




















Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zo vertelde mij laatst een Audi adept.
Ik vraag mij af of dat ook zo is, gebruiken de duitsers beter, lees dikker, steviger plaatwerk dan ze dat bij Citroen doen?
Of is het van het van hetzelfde laken een pak?
als ze beter staal gebruiken, waarom dan dikker?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het is algemeen bekent dat audi-adepten uit hun nek lullen. De oorzaak schijnt iets te maken te hebben met een loslatende hersenschors doordat het lichaam langdurige blootgesteld wordt aan hevige trillingen, zoals dat bij het rijden in een duitser het geval is. BMW-rijders hebben er ook last van, alleen bij hun uit het zich dmv agressief gedrag.
Animal triste post coitum



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
paso schreef:als ze beter staal gebruiken, waarom dan dikker?
het is zeker niet beter. we hebben hier twee duitsers staan die nog harder wegrotten dan mijn 78’er cx. zeker opel staat bekend om het wegrotten. kijk maar naar als die corsa’s met gaten overal.
en niet alleen het plaatwerk is slecht, ook de carrosserie verdwijnt onder je ogen bij dat duits spul.
Aldi was dé fabrikant met het grootste roestprobleem, vandaar dat zij snel van Porsche het verzinken hebben overgenomen. Maar dat maakt het staal niet dikker, alleen de kop van de aldi rijder
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Typisch geval van zinloze vooroordelen lijkt me weer.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Hahahaha. Die OT antwoorden kunnen zo in het humortopic.
Maar zonder dollen, gewoon even opmeten bij de sloop??
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hoe meer plaat staal hoe zwaarder de auto dus onzin lijkt me
André schreef:Een keertje kloppen op een voorscherm van een BX en dan dat van een audi geeft wel een indruk.
D’r zijn genoeg auto’s, waaronder de Aldi A4, die kunststof voorschermen hebben.
maakte Aldi ten tijde van de BX…nog nooit gezien?
Dat kan kloppen die zijn gelukkig allemaal weggerot
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije



Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Laat een ding duidelijk zijn. Er bestaan nog bx-en uit de jaren zeventig om maar te zwijgen over de a-type’s Een golf uit die tijd??? een kadet?? Een corsa?? Waar zie je ze nog en erger wil je die roestbruine rottende niet verende ellende wel zien?
Bmw rijders zijn aggresief geld natuurlijk niet voor hun motor rijders! Daar hebben ze trouwens wel vering in gestopt wat ze bij die koekblikken van ze vergeten zijn rare jongens die duitsers
Citroën rijden is roest bestrijden




Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Ik heb wel is gehoort dat het plaatwerk van een duitser 1.5x dikker zou zijn dan van een fransman maar ik denk zelf dat het een fabeltje is.
gr mark














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Feiko van Zon schreef:Laat een ding duidelijk zijn. Er bestaan nog bx-en uit de jaren zeventig
O ja??? Doe eens een foto van een BX uit de jaren ‘70
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hahaha, wie heeft er nog meer een mening hierover, zeer vermakelijk om te lezen.
de bodem van een bx wordt gesmeerd met moterolie? bij mij in ieder geval
Bij mijn weten hebben alleen de A-types en de HY’s plaatwerk wat bijzonder dun is. Daarom hebben de HY’s en de bestel-versies van de A-typen ook ribbels in het plaatwerk. Op die manier krijg je een dun, licht maar toch stevig plaatdeel. Het enige nadeel is dat als de roest er aan knaagt, de roest er zomaar door gaat. Als je een stuk plaat hebt van bijvoorbeeld 1 mm dik en een stuk plaat van 10 mm dik, dan is dat stuk plaat van 1 mm dik al weg terwijl de plaat van 10 mm dik nog gewoon bestaat.
Schijt aan originaliteit.
een BX met een bodem? Ik dacht altijd dat de Bix een soort Flintstone mobiel was
MaartenH schreef:de bodem van een bx wordt gesmeerd met moterolie?
bij mij in ieder geval
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije