecht. Hetzelfde geldt voor de 123 (zie post van bogaard). 2 en 5 zitten op dezelfde carburateur. Boven de 1200 rpm trekt en vonkt hij goed. Maakt kabels + bougies verwisselen iets uit?
Persoonlijk zou ik het zoeken in de stationnairafstelling van de middelste carburateur. (ook stationnairsproeier goed controleren.
Succes!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 augustus 2010 02:09 PM
  [ # 368 ]
Blooper1963 schreef:

Daar zal wel een rede toe zijn,niet??

Ik weet dat die goede rede bestaat. Ik vraag me alleen af hoe een 123 een bobine kapot kan maken zoals je suggereert.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2010 02:17 PM
  [ # 369 ]
jantje1948 schreef:

Het zou heel vreemd zijn als hij steeds 2 vonken goed geeft en dan 1 slecht.
Succes!

Nee hij doet er 4 goed en dan 2 slecht. Namelijk 3,4,,1,6,,2,5 2 en 5 mist ie..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2010 02:20 PM
  [ # 370 ]

Had ik net geupdate voordat ik jouw post las. Maar dat kan toch nooit aan de bobine liggen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2010 02:28 PM
  [ # 371 ]

Bloop, achteraf gezien lijkt het me vrij sterk dat de afstelling van 2 en 5 niet goed is. Het zijn tenslotte 2 afzonderlijke carburateurs.
Maar ze hebben 1 ding gemeenschappelijk! de vlotterkamer. Zou je niet heel goed controleren of het niveau in deze hetzelfde is als in de andere 2? En dan gelijk controleren op vervuiling/verstopte sproeiers?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2010 02:31 PM
  [ # 372 ]
jantje1948 schreef:

Maar dat kan toch nooit aan de bobine liggen?

nee.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2010 02:33 PM
  [ # 373 ]

Nog effe iets. Houd de stroboscoop eens op de bobine hoogspanningskabel. Dan kan je zien of de bobine wel netjes regelmatig vonkt en niet 4 wel en 2 niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2010 02:34 PM
  [ # 374 ]
Blooper1963 schreef:

Alles is nieuw. Gisteren heb ik bougiekabel per kabel los gemaakt en daar een nieuwe bougie in gezet telkens. En zo heb ik gezien dat er geen vonk is bij cylinder 2 en 5. Ik heb dan 1 andere bougiekabel genomen en eentje omgewisseld en het blijft hetzelfde. Geen vonk bij stationair. Gas geven en vonken begint. Ik denk dat ik het op geef…

Heb je dit geprobeerd met steeds DEZELFDE bougie op elk van de kabels? Het beste is om ook steeds dezelfde kabel te gebruiken. Dus 1 lange kabel met 1 bougie afwisselend op elk van de contacten van de verdelerkap.
Dan sluit je in ieder geval bougies en kabels uit als het resultaat nog hetzelfde is.
Dat ze nieuw zijn zegt niet veel!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2010 02:35 PM
  [ # 375 ]
Blooper1963 schreef:

Ik denk dat ik daar ga op wachten. Maar intussen kan ik toch weer niet rijden!  idiot
Kan iemand mij in lekentaal eens uitleggen hoe een stroboscooplamp nu eigenlijk werkt??
Hoe gebruiken,en hoe en wat/waar af lezen,aub??? Ik ga mijn buick ontsteking zelf plaatsen om zeker te zijn dat dit correct staat.Bij een carb,moet de ontsteking op 29• vóór het “PMH” staan bij 2000 rpm.Dus zo moeilijk kan dat toch niet zijn,indien ik zou weten waar te kijken bij die getalletjes op het vliegwiel. Het probleem voor mij is dat ik nog niet voor 100% de ontsteking of de carburatie kan uitsluiten.
Dan ook, de “RED COIL” van Bosch bestaat niet meer in ‘t rood en is nu zilver van kleur. Hoe weet ik bij bestelling dat ik de juiste geleverd krijg??Heeft iemand een REF.nummer voor mij??

Als hij goed trekt kan de ontsteking niet echt verkeerd staan. Die zou ik voorlopig zo laten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
25 van de 32
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook