4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s 2e GSAx3 vraag: pag.8
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 26 juni 2007 09:37 PM
  [ # 46 ]

Dat gat tussen 1 en 2 had de GSA van mijn ouders ook. Bleek uiteindelijk de spoeiers van de eerste trap en de tweede “af fabriek” te zijn omgewisseld…

Tip?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 juni 2007 09:38 PM
  [ # 47 ]
citro-power schreef:
kreazyV8wuppo schreef:


de 1300 is een 646 ECO blok, dus puin…


mvgr van wupke.. Wink

Er zijn eco blokken op LPG die 4 ton hebben gelopen , het is dus niet allemaal baggeren puin.

er zijn ook enorm veel blokken op de sloop beland vanwege kapotte nokkenassen, en ingesleten tuimelaarassen, en zelfs gebroken tuimelaars.

de 1015/1130/1220 zijn wat dat betreft stukken beter, de G13 /635 is imo de beste 1300 cc motor.
de eco 646 blokken was altijd veel rateltik gedoe…en liepen nooit zo mooi als de G12 bv.

en de enkele 4 of 5 ton op een boxer,, tja,, uitzonderingen op de regel .

ik heb zelf een G13 /635 in mn GSA X1 gehad,,, over de 4 ton op gas.
,en toen was de carros op…

mvgr wupke:Ex GS/A specialist….. Twisted Evil

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 juni 2007 09:55 PM
  [ # 48 ]
kreazyV8wuppo schreef:

de eco 646 blokken was altijd veel rateltik gedoe…en liepen nooit zo mooi als de G12 bv.


mvgr wupke:Ex GS/A specialist….. Twisted Evil

De 1015 , 1130 en 1220 loopt inderdaad veel mooier dan een 1300.
Die is veel nerveuzer.
Ik denk dat het ook te maken heeft met onderhoud ( regelmatig kleppen stellen enz.) en goede olie.

En er zijn altijd uitzonderingen , dat klopt.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 juni 2007 10:09 PM
  [ # 49 ]
citro-power schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

de eco 646 blokken was altijd veel rateltik gedoe…en liepen nooit zo mooi als de G12 bv.


mvgr wupke:Ex GS/A specialist….. Twisted Evil

De 1015 , 1130 en 1220 loopt inderdaad veel mooier dan een 1300.
Die is veel nerveuzer.
Ik denk dat het ook te maken heeft met onderhoud ( regelmatig kleppen stellen enz.) en goede olie.

En er zijn altijd uitzonderingen , dat klopt.


het heeft te maken met de Eco ellende.
de kwaliteit van de nokkenassen en tuimelaarassen.

de nokCAM hoek was veel hoekiger, waardoor er meer belasting op de tuimelaars kwam, en die vraten dan de tuimelaaras in.
vervolgens had de nokkenas veel moeite om die tuimelaars nog gelicht te krijgen, en liepen de lagers eruit.

waar het ECO(milieu) al niet goed voor is…..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 juni 2007 10:12 PM
  [ # 50 ]
patje74 schreef:

Leuk speelgoed Lars! Op de een of andere manier kan ik de kleur wel waarderen eigenlijk. Kom op, gewoon opknappen en in stand houden met die bak!

Het is gek, maar dat vind ik ook. Om de een of andere reden vind ik knalrood (Rouge Géranium) voor geen meter staan op een GS, maar juist wél op een GSA.

kreazyV8wuppo schreef:

en de enkele 4 of 5 ton op een boxer,, tja,, uitzonderingen op de regel.

Het zijn zeker uitzonderingen, maar zo kwam ik 2 jaar geleden in Friesland nog een GSA Spécial tegen met deze kilometerstand.   Cool

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 juni 2007 12:16 AM
  [ # 51 ]

Ik heb zojuist weer 150km gereden, ge-wel-dig!

Zelfs moeders vond het fijn rijden…

Sommige bestuurders kijken je wel aan alsof je gek bent hoor.. (ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Onee ik was een schemerlamp.)
Maar toch, als je vlink het gas in trapt kijken ze je helemaal vreemd na Laughing
Je kan prima meekomen met het ‘verkeer’.

Als je 100kmh rijdt, hoor je de motor trouwens bijna niet… Je hoort dan meer windgeruis, en op de achtergrond is er dan een brom aanwezig, heerlijk Very Happy

Oja en over de kleur: in het echt is hij een soort van vaalrood/oranje. (glimt absoluut nergens) ik vind het wel wat hebben zo, lekker ouderwetsch.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 27 juni 2007 12:47 AM
  [ # 52 ]

Lars, grote bofkont dat je d’r bent. Je zit ons wel helemaal lekker te maken!!
Tof om die filmpjes te zien, zo is het forum toch een pracht manier om de vreugde te delen.

Dank.
Enne, veel plezier nog met de GSA.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 juni 2007 03:44 PM
  [ # 53 ]
kreazyV8wuppo schreef:

schakelprobleem.

even het boutje op de schakelstift onder het reserve wiel aandraaien.

Inderdaad, dit boutje zat gewoon helemaal los, en nadat ik het (bijna) vast gedraaid had, schakelde hij weer zoals ik gewend ben van een gsa. (nog steeds iets ruim, maar niet overdreven of lastig.

Ik heb de klepspeling ook even gesteld, hier en daar moesten de kleppen wat strakker gezet worden, maar nergens overdreven. Ik heb wel de indruk dat de motor veel rustiger loopt nou.
Zometeen maar even proberen met een lange proefrit.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 27 juni 2007 08:56 PM
  [ # 54 ]

Goed werk, Lars!

Ik heb het idee dat je elke dag een lange proefrit rijdt.  Laughing

Zou ik ook doen hoor. Dan heb je elke dag weer een legitieme reden om met de GSA te snorren.  Cool

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 juni 2007 12:02 AM
  [ # 55 ]
XBXG schreef:

Goed werk, Lars!

Ik heb het idee dat je elke dag een lange proefrit rijdt.  Laughing

jup Very Happy Net weer 100km gereden. Na het stellen van de kleppen loopt de auto wat soepeler, en klint wat minder rauw. Ik heb zelfs het idee dat hij wat zuiniger is, of ik wen eindelijk een beetje aan het gebruik van de carb.

Nou hier nog wat foto’s van het ritje van vandaag:

Ik kwam een leuke c6 tegen bij de dealert:
 

 

gewoon wat kiekjes:
 

 

 

Ik heb ook wat filmpjes gemaakt, deze worden nu geupload.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 juni 2007 02:00 AM
  [ # 56 ]

Hier alvast een filmpje, de ander wil niet uploaden.

Vanaf mijn huis:
 

Andere filmpje heeft geen muziek Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 28 juni 2007 02:18 AM
  [ # 57 ]

Heerlijk! Ik heb 7 minuten en 42 seconden meegereden in je GSA.  Very Happy

Leuke muziek trouwens, Twenty 4 Seven met Nance… brings back memories.  Wink

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 juni 2007 02:43 AM
  [ # 58 ]
XBXG schreef:

Leuke muziek trouwens, Twenty 4 Seven met Nance… brings back memories.  Wink

Ja ik had weer eens een foute cd gemaakt Laughing

Jammer dat het 2e filmpje niet online wil, daar hoorde je alleen motorgeluid Very Happy

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 28 juni 2007 02:54 AM
  [ # 59 ]

Geinig bakje zo te zien. Niet te gecompliceerd, geen schoonheidsprijs maar toch leuker dan de C6 Razz

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 juni 2007 03:23 AM
  [ # 60 ]

Weet iemand trouwens nog een GSA op de sloop te staan, met een redelijk intacte linkervoordeur? (en eigelijk ook linkerspatbordvoor)
Kleur maakt me niet zo veel uit, maar de deur tocht nogal, en rammelt, omdat de hele bodem eigelijk weg is Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook