1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
mijn AX loopt 1 op 7, hoe kan dan?
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 27 juni 2007 01:20 PM

Mijn AX GT (DL-GZ-60) liep altijd 1 op 14/15 en sinds een garagebezoek in één keer 1 op 7/8. Hoe kan dat en belangrijker: hoe verander ik dat?

Profiel  
 
--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 27 juni 2007 01:43 PM
  [ # 1 ]

Terug brengen naar de garage?
Meer informatie zou wel handig zijn, waarvoor moest ‘ie naar de garage, wat hebben ze eraan gedaan?

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 27 juni 2007 02:47 PM
  [ # 2 ]

Hij moest voor de APK en vanwege nog wat andere reparaties (bak, aandrijfassen, nieuwe banden) naar de garage.

Bij de garage ontdekten ze (twee weken geleden tijdens de APK dus) dat de draadmantels oplosten van alle vier de draadjes die vanuit de kabelboom de stekker ingaan die aan het injectiehuis vast zit. Doordat ze er bij de garage mee gefriemeld hebben, lagen in een keer alle vier de draden bloot over een lengte van circa drie centimeter. Dat was uiteindelijk toch wel gebeurd.., maar nu hebben de draadjes een paar keer kortsluiting gemaakt waardoor de auto stotterde tijdens het rijden en uiteindelijk helemaal niet meer startte. Ik heb de draadjes geïsoleerd (met tape) en de auto rijdt weer hartstikke mooi. Niet helemaal lekker bij koude motor, maar bij warme motor rijdt ‘ie heerlijk…alleen dat verbruik hè?!

Zou de kortsluiting iets in de elektronica vernield hebben waardoor het verbruik zo associaal hoog is?

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 27 juni 2007 02:51 PM
  [ # 3 ]

Ik haal bij een koude motor de grote stekker van de ECU er vanmiddag ff een kwartiertje af (zodat de ECU gereset wordt) en door de auto dan te starten laat ik de ECU zichzelf weer instellen totdat ‘ie de bedrijftemperatuur bereikt heeft.

Goed idee?

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 27 juni 2007 03:31 PM
  [ # 4 ]

je kan om ecu te resetten beter accu pool een uurtje eraf halen…
dan accu pool er weer op, moter starten—> geen apparaten aan—> en laten lopen zonder gas te geven tot de fan draait, als die al afslaat gewoon herstarten.

Profiel  
 
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 27 juni 2007 04:05 PM
  [ # 5 ]
Status Quo schreef:

je kan om ecu te resetten beter accu pool een uurtje eraf halen…
dan accu pool er weer op, moter starten—> geen apparaten aan—> en laten lopen zonder gas te geven tot de fan draait, als die al afslaat gewoon herstarten.

Das onzin, het is beter om gewoon de grote stekker van de ecu eraf te halen. En dan de uitleesstekker van de ecu +/- 20 seconden met een massa punt te verbinden. Dan is ie helemaal gereset!

De rest klopt overigens wel.

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 27 juni 2007 04:25 PM
  [ # 6 ]

nja dat is wat mij verteld is Smile

Profiel  
 
--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 27 juni 2007 05:57 PM
  [ # 7 ]

Ik heb het ook een keer op de status quo manier gedaan, ging heel goed.
accu een nachtje los gegooid, zorgen dat alles uitstaat, starten en NIET aan het gaspedaal zitten, na ongeveer 10 minuten was hij klaar met regelen. Dat hoor je meteen, hij wisselt in het begin ongeveer elke 20 seconde van toerental en hoeveelheid rook/geluid en na een poosje blijft hij lekker lopen.

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 27 juni 2007 06:26 PM
  [ # 8 ]

En nu maar hopen dat dat mijn verbruik-probleem oplost…

Als dat het niet is, wat kan het dan zijn?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 juni 2007 06:49 PM
  [ # 9 ]
Rooney schreef:
Status Quo schreef:

je kan om ecu te resetten beter accu pool een uurtje eraf halen…
dan accu pool er weer op, moter starten—> geen apparaten aan—> en laten lopen zonder gas te geven tot de fan draait, als die al afslaat gewoon herstarten.

Das onzin, het is beter om gewoon de grote stekker van de ecu eraf te halen. En dan de uitleesstekker van de ecu +/- 20 seconden met een massa punt te verbinden. Dan is ie helemaal gereset!

De rest klopt overigens wel.

Grote stekker juist op de ECU laten, contact aan en dan de diagnose stekker 20 sec. kortsluiten met de massa.

Profiel  
 
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 27 juni 2007 07:45 PM
  [ # 10 ]

Surprised Zeg ik het nog verkeerd ook Surprised

Als dat niet helpt zou je, injectiehuis / stekkers schoon kunnen maken. Flesje injectie reiniger wil ook wel eens helpen.

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 27 juni 2007 08:21 PM
  [ # 11 ]
ZX1.4i schreef:

Grote stekker juist op de ECU laten, contact aan en dan de diagnose stekker 20 sec. kortsluiten met de massa.

Waar zit de diagnose stekker?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 juni 2007 09:12 PM
  [ # 12 ]
dickwelfing schreef:
ZX1.4i schreef:

Grote stekker juist op de ECU laten, contact aan en dan de diagnose stekker 20 sec. kortsluiten met de massa.

Waar zit de diagnose stekker?

Ehmmm? bij een AX???
Volgens mij ergens in de buurt van de ECU, is een loze stekker, waarschijnlijk kan Rooney je precies vertellen waar.

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 27 juni 2007 09:53 PM
  [ # 13 ]

Een groen stekkertje dat onder de ecu bungelt.

Maar als je het niet vertrouwt, de accu methode werkt ook.
Moet je alleen de radio opnieuw inregelen, dat doet de ecu helaas niet voor je Wink

Groet, Rogier

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 juni 2007 11:07 PM
  [ # 14 ]

Accu loskoppelen reset niet alles, m.b.v. de diagnose stekker wel, daar is dat ding ook speciaal voor.

Profiel  
 
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 27 juni 2007 11:42 PM
  [ # 15 ]

Toen ik m’n ZX net had, heb ik er erg veel storingen mee gehad (o.a. door een door-de-dealer verkeerd aangesloten lambdasonde Evil or Very Mad ) en mijn ervaring is, dat ik eerst de ECU moest uitlezen en hem pas daarna kon resetten, m.a.w., direkt de diagnosestekker 10 tot 20 seconden kortsluiten werkte bij mij niet Shocked. Ik moest de gehele uitleesprocedure volgen, lekker lastig als je voor een drukke kruising staat… (ik had destijds altijd een draad kant-en-klaar in de auto liggen, die onder de kap al aangesloten was)

P.S. de ECU-stekker loskoppelen heeft hetzelfde effect als het loskoppelen van de accu, alleen je hoeft niet iedere keer opnieuw je favoriete zenders op te zoeken…

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook