2 van de 2
 < Vorige 1 2

Inrichting Nieuwe Server Citroen-Forum
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 juni 2007 01:41 AM
  [ # 16 ]

Hehe wie weet.

Ik zit hier inmiddels weer tussen de servers, in de heerlijke airco stromen en de ozon lucht. Inmiddels heb ik de nieuwe bak weer aan de gang en het lag niet eens aan thijs z’n nieuwe kernel, slechts aan wat wijzigingen in netwerk opties tussen versies.

Ik ben in dubio of ik dan toch nog een sub van hem krijg.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 juni 2007 01:46 AM
  [ # 17 ]

Nouja. het probleem is duidelijk.

Onze prachtige nieuwe machine heeft 2 netwerk poorten, beide 1 gbit, linux noemt deze eth0 en eth1. Tot mijn nogal grote verbazing, is welke eth0 is en welke eth1 is afhankelijk van de kernel versie…

Dus, met de installatie kernel (uit de 2.4.x serie), deed ie het prima. thijs deed een kernel update naar iets van 2.6.21 netwerk adressen wisselde om, en jaja, de bak werd uiteraard onbereikbaar na reboot, want er zat helemaal geen snoertje in de nieuwe eth0 poort.

Weer een nieuwe… deze had ik nog niet meegemaakt. Volgens mij zijn CX’en minder wispelturig…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 24 juni 2007 02:16 AM
  [ # 18 ]

heeft thijs wel eens een kernel geschreven voor een cx ?
nee…

i rest my case Smile

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2502

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 24 juni 2007 02:36 AM
  [ # 19 ]

Ben benieuwd als ie de lucht ingaat. Nu al overigens een dikke duim omhoog voor de werkzaamheden. Kan je niet een van de ethernetpoorten uitschakelen als die toch niet gebruikt wordt? Weet je zeker dat de overblijvende altijd eth0 is…

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 24 juni 2007 02:38 AM
  [ # 20 ]

ja dat zou kunnen, alleen verwacht ik geen wijzigingen binnen een kernel versie, en het staat wel op het proframma om die andere poort eens in te gaan zetten….

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 26 juni 2007 12:32 PM
  [ # 21 ]

Goed, den nieuwe machine doet het helemaal inclusief battery backup module voor de RAID controller en hij draait nu helemaal op debian etch…. alleen even een kwestie van de boel omklussen naar phpbb3… waar toch ook wel wat werk in zal zitten… maar, we hebben nu een snellere server met meer geheugen en een kickass storage array klaar staan, dus citfo kan voorlopig wel even verder, en met een beetje extra geheugen en wat dual core CPU’s zijn we zo ver we kunnen voorzien voorlopig vrij goed uitgerust.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook