Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
M’n auto is uitgevoerd met climate control. Deze werkt het meerendeel van de tijd goed, ik hoef dan ook niet aan de schuif te komen. Vanmorgen was het iets kouder buiten dan de ingestelde temperartuur in de auto. Het werd me al gauw te warm. Schuif iets teruggezet, maar de kachel bleef blazen. Dan maar een raampje open…....
Na een halve minuut was ik het zat en zette de schuif geheel naar links (koud). Binnen 2 seconden werd het koud, raampje weer dicht. Temperatuur weer op een redelijke waarde ingesteld en dit werkte verder prima.
Laatst ook meegemaakt dat de airco me hoger stond dan me lief was. Schuif naar de warme kant geschoven, maar ook na een halve minuut geen reactie. Die keren dat ik de schuif verstelde en op die stand liet staan, duurde het meestal een minuut voordat er iets van een temperatuurswijziging merkbaar was, waarbij een van de ventilatieopeningen direct op mijn hand gericht is.
Tevens als ik de temperatuur geheel naar links zet, gaat ook de airco aan en wordt het dus koud. Dit terwijl de schakelaar voor airco op het dashboard niet bediend is, als ik deze bedien gaat er netjes een lampje branden, maar verder merk ik totaal geen functie van deze knop.
Het lijkt wel of die hamster achter het dashboard die mijn temperatuurvraag naar de computer moet brengen ergens tussen schutbord en computer de weg kwijt raakt ?????
Wat is hier aan de hand en hoe kan ik het verhelpen ?
Voor alle duidelijkheid, de uiterste temperatuurstanden werken prima.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.