1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
verwijderd
Elvis1985
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 25-06-2007

Gepost: 25 juni 2007 03:11 PM

verwijderd

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 25 juni 2007 06:00 PM
  [ # 1 ]

lol die garage probeert er lekker goedkoop af te komen, als ze em overnemen voor 0 euro dan kunnen ze alle onderdelen erop hergebruiken Razz

Profiel  
 
Elvis1985
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 25-06-2007

Gepost: 25 juni 2007 06:58 PM
  [ # 2 ]

dat is voor hen inderdaad heel leuk, ze kunnen em zelfs herstellen en dan met dikke winst verkopen.

voor mij is het natuurlijk minder interessant…

nog even ter info:

het betreft een ax 10RE met een cilinderinhoud van 954cc.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 juni 2007 07:01 PM
  [ # 3 ]

waarom probeer je hem niet te maken met behulp van wat leden hier Wink

zet gewoon een oproep neer en kijk of er iemand wil helpen

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 25 juni 2007 08:57 PM
  [ # 4 ]

Dan moeten die leden wel zin hebben om naar Belgie af te rijden, maar dat kan. Ik denk overigens dat als je het zelf doet je ruim onder de 1000 euro kunt komen, rond de 300 moet je wel op rekenen aan materiaal als je het goed wil doen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 juni 2007 08:58 PM
  [ # 5 ]
B_iks schreef:

Dan moeten die leden wel zin hebben om naar Belgie af te rijden, maar dat kan. Ik denk overigens dat als je het zelf doet je ruim onder de 1000 euro kunt komen, rond de 300 moet je wel op rekenen aan materiaal als je het goed wil doen.

in het zuiden wonen ook leden Wink en we hebben ook mensen in belgie hier op het forum Wink

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 25 juni 2007 09:59 PM
  [ # 6 ]

Ff naar een andere garage rijden (zeker niet de dealer) 1000 euro is veel te duur.

T’is overigens ook prima zelf te doen.

Of, je koopt een ander blokje, is haast net zoveel werk en zo’n blokje koop je ook voor twee kratten bier. Kun je eventueel in alle rust je oude blokje opknappen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 juni 2007 10:19 PM
  [ # 7 ]

ik heb verleden maand net een goed blok met het oud ijzer mee gegeven omdat niemand het wou hebben
die blokjes kosten niks
ga opzoek naar een garage voor en na, 500euro lijkt me een betere prijs

voor 500eur kan je zelfs een complete AX vinden TC vrij

ik heb er niet echt tijd voor anders graag

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 25 juni 2007 10:20 PM
  [ # 8 ]

Tis zelfs heel erg goed zelf te doen,zéker de met carburateur uitgevoerde wagens zoals deze!
Je zult een koppakking,een distributieriem en een -spanner moeten kopen,dat kost je nog geen 100 euro.
Leen of regel een momentsleutel en trek er een zaterdagje voor uit; dit is in een uurtje of vier te doen,minder als je hulp hebt.
Tsja…België ligt niet naast de deur…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Elvis1985
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 25-06-2007

Gepost: 26 juni 2007 12:09 AM
  [ # 9 ]

alvast bedankt voor alle reacties.

ik denk dat ik maar eens zoek naar een ander motorblok, dat lijkt me het veiligst. ik weet nog niet of de oververhitting extra schade veroorzaakt heeft.

als er dus iemand weet waar ik er 1 kan vinden, laat dat gerust weten!
1.0 en 1.1 passen allebei, juist?

ondertussen zal ik maar al es mijn huidig blok open gooien, als ik er toch in slaag om dit te herstellen is dat mooi meegenomen, en zit ik er heel lang aan bezig kan ik em nog steeds als reserve houden…

als er nog hulp aangeboden wordt ga ik dat natuurlijk zeker niet afslaan!
en anders hoor je het nog wel als ik problemen heb Wink

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 juni 2007 12:23 AM
  [ # 10 ]

schijnt nogal een veelvoorkomende kwaal te zijn voor de 1000cc blokjes, de 1100`s zijn beter.
Vreemd…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 26 juni 2007 12:26 AM
  [ # 11 ]

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164180 bekijk dat maar eens Very Happy
1.0-1.1-1.4 het past allemaal
1.1 schijnt het beste blok te zijn in de AX (zuinig en kracht genoeg)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Elvis1985
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 25-06-2007

Gepost: 26 juni 2007 12:45 AM
  [ # 12 ]

thx voor de link paso, kan ik al weer een eind verder mee.

volgens wat ik al gelezen heb, gaat mijn voorkeur uit naar een 1.1 blok.

als ik deze echt niet kan vinden wil ik wel genoegen nemen met een 1.0 ook, maar dan wacht ik liever af hoe het met de herstelling van mijn oude afloopt…

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 26 juni 2007 01:02 AM
  [ # 13 ]

Die 1.1-tjes zijn zo verschrikkelijk veel geleverd, dat moet gewoon te vinden zijn.

Profiel  
 
Elvis1985
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 25-06-2007

Gepost: 26 juni 2007 01:27 AM
  [ # 14 ]

is er trouwens iemand die me kan zeggen hoe ik zo’n blok moet vervangen?

ik heb me vandaag laten vertellen dat hier takels enzo bij te pas komen, en dat je dit niet thuis kan doen, klopt dat?

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 26 juni 2007 01:29 AM
  [ # 15 ]

Ik zou in ieder geval geen 1400cc blokje nemen. Remmen van een 1.0 zijn niet echt om over naar huis te schrijven, ronduit gevaarlijk als je er dan een 1400 blok inlegt. Met een 1.1 is dat probleem wat minder groot volgens mij.

Het vervelende is dat je nooit een goedkoop blok vindt wanneer je er eentje nodig hebt.  Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook