2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
mijn AX loopt 1 op 7, hoe kan dan?
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 juni 2007 12:08 AM
  [ # 16 ]
HobbyBob schreef:

P.S. de ECU-stekker loskoppelen heeft hetzelfde effect als het loskoppelen van de accu, alleen je hoeft niet iedere keer opnieuw je favoriete zenders op te zoeken…

Zucht Confused

Voor de zoveelste keer, je reset daarmee niet alles, de info in de EEPROM’s word niet gereset Exclamation
Hetzelfde als bij de BIOS in je PC als je daar wat in heb gewijzigd waardoor de PC niet meer opstart, dan kun je de stekker er wel uithalen, maar dat zal niet helpen. Het kortsluiten of verwijderen van een bepaalde jumper op het moeder reset dan de Bios naar zijn standaardwaarden. Om een EEPROM te wissen heb je gewoon stroom nodig en een opdracht van de ECU om deze te resetten.

Profiel  
 
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 28 juni 2007 12:13 AM
  [ # 17 ]
ZX1.4i schreef:

Voor de zoveelste keer, je reset daarmee niet alles

Heb ik dat gezegd dan???

Ik heb het idee dat je niet mijn hele bericht gelezen hebt…
Uiteraard heb je gelijk!

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 28 juni 2007 12:24 AM
  [ # 18 ]

De ECU is ingeregeld. Tank is vol -> nu maar weer eens kijken hoeveel ‘ie nu neemt. Hij rijdt wel wat beter.

Detail: terwijl de ECU zichzelf aan het inregelen was, draait de auto natuurlijk ff een tijdje stationair. Nadat de fan ging draaien heb ik de motor afgezet, opnieuw gestart en ben ik weggereden. Op de plek waar de auto stond had zich een grote zwarte vlek gevormd bij de uitlaat…

Over onvolledige verbranding gesproken.. Shocked

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 juni 2007 01:54 AM
  [ # 19 ]
HobbyBob schreef:
ZX1.4i schreef:

Voor de zoveelste keer, je reset daarmee niet alles

Heb ik dat gezegd dan???

Ik heb het idee dat je niet mijn hele bericht gelezen hebt…
Uiteraard heb je gelijk!

Je heb gelijk, je bedoelde de grote stekker van de ECU loskoppelen is hetzelfde als de accu loskoppelen.
Ik was even in de war met de diagnose stekker, sorry Surprisedops:

Profiel  
 
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 28 juni 2007 03:07 AM
  [ # 20 ]

No hard feelings, keep up the good work!

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 juni 2007 07:52 PM
  [ # 21 ]
HobbyBob schreef:

No hard feelings, keep up the good work!

Thanx, toegeven dat je fout zit is gewoon een kwestie van sportief gedrag Wink

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 04 september 2007 01:51 PM
  [ # 22 ]

Probleem opgelost: de garage vond een kapotte sensor (welke weet ik niet precies). De sensor was kapot waardoor de ECU dacht dat de choke de hele tijd aanstond. Gevolg: hoog verbruik en uiteindelijk slecht starten en zelfs helemaal niet meer rijden… Enfin: nieuwe sensor en hij rijdt weer!!!

Dank voor jullie reacties.

Profiel  
 
citrofenwick
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 07-09-2007

Gepost: 07 september 2007 03:33 PM
  [ # 23 ]

hoi,
ik heb mij hier net geregistreerd en ben natuurlijk ook in het bezit van een citroen (ax).

Mijn verbruik is al altijd 1 op 10 geweest. Of ik nu kalm of vlot rijd, ik geraak er amper onder. 1 op 11 lukt ook soms wel eens. Maar als ik op korte afstand “pedal to the metal” doe geraak ik zelfs aan 1 op 8 :s
Ik kan geen ecu resetten want hij rijdt nog met een carburator.

Is mijn verbruik normaal?
Ik doe wel vrij veel korte afstanden en verder rijdt hij lekker Smile
grtz

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 07 september 2007 05:02 PM
  [ # 24 ]

Carburateur eens (laten) afstellen? Heb je een 1.1 of een 1.4?

(Trouwens, misschien moet je met je vraag even een nieuw topic starten..Wink

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 05 oktober 2007 07:06 PM
  [ # 25 ]

radio maakt nie Razz heb toch altijd cd aan =)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook