McDean schreef:citroenc2 schreef:je kan veel beter verder zoeken naar een goede type 1 in plaats van bakken met geld uitgeven aan opknappen
verder als er roest aan een auto zit ga er maar van uit dat het flink duurder wordt om dat netjes te krijgen
Ben ik het niet helemaal met je eens… kijk naar me GT die wordt beter en beter!!! en als je roest goed behandeld is dat goed te doen.
ZEker een 1.6 automaat is fantastishc!!! laten zo lekker cruisen met je semi klasieker en nog redelijk rap ook!!!
Wit is ook nog goed bij te werken
daan ik zeg niet dat het niet te behamdelen is ik zeg alleen dat het vaak veel duurder wordt dan je denkt en wil je roest echt goed aanpakken moet het toch helemaal kaal enz
en de desbetrefende bx kan dat flink in de papieren lopen dus daarom mijn advies koop een iets duurdere en zorg dat je dit geheel overslaat
Kom op zeg, ik heb een type 1 GT laten lassen en spuiten bijde kokerbalken bij een gespecialiseerd bedrijf, dat kostte me wel 180 euro!!!
Aan deze zit 1 slechte plek en gelijk wordt de hele auto afgekraakt.
Kosten als je het laat doen max 100 euro. Als ik het zelf doe, kaal slijpen, behandelen, polyester stuk inzetten, plamuren en spuiten, max 25 euro.
Een BX uit Frankrijk halen, een 1.4 met slechte bekleding! Kost 600 euro aanschaf, 150 euro kosten om hem hier te krijgen (ambulance bij Neefbak 40 euro, brandstof, eten onderweg etc.)
RDW inclusief BPM, 300 euro, APK nogeens 40 euro.
Alles bij elkaar al ruim 1000 euro, voor een 1.4 BIXNIX
Deze TRS gaat voor veeeeeeeeeeeeel minder.
Kosten;
-Laswerk 100 euro als je het laat doen
-2 veerbollen 70 euro (nieuwe)
-rammelstangetje (20 euro)
-aanjager massa, niks
-APK 40 euro
Cosmetisch? 4 andere strakke deuren, 125 euro (heb ik nog eventueel)
Nou, dan hebben we nog bakken geld over t.o.v. die Franse BX
Er zijn altijd weer mensen die menen dat hun mening de juiste is en afkraken alles wat er aangeboden wordt.
Sven komt gewoon kijken, en als het hem bevalt mag ie lekker wegrijden ermee. En uit ervaring weet ik dat dit een errug fijne BX is en wordt.
citroenc2 schreef:@ts is dit nix ziet er goed uit op de fotos en is helemaal niet zo ver weg in frankrijk
Gaan we weer
Beek3762 schreef:Aan deze zit 1 slechte plek en gelijk wordt de hele auto afgekraakt.
Ja, gebeurd hier wel vaker
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Heerlijk jongens daar gaan we weer.
He op een bx zit roest? Ow jee wat nu???
Weet je wat c2 heeft een idee. Je gaat gewoon naar frankrijk!! Ronduit briljant gewoon. Want uit het buitenland halen kost je inderdaad meer geld. Ik zal het idee even samenvatten;
“Kansloos idee (maar toch bedankt voor de bijdrage)”
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
PrutsyLJ schreef:citroenc2 schreef:@ts is dit nix ziet er goed uit op de fotos en is helemaal niet zo ver weg in frankrijk
Gaan we weerBeek3762 schreef:Aan deze zit 1 slechte plek en gelijk wordt de hele auto afgekraakt.
Ja, gebeurd hier wel vaker
alsof die van Ebay dan wel de allerbeste is die je kunt krijgen. Dat weet namelijk ook helemaal niemand.
Het is bij het kopen van een auto in het algemeen, en een bx type1 in het byzonder, een kwestie van goed kijken. En dan niet een foto, maar de echte auto.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
beek3762 schreef:
Aan deze zit 1 slechte plek en gelijk wordt de hele auto afgekraakt.
Kosten als je het laat doen max 100 euro. Als ik het zelf doe, kaal slijpen, behandelen, polyester stuk inzetten, plamuren en spuiten, max 25 euro.
ik zie het punt ook niet
mijn GT had ook een rotte plek op de dorpel even mooi kaal geschuurt aangestipt met hamerite zodat niet weer gaat roesten.. mooi dicht plamuren en opschuren. nog even aanstippen met zwart en klaar..
hoeveel heeft het me gekost?? niks alles stond nog in de schuur
En deze plek zit achter de deur dus normaal gezien niet in zicht. iets kleurverschil zou mij dan ook niet uitmaken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:En deze plek zit achter de deur dus normaal gezien niet in zicht. iets kleurverschil zou mij dan ook niet uitmaken
Gekker nog, het is een witte. Dan heb je best wel wat vrijheid om het ongezien bij te werken.
Een collega van me had een grote witte Jeep Cherokee met een paar rare rotte plekjes in de dakranden. Dat is echt totaal onzichtbaar bijgewerkt, terwijl het delen betrof die in het zicht liggen notabene. Datzelfde moet ook met dit niet al teveel in het zicht liggende plekje kunnen.
Desondanks moet je wel even goed speuren hoe ver de roest al gegaan is, bijv. in de richting van de bevestiging van de achterbrug. Wat niet wegneemt dat dit me voorkomt als een hele leuke BX.
Ich bin ein Breaker
Re: een type 1 BX- -adviesjes?
Mensen, erg bedankt voor zoveel reacties, voor mensen die zich afvragen wat ik nou precies met een type 1 wil, adviezen over een nieuwere of met een snellere motor.
Een snelle auto heb ik al; wil nu gewoon een sentimentauto en dat is een type 1 met plastic raampjes, groene lijn toerenteller en dat ronddraaiende snelheidsmetertje en nauurlijk de sattelietbediening en meer van dat soort schattigheden. Sentiment dus die niet hard hoeft te gaan, maar het moet wel betaalbaar blijven (onder mijn NX67LY BXnix viel na 18 maanden het subframe en bij de andere heb ik lekker LHM leidingen gehad). Een herhaling van dat soort zaken doet het sentiment geen goed.
Mijn vraag was dus: tips over deze specifieke BX, en of mensen plaatwerkers en spuiters weten in de regio Groningen aangezien mijn sentiment enigszisn betaalbaar moet blijven!
Een aantal tips heb ik ook al gehad, en ik zal zeker niet mijn oren laten hangen naar doemdenkers
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png