Dat gat tussen 1 en 2 had de GSA van mijn ouders ook. Bleek uiteindelijk de spoeiers van de eerste trap en de tweede “af fabriek” te zijn omgewisseld…
Tip?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
citro-power schreef:kreazyV8wuppo schreef:
de 1300 is een 646 ECO blok, dus puin…
mvgr van wupke..Er zijn eco blokken op LPG die 4 ton hebben gelopen , het is dus niet allemaal baggeren puin.
er zijn ook enorm veel blokken op de sloop beland vanwege kapotte nokkenassen, en ingesleten tuimelaarassen, en zelfs gebroken tuimelaars.
de 1015/1130/1220 zijn wat dat betreft stukken beter, de G13 /635 is imo de beste 1300 cc motor.
de eco 646 blokken was altijd veel rateltik gedoe…en liepen nooit zo mooi als de G12 bv.
en de enkele 4 of 5 ton op een boxer,, tja,, uitzonderingen op de regel .
ik heb zelf een G13 /635 in mn GSA X1 gehad,,, over de 4 ton op gas.
,en toen was de carros op…
mvgr wupke:Ex GS/A specialist…..
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
kreazyV8wuppo schreef:
de eco 646 blokken was altijd veel rateltik gedoe…en liepen nooit zo mooi als de G12 bv.
mvgr wupke:Ex GS/A specialist…..
De 1015 , 1130 en 1220 loopt inderdaad veel mooier dan een 1300.
Die is veel nerveuzer.
Ik denk dat het ook te maken heeft met onderhoud ( regelmatig kleppen stellen enz.) en goede olie.
En er zijn altijd uitzonderingen , dat klopt.
citro-power schreef:kreazyV8wuppo schreef:
de eco 646 blokken was altijd veel rateltik gedoe…en liepen nooit zo mooi als de G12 bv.
mvgr wupke:Ex GS/A specialist…..De 1015 , 1130 en 1220 loopt inderdaad veel mooier dan een 1300.
Die is veel nerveuzer.
Ik denk dat het ook te maken heeft met onderhoud ( regelmatig kleppen stellen enz.) en goede olie.En er zijn altijd uitzonderingen , dat klopt.
het heeft te maken met de Eco ellende.
de kwaliteit van de nokkenassen en tuimelaarassen.
de nokCAM hoek was veel hoekiger, waardoor er meer belasting op de tuimelaars kwam, en die vraten dan de tuimelaaras in.
vervolgens had de nokkenas veel moeite om die tuimelaars nog gelicht te krijgen, en liepen de lagers eruit.
waar het ECO(milieu) al niet goed voor is…..
mvgr wupke
patje74 schreef:Leuk speelgoed Lars! Op de een of andere manier kan ik de kleur wel waarderen eigenlijk. Kom op, gewoon opknappen en in stand houden met die bak!
Het is gek, maar dat vind ik ook. Om de een of andere reden vind ik knalrood (Rouge Géranium) voor geen meter staan op een GS, maar juist wél op een GSA.
kreazyV8wuppo schreef:en de enkele 4 of 5 ton op een boxer,, tja,, uitzonderingen op de regel.
Het zijn zeker uitzonderingen, maar zo kwam ik 2 jaar geleden in Friesland nog een GSA Spécial tegen met deze kilometerstand.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb zojuist weer 150km gereden, ge-wel-dig!
Zelfs moeders vond het fijn rijden…
Sommige bestuurders kijken je wel aan alsof je gek bent hoor.. (ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Onee ik was een schemerlamp.)
Maar toch, als je vlink het gas in trapt kijken ze je helemaal vreemd na
Je kan prima meekomen met het ‘verkeer’.
Als je 100kmh rijdt, hoor je de motor trouwens bijna niet… Je hoort dan meer windgeruis, en op de achtergrond is er dan een brom aanwezig, heerlijk
Oja en over de kleur: in het echt is hij een soort van vaalrood/oranje. (glimt absoluut nergens) ik vind het wel wat hebben zo, lekker ouderwetsch.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Lars, grote bofkont dat je d’r bent. Je zit ons wel helemaal lekker te maken!!
Tof om die filmpjes te zien, zo is het forum toch een pracht manier om de vreugde te delen.
Dank.
Enne, veel plezier nog met de GSA.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
kreazyV8wuppo schreef:schakelprobleem.
even het boutje op de schakelstift onder het reserve wiel aandraaien.
Inderdaad, dit boutje zat gewoon helemaal los, en nadat ik het (bijna) vast gedraaid had, schakelde hij weer zoals ik gewend ben van een gsa. (nog steeds iets ruim, maar niet overdreven of lastig.
Ik heb de klepspeling ook even gesteld, hier en daar moesten de kleppen wat strakker gezet worden, maar nergens overdreven. Ik heb wel de indruk dat de motor veel rustiger loopt nou.
Zometeen maar even proberen met een lange proefrit.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Goed werk, Lars!
Ik heb het idee dat je elke dag een lange proefrit rijdt.
Zou ik ook doen hoor. Dan heb je elke dag weer een legitieme reden om met de GSA te snorren.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Goed werk, Lars!
Ik heb het idee dat je elke dag een lange proefrit rijdt.
jup Net weer 100km gereden. Na het stellen van de kleppen loopt de auto wat soepeler, en klint wat minder rauw. Ik heb zelfs het idee dat hij wat zuiniger is, of ik wen eindelijk een beetje aan het gebruik van de carb.
Nou hier nog wat foto’s van het ritje van vandaag:
Ik kwam een leuke c6 tegen bij de dealert:
Ik heb ook wat filmpjes gemaakt, deze worden nu geupload.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Heerlijk! Ik heb 7 minuten en 42 seconden meegereden in je GSA.
Leuke muziek trouwens, Twenty 4 Seven met Nance… brings back memories.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Leuke muziek trouwens, Twenty 4 Seven met Nance… brings back memories.
Ja ik had weer eens een foute cd gemaakt
Jammer dat het 2e filmpje niet online wil, daar hoorde je alleen motorgeluid
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Geinig bakje zo te zien. Niet te gecompliceerd, geen schoonheidsprijs maar toch leuker dan de C6
Weet iemand trouwens nog een GSA op de sloop te staan, met een redelijk intacte linkervoordeur? (en eigelijk ook linkerspatbordvoor)
Kleur maakt me niet zo veel uit, maar de deur tocht nogal, en rammelt, omdat de hele bodem eigelijk weg is
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993