Garte gris ?: staat daar geen naam op dan ?
gr
groetjes Marc (alweer een-1t)
Op de Catre Grise staat onder andere het volgende:
Kenteken
Datum eerste toelating
Eigenaar
Merk en type
Chassisnummer (no. dans la série)
Datum en kenteken bij vorige afgifte (vorige eigenaar)
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Ga gewoon de RDW even bellen, kijken of ik er achter kom waar hij oorspronkelijk vandaan komt .
haha
ps. de centrifigaal werk perfect !!!!
groetjes Marc (alweer een-1t)
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Deze stond vroeger op de Lekdijk bij Krimpen.
Hoe vroeger was dat, want daar heb ik hem dus opgehaalt !!
Het is hem gewoon , zit hier nog een frans kenteken op ?
groetjes Marc (alweer een-1t)
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Nou, een maand of 3 4 geleden voor het laatst gezien daar….
Ja dat kan dan wel kloppen.
Verklaard nod niet waarom hij daar stond met een Frans kenteken,ik heb hem op die zelfde plek op gehaald met een nl kenteken, terwijl op een andere plek (Renswoude) een 3/4 jaar eerder heeft ie ook al een nl kenteken.??????
ahah het word steeds spannender.
vandaag even RDW bellen.
groetjes Marc (alweer een-1t)
rdw
RDW gebeld , maar die geven dus helemaal geen gegevens door.
Gevraagd naar het telefoon nummer van de Franse RDW, die kreeg ik wel.
Een aardige collega van mij die vloeiend Frans spreekt heeft er naar toe gebeld, maar die mogen volgens de wet al helemaal niets vertellen.
Nou, kort maar krachtig.. ha
groetjes Marc (alweer een-1t)
Hallo,
Als ik ook nog wat mag roepen over je auto…
Volgens mijn kennis is het dashboard van jouw auto tot september 1962 gemaakt, is de 18 pk motor pas in februari 1963 gekomen (ipv de tijdelijke 13 pk motor)en de paperclip bumpers zijn afkomstig van het type AZM dat in Maart 1963 op de markt komt.
Ik denk dus dat jouw eend gemaakt is ergens tussen october 1960 en october 1962 en dat er later o.a. een ander motor, voorbumper en richtingaanwijzer kapjes (oranje kwam pas in 1968!) zijn gemonteerd.
Maar dat is uiteraard ook niet zo gek gezien de leeftijd van de eend.
Vaak werden er door de diverse eigenaren allerlei dingen vervangen/ veranderd in de loop van de jaren. De combinatie van de 18 pk motor met de “oude” vrsnellingsbak is trouwens een erg fijne, heb je tenminste wat trekkracht…
De originele kleur is hoogstwaarschijnlijk vert embrun.
Succes met de speurtocht en veel plezier met de eend!
eng bo
bedankt Bo,
ik deel deze mening.
groetjes Marc (alweer een-1t)
Herkomst
Hij is waarschijnlijk gekocht op het feest van de “50ste verjaardag citroen"in Parijs in 1998 (daar was een beurs bij)en ingevoerd naar Groningen.
Verkocht aan iemand in Amersfoort en weer verkocht aan de buurman die handeld in eenden. Daar is hij weer gekocht door iemand uit Krimpen(eerst op z`n broer z`n naam, later op zijn eigen naam), die hem eigenlijk meteen weer te koop heeft gezet.(Waarom hij in Krimpen heeft gestaan met Franse kenteken platen is nog een raadsel, nog geen antwoord op gehad.). Hier heb ik hem toen gekocht en mee genomen naar Gelderland.
Deze 2cv heeft dus alle hoeken van nederland wel gezien in een periode van 9 jaar.
Nu ben ik hem aan het restaureren en kom de gekste dingen tegen.
dit verhaaltje klopt wel aardig:
Hallo,
Als ik ook nog wat mag roepen over je auto…
Volgens mijn kennis is het dashboard van jouw auto tot september 1962 gemaakt, is de 18 pk motor pas in februari 1963 gekomen (ipv de tijdelijke 13 pk motor)en de paperclip bumpers zijn afkomstig van het type AZM dat in Maart 1963 op de markt komt.
Ik denk dus dat jouw eend gemaakt is ergens tussen october 1960 en october 1962 en dat er later o.a. een ander motor, voorbumper en richtingaanwijzer kapjes (oranje kwam pas in 1968!) zijn gemonteerd.
Maar dat is uiteraard ook niet zo gek gezien de leeftijd van de eend.
Vaak werden er door de diverse eigenaren allerlei dingen vervangen/ veranderd in de loop van de jaren. De combinatie van de 18 pk motor met de “oude” vrsnellingsbak is trouwens een erg fijne, heb je tenminste wat trekkracht…
De originele kleur is hoogstwaarschijnlijk vert embrun.
Succes met de speurtocht en veel plezier met de eend!
eng bo
Nu nog even onderzoeken waarom ik stofhoezen aan de voorwielzijde heb zitten ipv kale kruiskoppelingen !!!
zo gaan we verder…...
gr Marc
groetjes Marc (alweer een-1t)
Dan ga ik de andere kant ook maar even onderzoeken.
bedankt voor de tip.
groetjes Marc (alweer een-1t)
En zo heeft ie er waarschijnlijk ooit uitgezien:
Tja, dat lijkt mij ook.
Zo zal hij er ooit weer uit zien op de kleur na dan !
groetjes Marc (alweer een-1t)
Wat voor kleur dan?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93