HobbyBob schreef:P.S. de ECU-stekker loskoppelen heeft hetzelfde effect als het loskoppelen van de accu, alleen je hoeft niet iedere keer opnieuw je favoriete zenders op te zoeken…
Zucht
Voor de zoveelste keer, je reset daarmee niet alles, de info in de EEPROM’s word niet gereset
Hetzelfde als bij de BIOS in je PC als je daar wat in heb gewijzigd waardoor de PC niet meer opstart, dan kun je de stekker er wel uithalen, maar dat zal niet helpen. Het kortsluiten of verwijderen van een bepaalde jumper op het moeder reset dan de Bios naar zijn standaardwaarden. Om een EEPROM te wissen heb je gewoon stroom nodig en een opdracht van de ECU om deze te resetten.
ZX1.4i schreef:
Voor de zoveelste keer, je reset daarmee niet alles
Heb ik dat gezegd dan???
Ik heb het idee dat je niet mijn hele bericht gelezen hebt…
Uiteraard heb je gelijk!
ZX 1.4i Reflex Break 1994
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
De ECU is ingeregeld. Tank is vol -> nu maar weer eens kijken hoeveel ‘ie nu neemt. Hij rijdt wel wat beter.
Detail: terwijl de ECU zichzelf aan het inregelen was, draait de auto natuurlijk ff een tijdje stationair. Nadat de fan ging draaien heb ik de motor afgezet, opnieuw gestart en ben ik weggereden. Op de plek waar de auto stond had zich een grote zwarte vlek gevormd bij de uitlaat…
Over onvolledige verbranding gesproken..
HobbyBob schreef:ZX1.4i schreef:
Voor de zoveelste keer, je reset daarmee niet alles
Heb ik dat gezegd dan???
Ik heb het idee dat je niet mijn hele bericht gelezen hebt…
Uiteraard heb je gelijk!
Je heb gelijk, je bedoelde de grote stekker van de ECU loskoppelen is hetzelfde als de accu loskoppelen.
Ik was even in de war met de diagnose stekker, sorry ops:
No hard feelings, keep up the good work!
ZX 1.4i Reflex Break 1994
HobbyBob schreef:No hard feelings, keep up the good work!
Thanx, toegeven dat je fout zit is gewoon een kwestie van sportief gedrag
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Probleem opgelost: de garage vond een kapotte sensor (welke weet ik niet precies). De sensor was kapot waardoor de ECU dacht dat de choke de hele tijd aanstond. Gevolg: hoog verbruik en uiteindelijk slecht starten en zelfs helemaal niet meer rijden… Enfin: nieuwe sensor en hij rijdt weer!!!
Dank voor jullie reacties.
hoi,
ik heb mij hier net geregistreerd en ben natuurlijk ook in het bezit van een citroen (ax).
Mijn verbruik is al altijd 1 op 10 geweest. Of ik nu kalm of vlot rijd, ik geraak er amper onder. 1 op 11 lukt ook soms wel eens. Maar als ik op korte afstand “pedal to the metal” doe geraak ik zelfs aan 1 op 8 :s
Ik kan geen ecu resetten want hij rijdt nog met een carburator.
Is mijn verbruik normaal?
Ik doe wel vrij veel korte afstanden en verder rijdt hij lekker
grtz
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Carburateur eens (laten) afstellen? Heb je een 1.1 of een 1.4?
(Trouwens, misschien moet je met je vraag even een nieuw topic starten..
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
radio maakt nie heb toch altijd cd aan =)