Heeft iemand nog pliptips voor me?
Mijn plip van de Chic doet het het ene moment perfect, maar het andere moment nix…
Heb al nieuwe bats ingedaan en wat wd40 in laten vallen, maar is nog ni zo goed.
Zonder plip toch wat minder chic natuurlijk
Is het eventueel beetje makkelijk te vervangen zoals bij de xantia?
Vind het niet zo handig dat ontvanger zonder console in hemel is bevestigd, hoe kom je er dan bij?
Nog tips om hemel te reinigen btw?
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
plipshit BX ligt in de middenconsole achter de HR regelaar, en voor het achterste bakje.
standaard plip kopen, en over de actuator inbouwen, einde plipellende…
reinigen plafond, met spuitbus tapijtreiniger.
zo niet dan remmenreiniger.
heel het dak reinigen met een tapijtreinigingsmachien.
je weet wel zo’n apparaat wat zeepwater spuit en meteen weer opzuigt.
mvgr wupke
Vind het niet zo handig dat ontvanger zonder console in hemel is bevestigd, hoe kom je er dan bij?
De plip-ontvanger zit toch gewoon achter een plastic paneeltje dat je er zo uitklikt? Da’s nou echt 2 seconden werk…
Probeer de batterijcontactjes van de afstandbediening eens een beetje schoon te krabben, misschien helpt dat al.
Oh en je moet natuurlijk goed richten op het bolletje in het dak, anders werkt ‘t niet…
plipshit BX ligt in de middenconsole achter de HR regelaar, en voor het achterste bakje
Da’s alleen het kastje dat alle motortjes aanstuurt, volgens mij gaan die eigenlijk nooit stuk. En als ze stuk gaan heb je er op de sloop zo een gescoord en vervangen
Ik heb ook zo’n wel-niet-plip, maar als ik ‘m eruit trek en weer terugsteek dan doet ie het weer een tijdje goed. Ik heb nog niet de moeite genomen om de contacten even goed na te kijken, maar ik denk dat hier net als bij jou het probleem zit.
Harm schreef:Vind het niet zo handig dat ontvanger zonder console in hemel is bevestigd, hoe kom je er dan bij?
De plip-ontvanger zit toch gewoon achter een plastic paneeltje dat je er zo uitklikt? Da’s nou echt 2 seconden werk…
Probeer de batterijcontactjes van de afstandbediening eens een beetje schoon te krabben, misschien helpt dat al.
Oh en je moet natuurlijk goed richten op het bolletje in het dak, anders werkt ‘t niet…
Nou Hans heeft eigenlijk een heel andere hemel erin zitten, hij heeft een open dakje dat achteraf ingebouwd is. En de hemel bestaat uit 1 geheel, de plip zit er dus ook in geintergreert. Als hij bij de ontvanger wil komen zal de hemel eruit moeten.
Maar hans kom anders een keertje langs kijken we er samen even naar ik ben de hele week nog vrij dus
kijk is met de camera van je mobiele telefoon of het IR ledje wel altijd zend, dit is bij mij het geval.
ik ga hem nu direct maar is opnieuw solderen. kijken of het wat helpt
alles reiniger om de hemel te reinigen…
Heb mijn plip uit elkaar gehald en de contactpuntjes wat verbogen en et mesje wat ruwer gemaakt en hij doet het weer!
Ook weer geplipt
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
www.citrofiel.tk schreef:Heb mijn plip uit elkaar gehald en de contactpuntjes wat verbogen en et mesje wat ruwer gemaakt en hij doet het weer!
Ook weer geplipt
![]()
Mzl. Hans
Ik wil je geen depressie aanpraten hoor…..maar na een X aantal dagen doet hij het weer niet.
Ik heb die originele BX AB’s wat vervloekt.
Gelukkig kreeg ik bij aanschaf van deze BX het bekende nieuwere type AB erbij…..klein zwart kastje wat Oldenhage verkoopt.
Doet het zelfs (zonder overdrijving) op 50 meter afstand nog.
Liep van de week bij mijn auto weg en drukte met mijn arm blijkbaar tegen de sleutelbos aan in mijn broekzak.....hoor ik opeens achter me : KLIK !!
Gelukkig kreeg ik bij aanschaf van deze BX het bekende nieuwere type AB erbij…..klein zwart kastje wat Oldenhage verkoopt.
Doet het zelfs (zonder overdrijving) op 50 meter afstand nog.
Liep van de week bij mijn auto weg en drukte met mijn arm blijkbaar tegen de sleutelbos aan in mijn broekzak…..hoor ik opeens achter me : KLIK !!
Da’s nou de lol van radiografische setjes… hoef je niet te richting op de auto.
Nou lachuh, sta je binnen, doet hij het ook nog…
Ik heb sleutel meestal in broekzak en dan heeft de Plip misschien ook wel onder te lijden…
Nu dot hij het nog steeds…
Maar idd gare dingen die ab’s, die van de Xantia was iets minder gevoelig.
Mzl. Hans
Mijn “plip” werkt anders gewoon goed, alleen niet van een flinke afstand..maarja dat zal wel ouderdom zijn
Greetz
Marc
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
het kan inderdaad best goed werken hoor, zo’n IR afstandsbediening.
Met de camera van je mobiele telefoon zie je prima of ‘ie werkt of niet, die neemt IR wel waar…
ik heb alle contacten opnieuw gesoldeerd, en hij werkt bijna altijd in 1 keer.
Die van mij doet het nu redelijk goed, maar valt weleens uit elkaar en dan is het even rommelen met die batterijcontactpuntjes en gaat het wel weer.
Mzl. Hans