Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
He verdorie, dat is toch wel erg jammer zeg! Een korte tijd van zeer intens genot wordt in een keer de nek om gedraaid….
Succes met je plannen, dat gaat je vast lukken.
Jeetje Lars, dat is balen.
Ik zat tijdens het lezen van je probleem meteen te denken aan het “van 2 één” maken. Je hebt niet voor niets nog een rode GSA staan…
In dit geval zeg ik: beter 1 als nieuw dan 2 rotte GSA’s.
Succes met de klussen die je gaat uitvoeren, aan welke GSA dan ook.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
patje74 schreef:He verdorie, dat is toch wel erg jammer zeg! Een korte tijd van zeer intens genot wordt in een keer de nek om gedraaid….
Succes met je plannen, dat gaat je vast lukken.
Gelukkig is ‘het’ GSA gevoel weer helemaal terug, en weet ik weer waar ik het allemaal voor doe!
Ik bedenk me nou ineens dat ik geen auto meer heb
Dus misschien dat ik toch alleen de aandrijfas morgen vervang, en dan de laatste weken APK uitrol, en dan met het overbouwen ga beginnen…
Dat overbouwen gaat wel even duren, vanaf 27 aug. ben ik maar 5 dagen per maand thuis Maargoed, zelfs mijn vader vond het een goed idee, omdat zijn gsa zonder hulp van andere GSA’s toch niet meer te redden viel…
Mijn andere (groene) GSA X3 blijft mooi droog in de stalling staan, en daar gaan we over een jaar of wat wel eens mee bezig, ik weet nou dat het het helemaal waard is
@ citro-power
Het achtersubframe is niet al te lang geleden gelast, en heeft allemaal nieuwe leidingen ed, ziet er nog goed uit (na een laagje tectyl) dus die kan zo omgewisseld worden met het subframe van de LV-93-JJ (mijn vaders gsa) want het subframe wat daar onder zit is nogal krokant…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt de aandrijfas wel vervangen maar de bak is toch ook kapot ?
Zo er zit een nieuwe aandrijfas in (ik blijf het een kloteklus vinden)
Nou hopen dat de bak het nog even volhoudt…. De auto rijdt nog wel, maar maakt wat ongewenste geluiden…
Ik heb gewoon even een auto nodig, dus ik kijk wel hoelang hij het nog volhoud. Vooralsnog rijdt hij weer
Ik heb de LV-93-JJ ook weer eens van dichtbij bekeken, lijkt toch echt een goede basis te zijn… De motor sloeg ook zo maar weer aan (loopt echter bagger, en tikt) dus ik krijg wel zin in een projectje
Maar vandaag ben ik weer met de 2cv begonnen, die moet eerst af. (moet nog geverfd, nieuwe fuseepennen, remleidingen, opbouwen klaar)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb voorzichtigjes weer een stuk gereden, alles lijkt nog goed te gaan. De versnellingsbak begint pas geluid te maken als de motor goed warm is. Muziek harder, en doorrijden
De nieuwe aandrijfas doet zijn werk perfect, geen geklop en geschud meer
Ik moet zeggen dat hij nou echt heerlijk rijdt, en dat ik de wegligging echt verschikkelijk goed vind. (in vergelijking met een BX) Elke bocht weer heb je zin om gas bij te geven…
Ik ga morgen even de bakolie vervangen, om hem zo lang mogelijk heel te houden…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dat klinkt voorzichtig optimistisch.
Enig idee wat er aan schort in de versnellingsbak?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Enig idee wat er aan schort in de versnellingsbak?
Geen idee.. ik heb nog nooit een GSA bak los gehad, dus weet niet wat er in zit en hoe het allemaal draait… Ik ben heel benieuwd naar de kleur van de bakolie…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Wellicht is het handig om de bakolie eens te vervangen en kijken of dat enigszins effect heeft.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
GoofBlikscha schreef:XBXG schreef:
Enig idee wat er aan schort in de versnellingsbak?
Geen idee.. ik heb nog nooit een GSA bak los gehad, dus weet niet wat er in zit en hoe het allemaal draait… Ik ben heel benieuwd naar de kleur van de bakolie…
Ik verwacht dat je ongeveer dit aan kan treffen, misschien een tandwieltje of 4 meer
mkatgert schreef:
Ik verwacht dat je ongeveer dit aan kan treffen, misschien een tandwieltje of 4 meer
Dan zal de bak er toch uit moeten en dan zet ik er liever direct een bak in waarvan ik weet dat hij 100% is… (heb gelukkig nog wat bakken en blokken staan )
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Na een weekje stilte:
Hij rijdt nog altijd. Ik heb nog geen olie vervangen ops: geen tijd voor gehad nog (verbouwingen enzo) De bak gaat alweer 170km probleemloos mee. Ik heb het idee dat hij iets minder lawaai maakt. Soms begint hij in de 5 weer heel erg te schuren…
Ben nog steeds erg blij met de auto
Oja, ik rijd nog steeds 1 op 12+... Vind het prima zo. Vandaag voor het eerst een klasgenoot getroffen die het ook een leuke auto vond
Iedereen verklaart mij nog steeds voor gek dat ik mijn BX verkocht heb…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Laat ze maar, een gsa is veel zeldzamer dan een bx, en moet op de weg blijven
(niet dat er iets mis is met bx, maar daar zijn er nog wat van over)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik heb vandaag een linker voordeur en een linker voorspatbord gekocht, in zeer goede staat. (kleur koffie met melk)
Ik ben nou bezig om ze in de orginele kleur te spuiten. (niet duur of ingewikkeld, gewoon spuitbussen motip, op kleurnummer gezocht)
Ben erg beniewd naar het resultaat!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Anders wij wel!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93