22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 maart 2008 07:07 PM
  [ # 316 ]

Ik houd ook niet zo van spaken. Daarom vind ik mijn wieldoppen zo geweldig mooi.  

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 maart 2008 07:10 PM
  [ # 317 ]

De Xsaradoppen (die sprekend op de vijftien inch Xantiadoppen lijken) zijn de mooiste doppen die je kunt krijgen, op welke auto dan ook.

Maar het blijven doppen.

De originele velgen hebben mijn voorkeur, maar helaas geen naafgat dus niet goed te balanceren.. Vandaar dat ik naar wat alternatieven op zoek ben..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 12 maart 2008 07:14 PM
  [ # 318 ]

is er niet iets wat heeeel veel op de orginele lijkt maar wel een naafgat heeft?

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 maart 2008 07:19 PM
  [ # 319 ]

Ben bang van niet.. En nogmaals, de originelen zijn in mijn ogen niet mooi, omdat ze vier boutgaten hebben en vijf spaken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2008 08:58 PM
  [ # 320 ]

Ik vind de originele LM velgen juist schitterend!  En dat balanceren kan wel hoor.
Alleen heeft niet iedereen een adapter om dat te doen.
Als je daarmee zit dan heb ik wel 2 adressen waar ze deze gewoon kunnen balanceren.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 maart 2008 09:10 PM
  [ # 321 ]

Mmm staat niet slecht hoor Exclamation  Very Happy
hoeveel inch zijn die velgen die je als voorbeeld hebt gepakt=

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 maart 2008 09:40 PM
  [ # 322 ]

In principe is het inderdaad best wel te doen om velgen zonder naafgat te balanceren (bij de kwikfit kunnen ze het ook) maar het is verre van ideaal. En omdat er een rondje banden aan zit te komen kan ik natuurlijk dan meteen naar zestien inch gaan. Daar moeten dan ook nieuwe sloffen op

Mijn probeerseltje van vanmiddag was dan ook een benadering van een setje zestien inch OZ Michelangelo’s onder mijn olieboot.

Enneh, ik ben niet van plan op stalen wielen rond te gaan rijden Wink

Afijn, we zien het wel. Lekker rijden is het niet met de gecupte voorbanden, maar eerst eens even goed doorsparen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 maart 2008 09:46 PM
  [ # 323 ]
DigiDaan schreef:

In principe is het inderdaad best wel te doen om velgen zonder naafgat te balanceren (bij de kwikfit kunnen ze het ook) maar het is verre van ideaal. .


Dan is mijn vraag hoezo verre van Ideaal?
Als de velgen uit kunnen worden gebalanceert, wel op de juiste manier natuurlijk! Dan is het toch goed Confused


Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 maart 2008 09:56 PM
  [ # 324 ]

Een centraal naafgat zit altijd perfect in het midden van de velg. Die zetten ze op een conische bus, waardoor het wiel altijd gecentreerd op de balanceermachine zit.

In mijn geval moeten ze een instelbare naaf met vier draadeinden op het balanceerapparaat bouten. Dan moet de steek van die naaf precies (maar dan ook echt precies) op 4*108 gezet worden. Dan met platte bouten (ook al niet conisch, dus niet zelfcentrerend) het wiel vast zetten.

Op de tweede manier zal het wiel nooit 100% recht zitten tijdens het balanceren, en een afwijking van een millimeter is al voelbaar bij 120 en sneller.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 maart 2008 10:09 PM
  [ # 325 ]

Oke bedankt Digidaan.

Ik zelf heb ook geen naafgat bij mijn velgen. Dus was ik nieuwsgierig naar jouw agrument.

In April komen ze der weer onder, naar het balanceren uiteraadt!, dan zal ik er op gaan letten.


Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 maart 2008 10:39 PM
  [ # 326 ]

Ik vind die Xantia wieldoppen juist helemaal niet mooi Wink
Gelukkig heb ik precies die andere erop zitten Cool

En vind de VTS velgen ook gaaf Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 maart 2008 05:39 PM
  [ # 327 ]

Vanmiddag even bij Van Boxmeer geweest. De laatste tijd ergerde ik me meer en meer aan de slechte doseerbaarheid van het rempedaal en ook die hele koelvloestofgeschiedenis zit me niet helemaal lekker. Gelukkig kon ik zonder afspraak geholpen worden.

Remolie was zo gepiept met het druksysteem dat ze ervoor hanteren. Het pedaal voelt helaas nog steeds wat sponziger dan ik zou willen maar de doseerbaarheid is iets beter. Wat ik jammer vind is dat als je even pompt, hij een stuk steviger wordt, maar als je loslaat, het pedaal weer sponst. Hoe dan ook, de remmen zijn voorlopig nog niet op dus we laten het er maar even bij. Als ze versleten zijn gaan er sportblokken en RVS remleidingen op.

Dan de koelvloeistof. De truc is dat je moet bijvullen met een soort hoge trechter, zodat het vulpunt ook daadwerkelijk het hoogste punt van het koelsysteem wordt. Vervolgens dus alle lucht eruit door de ontluchtingsschroeven te openen: eentje bij de kachelradiateur op het schutbord, eentje bij de thermostaat. Omdat de grote radiateur een overloop heeft naar het expansievat zit daar geen ontluchtingspunt.

In totaal is er iets meer dan een half litertje bijgevuld. Toch zit het me niet lekker, tijdens stationairloop wil er namelijk nog steeds lucht ontsnappen, wat zou kunnen duiden op een lekke kop. Dat zou nog altijd een verklaring vormen voor het feit dat die slang ooit losschoot. Ook geloof ik dat het voor de HDi’s niet ongebruikelijk is dat rond de twee ton de koppakking lek gaat.

Maar eens goed gaan overwegen dus of ik deze auto nog lang wil blijven rijden, anders zou er over tienduizend kilometer wel eens preventief een nieuwe koppakking, waterpomp, spanrollen en verstuiverrevisie aan kunnen komen..

Omdat ze toch op de brug stond de gecupte voorwielen weer achterop gelegd. De auto trilt nu nog wel, maar het continue gebrom is verdwenen. Jammer dat die banden zo oud en gecupt zijn eigenlijk, want ondanks dat zit er rondom nog 4-5 millimeter profiel op. Ik zal dus toch binnenkort aan vier nieuwe Michelins moeten. Ik denk dat dat Energy Savers worden. Stil, zuinig en goed uit de tests.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Koots
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-06-2006

Gepost: 01 april 2008 10:55 PM
  [ # 328 ]

Jammer Daan, dat dat koelvloeistofprobleem maar niet de wereld uit wil.. maar meteen denken of weg doen toch zeker niet? Of toch een beetje heimwee naar je Jaune Naissant? Ik wel in ieder geval….

1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -

vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 april 2008 06:18 PM
  [ # 329 ]

Bij vlagen denk ik nog wel eens terug aan die auto. Gewoon een lekker geel scheurijzertje. Maar verder mis ik ‘m niet echt. Je gaat toch ook wel wennen aan de luxe die deze auto biedt.. Cool

Ik overweeg eigenlijk wel deze de deur uit te doen. Zeker als ik bedenk wat er aan zit te komen. De koppeling is ook al niet helemaal fris meer. Bovendien kriebelt het om gewoon een tijdje zonder auto te gaan leven. Kijken of dat nog wil lukken. Bovendien ga ik van baan switchen en zou ‘t zomaar kunnen dat ik aan de lease ga.

In het andere geval moet er een filnke som geld tegenaan en zou ik een paar jaar door moeten rijden. Ik zie wel wat het wordt, tot die tijd blijft het toch wel genieten. Lekker comfortabel, of ongegeneerd doortrekken over elk slingerweggetje dat mijn pad kruist..  Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 april 2008 02:49 PM
  [ # 330 ]

Een unicum: de auto is een week niet van haar plaats geweest! Door al dat gefiets vliegen de kilo’s er alweer af Cool

Even zonder gein: Binnenkort een compressietest uit laten voeren om definitief vast te stellen wat er aan de hand is. Verder heeft de koppeling nog steeds zin in een slippertje zo nu en dan. Ik kan ook eigenlijk nergens in de onderhoudsgeschiedenis vinden dat die is vervangen dus die gaat al een respectabele tijd mee.. Eigenlijk gewoon niets anders dan slechte timing. Alleen die koppakking is een domper..

De komende weken ga ik de auto zo weinig mogelijk gebruiken in ieder geval. Waarschijnlijk ga ik er dan te zijner tijd een nieuw blok in laten hangen. Inruil is namelijk niet echt een optie, dan leg ik er sowieso een boel geld op toe. Een gelijkwaardige auto vind ik niet zo snel, bovendien heeft die dan dezelfde kilometerstand met alle risico’s van dien. Ik zou ook wel een nieuwe koppakking en koppeling erin kunnen laten zetten, maar ook dan blijf ik met die hoge kilometerstand zitten. Een ruilmotor zou zomaar slechts 60K gelopen kunnen hebben, daar kan ik dan dus jaren mee vooruit. En qua kosten niet eens zo gek veel duurder.

Afijn, lekker veel fietsen de komende tijd.. Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook