bakverhoudingen
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 juni 2007 03:40 PM

Niet helemaal Citroën-gerelateerd, maar omdat het ook een PSA betreft hoop ik dat de mods dit een klein beetje door de vingers willen zien Surprisedops:

Een collega van mij heeft een 205 Multivan, zo’n c15 met een 205-voorkant. Een diesel natuurlijk. Nu hebben we een discussie omdat hij zegt dat het gewoon eenb 205 diesel is met een bak erop geplakt, terwijl ik denk dat de versnellingsbakverhoudingen of de eindreductie van dat ding wel degelijk anders zijn dan van een ‘gewone’ 205 diesel.

Per slot van rekening is zo’n Multi ervoor gemaakt om vol te stouwen met meuk, dan lijkt een korte overbrening me wel handig. Net als bij een BX diesel en een BX diesel break.

Is er iemand die duidelijkheid kan verschaffen en dat misschien kan onderbouwen met harde cijfers? Hij heeft geen toerenteller dus aan de hand daarvan kunnen we ook niet vergelijken.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 30 juni 2007 12:55 AM
  [ # 1 ]
Keezx schreef:

Enig zoeken op Google leert dat er nooit een officiele 205 Multivan is geleverd.
Dus zal het een knutselarijtje geweest zijn van een carossriebedrijf o.i.d.
Ergo is de bak hetzelfde als een normale 205.

Hij is nooit officieel geleverd omdat je er niets over kunt vinden? Of zie je ergens dat hij niet door Peugeot zelf is geleverd?

/edit: je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik lees op de Duitse Wikipedia dat Gruau en Durisotti, 2 carosseriebouwers (of is het Gruau und Durisotti als 1 carosseriebouwer?) op basis van de 205 een multi hebben gemaakt. Echter, eigenwijs als ik ben, dat wil nog niet met zekerheid zeggen dat de verhoudingen van de versnellingsbak ongewijzigd zijn. Al is dat wel het meest voor de hand liggend.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook