2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Xantia zonder veerbollen?
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 juni 2007 05:29 PM
  [ # 16 ]

Alles past er onder, je zult de boel alleen wel wat aan moeten passen.
Dat maakt het nog interessanter om te doen toch? Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 juni 2007 06:19 PM
  [ # 17 ]
knäckor schreef:
eviltwin schreef:

de p406 heeft een andere achtertrein (meerpuntsophanging à la 407/C6) dus dat wordt lastig, vóór is minder ingrijpend (Xant&p406;: beide McPherson)

Dan van een 405? Er moet toch iets zijn wat eronder past. Nou ja, moet niet, maar ik kan me zo voorstellen dat PSA het zichzelf wel lekker makkelijk heeft gemaakt.

Een 405 is een BX, die ophanging zit trouwens ook onder de Berlingo iirc.

eXpelliarMus schreef:

Alles past er onder, je zult de boel alleen wel wat aan moeten passen.
Dat maakt het nog interessanter om te doen toch? Wink

Het probleem is dat als je dezelfde ophangingspunten in de carosserie wilt gebruiken op de Xantia, met een schroefverings ophanging (bijv de multilink uit de 406) dat je wielbasis ook navenant korter wordt Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 juni 2007 06:22 PM
  [ # 18 ]

Beetje Surprisedfftopic maar kan ik dan in theorie ook die vermaledijde torsiestaaf onder mijn xsaar verwisselen voor een aangenaam multilink onderstelletje?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 juni 2007 06:22 PM
  [ # 19 ]
eviltwin schreef:
knäckor schreef:
eviltwin schreef:

de p406 heeft een andere achtertrein (meerpuntsophanging à la 407/C6) dus dat wordt lastig, vóór is minder ingrijpend (Xant&p406;: beide McPherson)

Dan van een 405? Er moet toch iets zijn wat eronder past. Nou ja, moet niet, maar ik kan me zo voorstellen dat PSA het zichzelf wel lekker makkelijk heeft gemaakt.

Een 405 is een BX, die ophanging zit trouwens ook onder de Berlingo iirc.
Het probleem is dat als je dezelfde ophangingspunten in de carosserie witl gebruiken op de Xantia, met een schroefverings ophanging (bijv de multilink uit de 406) dat je wielbasis ook navenant korter wordt Wink

Zou een 405 achteras zo onder een BX passen? Ik wist dat een c15 as zou passen, van een 405 wist ik niet. Zijn er ook voorveerpoten met schroefveren die onder een BX zouden passen?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 juni 2007 06:29 PM
  [ # 20 ]
knäckor schreef:

Zou een 405 achteras zo onder een BX passen? Ik wist dat een c15 as zou passen, van een 405 wist ik niet. Zijn er ook voorveerpoten met schroefveren die onder een BX zouden passen?

Sterker nog de 405 4x4 heeft een BX achteras Idea met HP Exclamation
BX Voorpoten met schroefveren? 405 of wellicht 305 Confused:

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 juni 2007 06:34 PM
  [ # 21 ]

Bij Renard te Benedenleeuwen, staat een peus 305 met HP vereing.
Ik meen dat “2Black” daar een paar foto’s van heeft staan op zijn site!! Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 juni 2007 06:41 PM
  [ # 22 ]
eviltwin schreef:
knäckor schreef:

Zou een 405 achteras zo onder een BX passen? Ik wist dat een c15 as zou passen, van een 405 wist ik niet. Zijn er ook voorveerpoten met schroefveren die onder een BX zouden passen?

Sterker nog de 405 4x4 heeft een BX achteras Idea met HP Exclamation
BX Voorpoten met schroefveren? 405 of wellicht 305 Confused:

Dus het zou mogelijk zijn een BX te maken zonder HP Very Happy Niet voor mij, maar ik ken iemand die een Citroën-garage heeft gehad (eind jaren 80, begin jaren 90 dus 2CV, GS, BX, Visa) en die de BX een heel mooie auto vind, alleen hij heeft zovaak aan het HP-systeem moeten werken dat hij dat echt vervloekt. Hij wil me ook met alles helpen maar als er een leiding stuk is wenst ‘ie me veel succes. Advies kan ik dan wel krijgen maar fysiek helpen doet hij niet meer Wink  Misschien is een BX met traditionele vering wel wat voor hem.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 30 juni 2007 03:52 AM
  [ # 23 ]

Re: Xantia zonder veerbollen?

eviltwin schreef:
Willeam schreef:
Janwillem schreef:

Een collega van mij beweerde dat er ook Xantia types zijn die niet uitgerust zijn met veerbollen?

Op de sloop misschien, maar niet hier op de weg.

Of…. zou het in China (of weet ik ver land) zijn waar de Xantia nog gemaakt wordt/werd?

De Xantia wordt nog steeds gemaakt in Iran (Saipa)
http://www.saipacorp.com/en/xantia/default.asp

mét HP

In China werden Franse Xantia CKD kits geassembleerd, met HP net als de Xm die er ook geïmporteerd werd.

Juist in dat soort landen is HP een groot voordeel. Dit heb ik trouwens ook regelmatig van biv. Portugezen of zelfs Afrikanen gehoord. Op een slechte weg leer je de HP echt waarderen Wink

Vind ik wel verrassend dat het ook nog de Citroënlogo’s draagt. Wel leuk, ik vind de Xantia nog altijd een bloedmooie Citroën Smile

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 juni 2007 03:01 PM
  [ # 24 ]

als je goed kijkt zie je trouwens dat het Saipa logo drie dubbele chevrons is, met de punten naar elkaar Wink

1966   Establishment of Citroen (IRAN) company.
1968   Assembling the Citroen mini passenger car (Dyian).
1975   Completion of the new assembly shop.
1976   Being renamed from “Societe Annonyme Iranian De
          production Automobile Citroen “to:
          Societe Annonyme Iranienne De Production Automobile ” SAIPA
1977   Production of Renault 5.

dus de eerste 10jaar van hun bestaan was SAIPA zuiver een Citroën sub maatschappij. Een Iraans bedrijf met een Franse naam Cool

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 juni 2007 03:08 PM
  [ # 25 ]

Re: Xantia zonder veerbollen?

cocico schreef:

Vind ik wel verrassend dat het ook nog de Citroënlogo’s draagt. Wel leuk, ik vind de Xantia nog altijd een bloedmooie Citroën Smile

Xantia is ook één van de mooiste en wat HP verring betreft, de betroubaarste Citroen’s Cool

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 juni 2007 03:26 PM
  [ # 26 ]

Re: Xantia zonder veerbollen?

Janwillem schreef:

Een collega van mij beweerde dat er ook Xantia types zijn die niet uitgerust zijn met veerbollen?

Weet iemand hoe dit zit? Naar mijn weten hebben alle Xantia’s standaard veerbollen…..

Zo heb je ook van die verhalen dat er in Frankrijk Xsara’s met HP vering zijn verkocht. JE zou het daar als optie kunnen kopen. Allemaal onzin.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 30 juni 2007 03:38 PM
  [ # 27 ]

Zou het ook de originele PSA motor zijn die ze er in leveren ? Cool

Ik herinner mij van een jaar of 19 geleden bij de AutoRAI dat LADA de mallen van PSA had gekocht van de Talbot (Simca) 1510….de laatste uitvoering dus die gemaakt is…maar daar dus niet de originele dwars geplaatste Peugeot motor in hadden gezet…..maar een Russische motor in lijn en met achterwiel aandrijving. Rolling Eyes
(Moskvich Aleko heette hij)

Ik kwam toen vol vreugde bij die Lada stand binnenlopen, toen ik mijn oude liefde daar weer zag staan, maar toen ik een verkoper vroeg om de motorkap te openen kreeg ik meteen een koude douche Evil or Very Mad
Heb dat ding overigens nooit op de weg gezien in NL…..geen enkele LADA meer trouwens. Razz

Terugkomend op die Iraanse Xantia….zou je die in NL ook kunnen kopen of zou dit door een embargo tegen Iran niet kunnen. Confused:
(niet dat ik interesse heb hoor) Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 juni 2007 04:03 PM
  [ # 28 ]
Bram schreef:

Zou het ook de originele PSA motor zijn die ze er in leveren ? Cool

Het is de orignele 2.0 16V motor, op de site staat motorcode xu10-j4R.
Deze word nog steeds geleverd door PSA, volgens mij koopt SAIPA de motor gewoon bij PSA.

Bram schreef:

Terugkomend op die Iraanse Xantia….zou je die in NL ook kunnen kopen of zou dit door een embargo tegen Iran niet kunnen. Confused:
(niet dat ik interesse heb hoor) Wink

Volgens mij is er nog geen embargo, en anders importeren naar een buurland en daan naar NL Twisted Evil
Als ik het geld had, dan had ik het echt wel gedaan, maar dan wel een diesel, die zijn toch ook wel te koop daar ???

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 juni 2007 04:18 PM
  [ # 29 ]
ZX1.4i schreef:

Als ik het geld had, dan had ik het echt wel gedaan, maar dan wel een diesel, die zijn toch ook wel te koop daar ???

Waarom zou je in godsnaam diesel willen rijden als benzine 10 cent per liter kost?  Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 27 maart 2009 01:51 AM
  [ # 30 ]

Shocked  Laughing

Wie haalt er een bumperset naar NL voor onder zijn xant? Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook