Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ben van de week wezen kijken naar een AK, echter kon ik nergens een chassisnummer vinden. Niet op de voorpoot en ook niet in de bodemplaat aan de passagierskant.
Nu staat er op het typeplaatje in de motorruimte wel een chassisnummer, althans…Mijn vraag is dan ook, is dit HET chassisnummer waar de RDW ook gelukkig van wordt?
Nee hier wordt de rdw niet gelukkig van.
Er moet in een ingeslagen nummer zijn.
Weet ik het van een AK niet zeker, maar het zal wet het zelfde zijn als bij de 2cv. Dan staat het in de rechter vloerplaten, onder je voeten.
Dat het er niet meer is kan makkelijk, is de eerste plek die roest bij een 2cv.
Maar is het nederlandse? Of een franse? Bij een NL staat het op de papieren waar het nummer zich bevind. Bij een fr auto niet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Patrick!
Dit is een belgische AK400 en het chassisnummer staat voor de rechter voorstoel in de bodemplaat (van het chassis)
Ik denk dat het er een is van begin 70er jaren een van de eerst AK400’s een 70-72er.
Heb je meer foto’s?
Ik ga straks toevallig ook kijken naar een Ak400! Maar dan een zeldzame met laag dak.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Helaas kan ik bij de voorstoel in de bodemplaat niets vinden… Gezien het ontzettend gave chassis verwacht ik niet dat hij ooit vervangen is. Maar ja, ik durf het natuurlijk ook niet uit te sluiten.
Ik heb nog meer foto’s, alleen dan schrik je je rot. Dit beestje is aardig mishandeld. Ze stond onder een stuk zeil bij mij in het dorp, ik werd nieuwsgierig toen ik een korte koplampsteun herkende. Helaas was het een dikke teleurstelling. (ik had mij eigenlijk verheugd op een leuke vonst, in gedachten was ik al plaats aan het maken in de loods!)
Ik heb deze vraag dus niet voor mijzelf geplaatst, maar voor de verkoper zodat hij hem wellicht wat gemakkelijker kan verkopen.
Pics!
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
potjandorie!!! een zeer zeldzaam dyane stuur niet in een dyane!!!! Zo te zien ook nog zonder barst!! super zeldzaam!
Het chassis nummer kan voor de achterbank staan. Nu zit er geen achterbank in een ak400 pickup. Op die plek zou wel chassis nummer verstopt kunnen zijn.
Zoek ze
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
in bepaalde eenden zit toch zo’n dyane stuur origineel in?
Typisch Belgisch, zo’n schutbordplaatje, mooi mooi
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
CitroenAZU schreef:Patrick!
Dit is een belgische AK400 en het chassisnummer staat voor de rechter voorstoel in de bodemplaat (van het chassis)
Ik denk dat het er een is van begin 70er jaren een van de eerst AK400’s een 70-72er.
Heb je meer foto’s?
Ik ga straks toevallig ook kijken naar een Ak400! Maar dan een zeldzame met laag dak.
zeuren om een foto is bij jou niet nodig geloof ik he?
- 2CV 6 Special
martijntje schreef:in bepaalde eenden zit toch zo’n dyane stuur origineel in?
Klopt, ik heb er ook één gehad om ooit eens op te knappen. Vorige jaar verkocht aan een collega, maar daar zat ook zo’n stuur in. Alleen het kapje is anders dan van een Dyane. Het was een 2cv met kenteken ??-??-MH, kleine achterlichtjes.
Jeroen
waarom denk je dat een 16 klmbord op zit?
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
toniclight schreef:martijntje schreef:in bepaalde eenden zit toch zo’n dyane stuur origineel in?
Klopt, ik heb er ook één gehad om ooit eens op te knappen. Vorige jaar verkocht aan een collega, maar daar zat ook zo’n stuur in. Alleen het kapje is anders dan van een Dyane. Het was een 2cv met kenteken ??-??-MH, kleine achterlichtjes.
Jeroen
Dat zijn AZ’s uit Vorst van eind jaren 60, enkel voor de Nederlandse en Duitse markt met zo’n stuur.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
wel jammer dat deze ak er zo slecht aan toe is -en dat de bak ontbreekt- ik weet dat de prijs laag is, en in principe is er nog wel wat van te maken, enkel moet je op zoek naar een nieuwe bak.. of je moet er een pickup van laten zijn. Maar dat vind ik toch niet zo mooi
- 2CV 6 Special
André schreef:Ik heb ook zo’n stuur in mijn 18PK, maar wel met barst.
Overigens is dat wel franse productie voorzover ik weet.
Is het niet zo dat alle 2cv’s, netzo als allen Ami6-sen, die rond deze tijd in Nederland verkocht zijn per definitie in België gemaakt zijn?
Makkelijk vast te stellen adhv het chassisnummer.
Jeroen
Natuurlijk komt jouw AZ uit Vorst André! Rechthoekige pinkers, Hella-standlichtjes op de c-stijl en dat stuur ga je nooit maar dan ook nooit op een Franse AZ terugvinden. Dat je dat nooit is opgevallen op een Franse meeting of met importbakken
Op welk plaatje staat er dan Citroën France?
De blauwe versie van dit aangepaste Dyane stuur heeft alleen maar op de AK en de 250 (Azu-B) gezeten. Mijn Azu uit 1972 (laaaang geleden gesloopt) had dit stuur ook in combinatie met het kleine blauwe dashboard…
Zeldzame combinatie die je niet vaak meer tegenkomt.