Hallo ik heb een C5 break met een 2.0 Hpi benzine motor.
en daarbij valt me de laatse tijd erg op dat de motor een diesel geluid maakt.
Nou weet ik dat er spul op de markt is wat je bij de olie moet toevoegen.Wie weet wat ik bedoel.
En er is ook zo iets voor een complete inwendige motor reiniging
alvast bedankt.
ik denk dat je slik50 bedoelt
maar als jou c5 als een diesel klinkt ben ik bang dat er veel meer aan de hand is dan vervuiling
Ik denk dat het mee valt want als de motor druk opbouwd neemt het geluid af
spintwin schreef:Ik denk dat het mee valt want als de motor druk opbouwd neemt het geluid af
ok
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Hpi maakt diesel geluid
spintwin schreef:Hallo ik heb een C5 break met een 2.0 Hpi benzine motor.
en daarbij valt me de laatse tijd erg op dat de motor een diesel geluid maakt.
Zouden gewoon de hydraulische klepstoters kunnen zijn, als de Hpi die enminste heeft. De motor is nogal een buitenbeentje.
Zit er de goede motorolie in? Dun ! Hoe dun durf ik niet te zeggen voor een HPi.
Ik ken het geluid trouwens ook van de V6, tis weg na een minuutje of twee na het starten.
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
5 w 0 of soiets moet erin meen ik, erg dun waterig oliespul dat wel.
bel ff de dealer, die zou het zeker moeten weten.
nog leuker, laat de dealer even de olie wisselen,, loopt ie in de soep is hij verantwoordelijk.
mvgr wupke
daar denkt de dealer anders over
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
kreazyV8wuppo schreef:5 w 0 of soiets moet erin meen ik, erg dun waterig oliespul dat wel.
Dun is:
0w30
5w30
5w40
Het luistert nogal nauw.
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Maar weet iemand een middel wat je bij de olie in moet gooien wat het inwendige gedeelte reinigt?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
spintwin schreef:Maar weet iemand een middel wat je bij de olie in moet gooien wat het inwendige gedeelte reinigt?
zou ik niet doen hoor!! kan je meer schade mee verrichten dan goed doen!
je heb ook olie dat special voor motoren er is die bijv meer dan 100000km hebben gereden dat kan je ook proberen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
koud klimaat 0W/40 full synth.
gemiddeld klimaat 5W/40 full synth.
volgens autodata
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
kreazyV8wuppo schreef:nog leuker, laat de dealer even de olie wisselen,, loopt ie in de soep is hij verantwoordelijk.
mvgr wupke
Goeie instelling, kreazyV8wuppo.
Maar goed, de HPi heeft op de inlaatnokkenas een faseversteller zitten die wel eens defect wil raken. Gevolg: Een auto die ratelt alsof er ‘n bak knikkers onderin de motor ligt.
Je hoeft echt niet te gaan klooien met verschillende middeltjes, of met een dunnere olie.
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:kreazyV8wuppo schreef:nog leuker, laat de dealer even de olie wisselen,, loopt ie in de soep is hij verantwoordelijk.
mvgr wupke
Goeie instelling, kreazyV8wuppo.
Maar goed, de HPi heeft op de inlaatnokkenas een faseversteller zitten die wel eens defect wil raken. Gevolg: Een auto die ratelt alsof er ‘n bak knikkers onderin de motor ligt.
Je hoeft echt niet te gaan klooien met verschillende middeltjes, of met een dunnere olie.
Gr Martijn
Is dit makkelijk te constateren door dealer. en als ik de motor warm laten lopen neemt het geluid drastisch af.
Ik neem aan dat je weet dat je alleen RON 98 in je HPi mag gooien? 95 is funest voor deze motoren en veroorzaken veel schade, zelf als je maar 1x keer 95 hebt getankt…
Een verstopt inlaattraject komt bij deze motoren regelmatig voor, dan zit er een dikke laag aangekoekte troep in je spruitstuk ed. Dan ben je wel ff bezig om dat weer schoon te krijgen .
Dat dit gevoelige motoren waren wist maar ik tank toch meestal euro 95 en nog geen problemen ondervonden ja het diesel geluid, zou dit met mekaar te maken hebben? En wie kent het middel Forté Motor Flush dit lijkt me opzich ook nog wel het proberen waardt.