23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 april 2008 02:56 PM
  [ # 331 ]

@daan: als alleen de koppakking lek is dan lijkt me een ruilblok best wel overdone eigenlijk.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 april 2008 02:59 PM
  [ # 332 ]

Wellicht. De dealer vraagt toch al 1500 euro ex btw voor de koppakking en koppeling, zonder eventuele koprevisie. En dan zit er geen nieuwe distrikit bij. Als de kop toch gereviseerd of gevlakt moet zit ik zo aan 2500 euro.

Een ruilmotor doet ongeveer 1400 euro. Dan een koppelingssetje en distrikitje erbij en erin laten hangen is niet eens zo gek veel duurder.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 april 2008 03:03 PM
  [ # 333 ]
DigiDaan schreef:

Een ruilmotor doet ongeveer 1400 euro. Dan een koppelingssetje en distrikitje erbij en erin laten hangen is niet eens zo gek veel duurder.

Maar me die E1400 hangt die ruimotor er nog niet in. De koppakking blijkt bij dit blok wel vaker rond de 2k te sneuvelen? Hoe groot is de kans dat de kop gereviseerd moet worden? Niet zo groot toch?

Heb je evt. nog een opgave gevraagd bij andere bedrijven? Bijv. Renard?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 april 2008 03:04 PM
  [ # 334 ]

Ga ik nog doen. Ik heb er niet zoveel haast mee. Eerst moet het vakantiegeld maar binnenkomen Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 april 2008 03:12 PM
  [ # 335 ]
DigiDaan schreef:

Ga ik nog doen. Ik heb er niet zoveel haast mee. Eerst moet het vakantiegeld maar binnenkomen Wink

Ik zou eerst eens goed inventariseren wat het gaat kosten om er een ander blok in te hangen en wat het risico is (stel dat het een tijd heeft stilgestaan dat je weer andere problemen krijgt). Tenzij je een ruilblok betrekt van een goed adres (bart ebben of de Vos) worden er regelmatig slechte blokken aangeboden met problemen. De km-stand is ook niet controleerbaar.

Het is dan leuk dat je terug kan komen voor 3 maanden garantie, maar dan moet je het wel weer laten ombouwen. Als je nu verder een blok hebt wat goed functioneert zou ik die koppakking laten fixen (en liever niet zomaar bij “een” dealer die je een goede prijs aanbiedt maar wel bij een bedrijf dat aantoonbaar goede prestaties heeft geleverd op dat gebied) en dan gewoon verder met dat blok.

Als je olieverbruik verder in orde is en het brandstofsysteem geen problemen heeft.

Is de prijs van zo’n ruilblok overigens een kaal blok of zit het brandstofsysteem er nog wel compleet op??? Want anders betekent dat nog dat er flinke kosten bijkomen om alles weer om te sleutelen. Zeker omdat je het moet laten doen, denk ik dat de arbeidskosten voor een blokwissel vergelijkbaar zullen zijn als voor een koppakkingwissel.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 april 2008 03:18 PM
  [ # 336 ]

Bart Hebben vraagt 1430 euro voor een blok uit een sloper (80K gelopen) met boschpomp, injectoren en turbo. Een blok zonder pomp, verstuivers en turbo is al een stuk goedkoper.

Die injectoren hebben trouwens ook niet het eeuwige leven, dan is het wel een lekkere gedachte dat die ook fris zijn, plus dat ik een goede set achter de hand heb.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 april 2008 03:25 PM
  [ # 337 ]

Mail naar Renard is eruit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 april 2008 04:21 PM
  [ # 338 ]

Vrijdag naar een garage hier op een steenworp afstand voor een compressietest.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 april 2008 04:37 PM
  [ # 339 ]

Heb je daar ook een prijsopgaaf voor laten doen? Ze kunnen daar nog best een tijdje mee bezig zijn…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 april 2008 04:45 PM
  [ # 340 ]

Volgens de dealer staat er 1,2 uur voor. Zal dus wel tegen de honderd ballen worden. Fijn. Maar ja, het wordt anders nogal lastig vaststellen of het werkelijk in de koppakking zit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 15 april 2008 04:57 PM
  [ # 341 ]

Nog even over die banden, cupping komt bij voorwielaangedreven auto’s eigenlijk alleen maar voor op de achterbanden. Kan het zijn dat deze eerst achter zaten en nu voor? Gecupte banden die tijdje voorop zitten herstellen meestal vanzelf als ze voorop zitten!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 april 2008 05:02 PM
  [ # 342 ]

Klopt, ik heb ze weer omgewisseld (voor/achter) en het is een stuk minder merkbaar geworden. Helemaal goed is het niet maar ik heb nu wel even andere dingen aan mijn hoofd waar het deze auto aangaat Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 15 april 2008 05:08 PM
  [ # 343 ]

Tuurlijk, maar wellicht had je er wat aan. Veel succes nog! Met een beetje geluk is er geen koppakking lek Very Happy

Profiel  
 
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 15 april 2008 10:47 PM
  [ # 344 ]

Tja, ik ben meer van de botte bijl, ofwel; d’r uit met dat kreng. Z’n beste jaren en kilometers heeft ie kennelijk gehad, hoe je het ook wendt of keert.  Peperdure reparaties worden zelden of nooit beloond. Heb je voor een vermogen je motor weer in orde, zal de bak - of welk ander onderdeel dan ook -  de geest geven; zal je altijd meemaken.  Dan hoef je mij niet wijs te maken dat je dan nog met zoveel plezier in zo’n wagen rijdt.
Ik zou het wel weten Daan denk ik in jouw geval; voorop gesteld dat dat lease verhaal doorgaat. Een DS, CX GS of zo voor niet teveel geld erbij die het alleen maar op de mooie dagen hoeft te doen. Want het Citroënbloed stroomt toch daar waar het niet gaan kan. Voor eventuele stallingskosten hoef je het niet te laten, kijk maar eens bij Caravanstallingen i.p.v. Garageboxen te huur!
Hoe dan ook, succes met een goeie beslissing. Is niet makkelijk, ik weet het….

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 april 2008 12:53 AM
  [ # 345 ]

Mmm niet echt veel geluk heb je met deze Xsara. Hoelang heb je hem al?

Sterkte ermee.

Mzll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
 
23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook