verwijderd
lol die garage probeert er lekker goedkoop af te komen, als ze em overnemen voor 0 euro dan kunnen ze alle onderdelen erop hergebruiken
dat is voor hen inderdaad heel leuk, ze kunnen em zelfs herstellen en dan met dikke winst verkopen.
voor mij is het natuurlijk minder interessant…
nog even ter info:
het betreft een ax 10RE met een cilinderinhoud van 954cc.
waarom probeer je hem niet te maken met behulp van wat leden hier
zet gewoon een oproep neer en kijk of er iemand wil helpen
Dan moeten die leden wel zin hebben om naar Belgie af te rijden, maar dat kan. Ik denk overigens dat als je het zelf doet je ruim onder de 1000 euro kunt komen, rond de 300 moet je wel op rekenen aan materiaal als je het goed wil doen.
B_iks schreef:Dan moeten die leden wel zin hebben om naar Belgie af te rijden, maar dat kan. Ik denk overigens dat als je het zelf doet je ruim onder de 1000 euro kunt komen, rond de 300 moet je wel op rekenen aan materiaal als je het goed wil doen.
in het zuiden wonen ook leden en we hebben ook mensen in belgie hier op het forum
Ff naar een andere garage rijden (zeker niet de dealer) 1000 euro is veel te duur.
T’is overigens ook prima zelf te doen.
Of, je koopt een ander blokje, is haast net zoveel werk en zo’n blokje koop je ook voor twee kratten bier. Kun je eventueel in alle rust je oude blokje opknappen.
ik heb verleden maand net een goed blok met het oud ijzer mee gegeven omdat niemand het wou hebben
die blokjes kosten niks
ga opzoek naar een garage voor en na, 500euro lijkt me een betere prijs
voor 500eur kan je zelfs een complete AX vinden TC vrij
ik heb er niet echt tijd voor anders graag
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Tis zelfs heel erg goed zelf te doen,zéker de met carburateur uitgevoerde wagens zoals deze!
Je zult een koppakking,een distributieriem en een -spanner moeten kopen,dat kost je nog geen 100 euro.
Leen of regel een momentsleutel en trek er een zaterdagje voor uit; dit is in een uurtje of vier te doen,minder als je hulp hebt.
Tsja…België ligt niet naast de deur…
‘Spirit of avant-garde’
alvast bedankt voor alle reacties.
ik denk dat ik maar eens zoek naar een ander motorblok, dat lijkt me het veiligst. ik weet nog niet of de oververhitting extra schade veroorzaakt heeft.
als er dus iemand weet waar ik er 1 kan vinden, laat dat gerust weten!
1.0 en 1.1 passen allebei, juist?
ondertussen zal ik maar al es mijn huidig blok open gooien, als ik er toch in slaag om dit te herstellen is dat mooi meegenomen, en zit ik er heel lang aan bezig kan ik em nog steeds als reserve houden…
als er nog hulp aangeboden wordt ga ik dat natuurlijk zeker niet afslaan!
en anders hoor je het nog wel als ik problemen heb
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
schijnt nogal een veelvoorkomende kwaal te zijn voor de 1000cc blokjes, de 1100`s zijn beter.
Vreemd…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164180 bekijk dat maar eens
1.0-1.1-1.4 het past allemaal
1.1 schijnt het beste blok te zijn in de AX (zuinig en kracht genoeg)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
thx voor de link paso, kan ik al weer een eind verder mee.
volgens wat ik al gelezen heb, gaat mijn voorkeur uit naar een 1.1 blok.
als ik deze echt niet kan vinden wil ik wel genoegen nemen met een 1.0 ook, maar dan wacht ik liever af hoe het met de herstelling van mijn oude afloopt…
Die 1.1-tjes zijn zo verschrikkelijk veel geleverd, dat moet gewoon te vinden zijn.
is er trouwens iemand die me kan zeggen hoe ik zo’n blok moet vervangen?
ik heb me vandaag laten vertellen dat hier takels enzo bij te pas komen, en dat je dit niet thuis kan doen, klopt dat?
Ik zou in ieder geval geen 1400cc blokje nemen. Remmen van een 1.0 zijn niet echt om over naar huis te schrijven, ronduit gevaarlijk als je er dan een 1400 blok inlegt. Met een 1.1 is dat probleem wat minder groot volgens mij.
Het vervelende is dat je nooit een goedkoop blok vindt wanneer je er eentje nodig hebt.