http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=177646&postdays=0&postorder=asc&start=150
heb je die al gelezen?
mvgr wupke:ff een GSA bak en nog wat nieuwe onderdelen in een GS bak gewurmt…
Hahaha, ik heb je door: je verzint elke dag een reden om wéér een proefrit te ‘moeten’ rijden.
Groot gelijk heb je.
Wat is zo’n rode GSA toch mooi in een groen landschap zeg! Het is echt de kleurcombinatie die het ‘m doet. Als je een groene GSA had gehad, viel ie veel minder op in het mooie Drenthse landschap.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
GoofBlikscha schreef:Weet iemand trouwens nog een GSA op de sloop te staan, met een redelijk intacte linkervoordeur? (en eigelijk ook linkerspatbordvoor)
Kleur maakt me niet zo veel uit, maar de deur tocht nogal, en rammelt, omdat de hele bodem eigelijk weg is
Je hebt kans dat er in Oldeberkoop nog iets tussen zit, kijk hier voor de foto’s . Ik kan er zo geen deuren tussen vinden, maar ik meen dat Wouter het er wel over heeft gehad.
Verder staat er boij Gaos in Emmeloord nog een GSA, hoe de deuren zijn, durf ik niet te zeggen. Wel staat hij er al een tijdje, maar niet met zijn buikje in het gras, dus je hebt kans….
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
patje74 schreef:GoofBlikscha schreef:Weet iemand trouwens nog een GSA op de sloop te staan, met een redelijk intacte linkervoordeur? (en eigelijk ook linkerspatbordvoor)
Kleur maakt me niet zo veel uit, maar de deur tocht nogal, en rammelt, omdat de hele bodem eigelijk weg isJe hebt kans dat er in Oldeberkoop nog iets tussen zit, kijk hier voor de foto’s . Ik kan er zo geen deuren tussen vinden, maar ik meen dat Wouter het er wel over heeft gehad.
Verder staat er boij Gaos in Emmeloord nog een GSA, hoe de deuren zijn, durf ik niet te zeggen. Wel staat hij er al een tijdje, maar niet met zijn buikje in het gras, dus je hebt kans….
Heb je een link naar de sloperij of een adres? Want ik zie daar op de foto een visa staan, en de onderdelen die ik daarvan zoek lijken in goede staat te verkeren Dus als die visa`s nog aanwezig zijn wordt dat volgende week zaterdag even een rit je naar de sloperij
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Visa 1.4 TRS schreef:Heb je een link naar de sloperij of een adres?
Jazeker!
- Sloperij van Dam Oldeberkoperweg 56/A in Oudehorne / Oldeberkoop
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Dank u,
Komende week maar even langs ops:
patje74 schreef:
Je hebt kans dat er in Oldeberkoop nog iets tussen zit, kijk hier voor de foto’s . Ik kan er zo geen deuren tussen vinden, maar ik meen dat Wouter het er wel over heeft gehad.
Verder staat er boij Gaos in Emmeloord nog een GSA, hoe de deuren zijn, durf ik niet te zeggen. Wel staat hij er al een tijdje, maar niet met zijn buikje in het gras, dus je hebt kans….
Nou dan rijd ik volgende week even naar Oldeberkoop, is qua afstand nog wel te doen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
GoofBlikscha schreef:patje74 schreef:
Je hebt kans dat er in Oldeberkoop nog iets tussen zit, kijk hier voor de foto’s . Ik kan er zo geen deuren tussen vinden, maar ik meen dat Wouter het er wel over heeft gehad.
Verder staat er boij Gaos in Emmeloord nog een GSA, hoe de deuren zijn, durf ik niet te zeggen. Wel staat hij er al een tijdje, maar niet met zijn buikje in het gras, dus je hebt kans….Nou dan rijd ik volgende week even naar Oldeberkoop, is qua afstand nog wel te doen…
Misschien treffen we elkaar daar nog wel! Wat ik wel vreemd vindt dat al die kentekens van die auto nog op te vragen zijn bij de RDW, dus gewoon nog bestaan terwijl ze op de sloop staan
Er stonden bij Van der Dam nog 2 grijze GSA’s, die enkel in 1 geheel mochten worden verkocht. Dat was 2 jaar geleden. Afgelopen week stonden ze er allebei niet meer….
Die zilvergrijze GSA Spécial die bij GAOS in Emmeloord staat, is echt niks meer. Hij is redelijk compleet, maar ook volledig rot.
Deze foto’s heb ik ervan gemaakt:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Die zilvergrijze GSA Spécial die bij GAOS in Emmeloord staat, is echt niks meer. Hij is redelijk compleet, maar ook volledig rot.
En ik dacht dat die van mij rot was
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Uh Lars, is het niet eens tijd voor een proefrit?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ik heb nog een gave GS Pallas.
deze is vermoedelijk te koop.
uit 76 met 70 k op de klok.
met wat liefde is er wat van te maken, en tijd natuurlijk.
mvgr wupke:die desgewenst wel wil kijken of de eigenaar er afstand van wil doen.
XBXG schreef:Uh Lars, is het niet eens tijd voor een proefrit?
Daarstraks 70km gereden. Jammergenoeg begon de achterwielophanging verschrikkelijk te gieren, bij elke in en uitveer beweging kwam er een verschrikkelijk gekraak/gegil onder de auto vandan. Mensen wijzen, seinen ed…
Thuis direct poot rechts achter gedemonteerd.
Wat blijkt? de achterpoten moeten afgesteld worden dmv vulplaatjes tegen de stabi stang aan. Deze afstelling klopte niet, waardoor de asbuis zich in de draagarm aan het vreten was aan de achterkant:
Dit hoort er nl zo uit te zien (foto van nieuwe draagarm):
(in de eerste foto glimt het, in de 2e foto niet)
Nadat we het aantal vulplaatjes veranderd hadden de boel weer gemonteerd (keurig met nieuw vet ed) alles weer in elkaar gezet, en hij piept (voorlopig) niet meer. Gelukkig is dit geen ingrijpende operatie, dus als hij toch weer begint te piepen, demonteren we gewoon alles nog een keer
Oja, het is toch handig dat we ooit een doosje met speciaal gereedschap gekocht hebben voor de GSA, want om de as te verwijderen bestaat er een vreselijk handig tooltje:
(een soort van ingewikkelde klem en trek constructie, je trekt de draagarm zo van de stabi stang af)
Dus alles werkt weer. Wel ben ik geschrokken van de verschrikkelijke hoeveelheid roest (ook op het achtersubframe)...
Oja en ik heb het idee dat er een spanrol piept (heel even als de motor koud is) ik dacht dat het de dynamo was, maar het komt duidelijk lager weg.. Morgen maar even controleren.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993